Mikähän on tuo "Hijacker", joka tuosta ilmoittaa? Itse tuo rekisteriavain ei ole mitenkään haitallinen. Sen arvo vain määrää sen, näkyykö verkkoyhteydet Start-menussa vai ei. Jos avaimen Value data on 0, (tai DWORD Value Start_ShownetConn puuttuu kokonaan), Verkkoyhteydet eivät näy käynnistysvalikossa. Kun Value data on 1, Verkkoyhteydet (tai XP:ssä se on nimellä Verkkoympäristö) näytetään käynnistysvalikossa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti: Mikähän on tuo "Hijacker", joka tuosta ilmoittaa? Itse tuo rekisteriavain ei ole mitenkään haitallinen. Sen arvo vain määrää sen, näkyykö verkkoyhteydet Start-menussa vai ei. Jos avaimen Value data on 0, (tai DWORD Value Start_ShownetConn puuttuu kokonaan), Verkkoyhteydet eivät näy käynnistysvalikossa. Kun Value data on 1, Verkkoyhteydet (tai XP:ssä se on nimellä Verkkoympäristö) näytetään käynnistysvalikossa.
Mistäs olet tuollaisen Exterminate It!-ohjelman keksinyt? Pikaisen googlauksen perusteella se löytää erikoisen paljon ns. false positive -tuloksia eli antaa vääriä hälytyksiä. Siitä on kyse tuossa sinunkin tapauksessasi. Epäilyttävintä asiassa on, että ohjelman löytämien "virusten" poistaminen on maksullista. Neuvoisin luopumaan koko ohjelmasta ja asentamaan tilalle Malwarebytes Anti-malware nimisen haittaohjelmien poistosovelluksen ilmaisen version.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti: Mistäs olet tuollaisen Exterminate It!-ohjelman keksinyt? Pikaisen googlauksen perusteella se löytää erikoisen paljon ns. false positive -tuloksia eli antaa vääriä hälytyksiä. Siitä on kyse tuossa sinunkin tapauksessasi. Epäilyttävintä asiassa on, että ohjelman löytämien "virusten" poistaminen on maksullista. Neuvoisin luopumaan koko ohjelmasta ja asentamaan tilalle Malwarebytes Anti-malware nimisen haittaohjelmien poistosovelluksen ilmaisen version.
1pertti
joo kiitos, poistin jo ko. ohjelman ja asensin malwarebyten ohjelman, se on ollut joskus mulla käytössä aikaisemmin, mutta jossaan vaiheessa poistettu.
t.morakaj