User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 21.5.2025 / 23:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > neuvoja amatöörille kameran ostoon
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
NEUVOJA AMATÖÖRILLE KAMERAN OSTOON
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
hiivu
Suspended due to non-functional email address
_
22. heinäkuuta 2009 @ 14:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen jo vuodenpäivät ajatellut ostaa järjestelmäkameran mutta nyt se kärpänen on purrut kunnolla ja olen katsellut kuukauden verran kameroita ja pohdiskellut että minkäs kameran sitä ostaisi ja olen harkinnut canonin eos 450d:tä mutta olen lukenut täältä että on kuulemma vähän lelun oloinen ja isokätiselle huono joten olen harkinnut myös nikonin d60 mallia tai jotain mikä olisi hinta haitarissa 400-700? ja mikä olisi paras vaihto ehto amatöörille ja tahtoisin että olisi varaa kehittymiselle ettei loppuisi toiminnot kesken ja eikä haittaisi vaikka käyttäisin sitä seuraavat 10v
joten olisi kiva saada vähän kommenttiä amatöörille ja neuvoja

kiitos paljon jo etukäteen auttaville
hiivu
_
22. heinäkuuta 2009 @ 16:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olisiko tämä kokoonpano aloitelialle hyvä??
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=30840
MissBlue
Senior Member

3 tuotearviota
_
22. heinäkuuta 2009 @ 21:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=30396
Kuis olisi tuommoinen? Tuo menee vähän yli esittämästäsi budjetista, mutta toisaalta tuossa on kaksi objektiivia mukana ja noilla kattaa kivasti peruskuvaustarpeet. Lisäksi pidän tuota runkoa huomattavasti paljon parempana kuin Nikonin 60:sta. Myös Olympusta kannattaa katesella, siitä on ihan hyviä tarjouksia aika monessa paikassa.
hiivu
_
23. heinäkuuta 2009 @ 09:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo se menee ehkä hiukan yli ja ei kai olympuksen kameraan ole niin paljon linssejä tarjolla kuin esim nikon ja canonin kameroihin esim käytettyinäkään? mitä olen lueskellut niin canon ja nikon olisi yksinkertaisia ja helppo oppia (menu yms.) ja vaikkai ei ostaisi tupla kittiä niin löytää visiin aika halvalla käytettyjä linssejä? emännällä on olympuksen pokkari josta en niin hirveästi välitä niin ehkä se jotenkin heijastaa tuohon olympuksen järkkäriinkin että vähän vierastan sitä :)
MissBlue
Senior Member

3 tuotearviota
_
23. heinäkuuta 2009 @ 20:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Menuista on vaikea sanoa, koska Olympusta en ole sen kummemmin käyttänyt. Omien Canonieni menuihin tulee mentyä lähinnä muistikorttia formatoimaan ja peiliä ylöslukitsemaan. Joskus myös kennonpuhdistusta varten. Tuskinpa ne Olympuksessa sen vaikeammat ovat. Käytettyjen objektiivien valikoima on varmaan pienempi kuin Canoniin tai Nikoniin, se on totta. Eiköhän nykyään mikä tahansa uudehko järkkäri aja asiansa ja valintakriteereiksi nousevat omat mieltymykset merkin tai ergonomian suhteen. Varmaan paras olisi kokeilla, mikä tuntuu hyvältä omasta tassusta ja tehdä valinta sen mukaan.
Mainos
_
__

_
hiivu
_
23. heinäkuuta 2009 @ 21:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kävin tänään vähän näpräilemässä canonin eos 450d:tä, 500:sta ja nikonin d40:stä ja kaikki tuntui mukavilta kädessä mutta olen ajatellut että turhaan lähden ostamaan canonin 500:sta koska en tarvitse kuitenkaan videokuvausta kyseisestä kamerasta ja onhan se hintakin aivan eri luokkaa mutta kun pääsisi viellä vähän näpräämään nikonin d60:stä niin luulen että sen jälkeen tietäisin minkä ostaisin :)
Viestiketju on suljettu. Uusien viestien lähettäminen ei ole mahdollista.
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > neuvoja amatöörille kameran ostoon

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy