User Käyttäjä Salasana  

maanantai 23.12.2024 / 03:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > käyttäjätilien valvonta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Käyttäjätilien valvonta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
warriozen
Suspended permanently
_
30. tammikuuta 2012 @ 19:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voiko jokin ohjelma tartuttaa biosiin viruksen jos se ohjelma saa luvan sillä tavalla että kun tulee se käyttäjätilien valvonta-ikkuna jossa ohjelma pyytää lupaa tehdä muutoksia?

Itse voisin kuvitella että voisi, koska tuolloinhan on kyse järjestelmänvalvojan oikeuksien antamisesta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. tammikuuta 2012 @ 19:13

Senior Member
_
30. tammikuuta 2012 @ 19:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko sun koneessa jokin ongelma? Minkälainen?
warriozen
Suspended permanently
_
30. tammikuuta 2012 @ 19:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiintolevyn tyhjennettyäni sain juuri asennettua windowsin uudestaan ja olin ehtinyt ladata zonealarm asennustiedoston joka lataa sen clientin koneelle ja latailin sitä palomuuria, jonka päätyttyä tuli joku error ilmoitus ettei sitä voitu suorittaa loppuun ja aloitin sen latauksen alusta, mutta sitten keskeytin lataamisen koska halusin ladata vielä windowsin päivitykset ja käynnistää koneen uudestaan. Sitten kun windows käynnistyi ja pääsin työpöydälle niin tuli ilmoitus että zonealarm yrittää saada lupaa tehdä muutoksia tietokoneeseen ilman että tein yhtikäs mitään tietokoneella joten se tuli aivan itsestään. Mistä tämä kertoo? En keksi muuta kuin että joku haittaohjelma koneellani on ja yritti nyt zonealarmin kautta saada oikeudet tehdä jotain muutoksia koneeseen.
Senior Member
_
30. tammikuuta 2012 @ 21:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan normaalia toimintaa zonealarmilta. Mikä windows muuten kyseessä?
1pertti
AfterDawn Addict
_
30. tammikuuta 2012 @ 21:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko harkinnut Windowsista luopumista ja Linuxiin siirtymistä? Tuohon vaivaan verrattuna, jolla etsit tietoja aina vain uusista ja epätodennäköisistä uhista, se olisi pieni ponnistus. Samalla säästäisit omiakin hermojasi, muiden palstalaisisten hermoista puhumattakaan.
Member
_
30. tammikuuta 2012 @ 21:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joko tämä kirgis-show taas alkaa?

Se on semmosta!
warriozen
Suspended permanently
_
30. tammikuuta 2012 @ 21:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Linuxista minulla ei ole hajuakaan ja todennäköisesti omilla toimillani olisin suuri tietoturvariski tällöin. Windows on minulle tuttu käyttöjärjestelmä.

Mutta siis tuoko on normaalia toimintaa zonealarmilta että pyytää lupaa tehdä jotain heti kun windows on käynnistynyt? Mutta enhän minä edes ehtinyt asentaa koko ohjelmaa alunalkujankaan.

windows 7 64bit

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. tammikuuta 2012 @ 21:26

Senior Member
_
31. tammikuuta 2012 @ 16:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti warriozen:
Linuxista minulla ei ole hajuakaan ja todennäköisesti omilla toimillani olisin suuri tietoturvariski tällöin. Windows on minulle tuttu käyttöjärjestelmä.

Mutta siis tuoko on normaalia toimintaa zonealarmilta että pyytää lupaa tehdä jotain heti kun windows on käynnistynyt? Mutta enhän minä edes ehtinyt asentaa koko ohjelmaa alunalkujankaan.

windows 7 64bit
Kysyin mikä koneessasi on vikana? Mi-kä on vi-ka-na ? If it works, dont fix it.

Zonealarm pois, ja windowsin oma tilanne. Samalla vastaan seuraavaan kommenttiisi "se on paska", ja mä vastaan että ei ole.
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict
_
31. tammikuuta 2012 @ 17:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Zone kannattaa tosiaan ottaa pois ja tilalle vaikkapa Microsoft Security Essentials ja Windowsin oma palomuuri. Näillä peruskäyttäjä pärjää mainiosti....
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > käyttäjätilien valvonta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy