Meidän koneella on nyt muutaman viikon ajan ollut tällainen Backdoor:Win32/IRCbot.gen!M virus. Sain sen todennäköisesti Messengeristä, koska kaveri lähetti mesessä jotain tiedostoa, latasin sen ja sitten vasta kysyin, että mikä toi sun lähettämä tiedosto on. MOKASIN PAHASTI! Windows Defender varoittaa tästä viruksesta joka kerta kun avaa käyttäjätilin ja tribalfusion sivustolta on ruennut mainostakin pukkaamaan aina kun käyttäjätilin avaa.
Minä itse taas en tietokonekielestä ymmärrä yhtikäs mitään. Ymmärrän kuitenkin kaikki tiedostopolut (sentään :P) joten kaikki neuvot, mitä tiedostoja kannattaisi poistaa, tai mitä viruksentorjuntaohjelmia kannattaisi asentaa (itselläni ei ole turvana mitään muuta, kuin Windows Defender) ovat erittäin tervetulleita!
Joitain tiedostoja olen yrittänyt poistaa. Luin ohjeen netistä, että virus saattaa piiloutua svchost.exe tiedostoon. Yritin tätä poistaa ja se pyytää lupaa jatkamaan (järjestelmävalvojan oikeudet minulla on). Painoin "jatka" painiketta monta kertaa, mutta ikkuna vain tulee uudestaan esiin, eikä tiedosto poistu.
Jottain tarttis tehrä! On kone kyllä paljon tavallista hitaampi, ja jumittaa monta kertaa esim. sulkemisen aikana.
P.S, en tiedä liittyykö tämä tähän virukseen, mutta en voi jostain syystä pelata mitään peliä, joka suurentuu koko ruudulle, koska tämä sinkoaa heti työpöydälle. Joskus taas pelaaminen onnistuu, mutta vain vähän aikaa.