User Käyttäjä Salasana  

perjantai 3.1.2025 / 09:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > facebook + adware tms?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Facebook + adware tms?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Tsimi
Junior Member
_
24. marraskuuta 2012 @ 08:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Meillä on koneella sellainen ongelma, että se kumpi meistä (vaimo ja minä) loggautuu aamulla ensimmäisenä facebookkiin saa automaattisen "päivityksen" omalle seinälleen. On ollut ainakin starbucks mainos ja sitten joku muu. Aiheuttaakohan tämän mahdollisesti joku adware roska koneella?

Olen ajanut SUPERAntiSpyWare ja Ad-Aware Antivirus ohjelmilla ja ne ovat löytäneet joka ajolla nipun jotain spyware tai adware juttuja ja olevinaan ainakin poistaneet ne. Nämä ovat tosin mielestäni luokiteltu statuksella "not critical".

Onkohan jotain muita hyviä ohjelmia mitä voisi kokeilla? Joskus muinoin oon HiJackThisiä käyttänyt kun esim. IE:n (nykyään en käytä IE:a) aloitussivu on muuttunut automaatisesti joksikin muuksi kuin mitä olen asettanut. Onkohan HJT:sta tässä mitään hyötä? Jos on, niin sen osalta tarvitsisin kyllä apua mitä poistaa ja mitä ei.

Onko mitään muita temppuja mitä kannattaa tehdä turhien juttujen poistamiseksi kuin nämä erilaiset spy/adware ohjelmat?

Ja kannattaako noita ajoja tehdä jossain vikasietotilassa tai vastaavassa mieluummin kuin normaalissa ympäristössä?
AfterDawn Addict
_
24. marraskuuta 2012 @ 09:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse en suosittele noita tarkistusohjelmia vaan mieluummin ajaisit täyden tarkistuksen Malwarebytes ohjelmalla: http://www.malwarebytes.org/
Tsimi
Junior Member
_
24. marraskuuta 2012 @ 10:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri:
Itse en suosittele noita tarkistusohjelmia vaan mieluummin ajaisit täyden tarkistuksen Malwarebytes ohjelmalla: http://www.malwarebytes.org/
Itseasiassa heti viestin kirjoitettuani latailin tuon mainitsemasi ohjelman ja tein täyden tarkistuksen. Ohjelma ei löytänyt mitään. Ajoin heti perään SUPERAntiSpywaren Quick scanin jonka tuloksena löytyi jälleen 85 Adware Tracking Cookiesia. Ohjelman mukaan: "While not harmful, these items may track surfing and activity". Mutta tuntuu, että joka kerta kun ajan tuolla ohjelmalla löytyy nuo samat.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > facebook + adware tms?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy