User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 22.12.2024 / 17:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > läppäri toimii todella hitaasti
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Läppäri toimii todella hitaasti
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
japt0210
Newbie
_
20. lokakuuta 2012 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei,

Voisiko joku auttaa. Minulla on n. 1 v vanha HP:n läppäri Windows 7:lla. Yhtäkkiä kone on muuttunut todella hitaaksi. Minulla on Windows essential ja Windowsin oma palomuuri käytössä. Ne ei ainakaan löydä mitään. Lisäksi puhdistan koneen tasaisin väliajoin CCleanerillä.

Fyysistä muistia on vapaana 4261 mt, eli ei varmaankaan johdu muistista?
Muistia kuluttaa prosessista eniten:
Firefox.exe /170 000kt
FlashPlayerPlugin_11_4_402_2 /65 000 kt
Explorer exe. /50 000kt

Mikä ohjelma minun kannattaisi hommata? tai mistä minun kannattaisi alottaa vian määrityksen löytäminen?
AfterDawn Addict
_
22. lokakuuta 2012 @ 10:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeile palauttaa kone palautuspisteiden avulla siihen aikaan, jolloin ongelmaa ei ollut. Jos se ei auta niin toinen vaihtoehto olisi Windowsin uudelleen asennus.
Member

5 tuotearviota
_
23. lokakuuta 2012 @ 12:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkista muuten ettei olisi menneet virransäästötilat päälle. Ainakin omassa koneessa (varaläppäri)laski koneen tehoa huomattavasti.
Lisäksi nuo normaalit kuten levyn eheytys, yms.

Atk taitoinen vuoraa talonsa kovalevyillä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. lokakuuta 2012 @ 12:56

ernold100
Junior Member
_
24. lokakuuta 2012 @ 16:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti verovanki:
Tarkista muuten ettei olisi menneet virransäästötilat päälle. Ainakin omassa koneessa (varaläppäri)laski koneen tehoa huomattavasti.
Lisäksi nuo normaalit kuten levyn eheytys, yms.
Itse huomannut että Nokia ovi+muut Nokia jutut/ohjelma hidastaavat ainakin minun konetta.Jos sattumalta olet niitä ladannut,enkä suosittele kaikkia uusia Windowssin päivityksiäkään lataamaan.
AfterDawn Addict
_
24. lokakuuta 2012 @ 21:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä kaikki Windows päivitykset tulee asentaa. Muuten vastana tulee tietoturva ongelmia. Nokian ohjelmat eivät hidasta konetta, jos ne ei käynnisty aina Windowsin mukana.
Mainos
_
__

_
1pertti
AfterDawn Addict
_
25. lokakuuta 2012 @ 00:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri:
Kyllä kaikki Windows päivitykset tulee asentaa. Muuten vastana tulee tietoturva ongelmia. Nokian ohjelmat eivät hidasta konetta, jos ne ei käynnisty aina Windowsin mukana.
Samaa mieltä ja täsmennän, että tarkoitan nimenomaan Microsoftin tarjoamia ns. ensisijaisia päivityksiä. Ne on aina asennettava. Valinnaisia ohjelmisto- ja laitteistopäivityksiä ei tarvitse ladata ja asentaa, jos mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että tietokone näin toimisi nopeammin.

Ihmetyttää minuakin tuo maininta Nokian ohjelmistojen aiheuttamasta hitaudesta. En tunne noita sovelluksia, mutta aika yleistä on, että kolmannen osapuolen sovellukset oletusasetuksin käynnistyvät aina kun Windowskin käynnistetään. Silloin ne hidastavat tietokoneen käynnistymistä, mutta eivät sen jälkeen sen varsinaista toimintaa.

Varmuuden vuoksi kone kannattaisi tarkastaa esimerkiksi Malwarebytes Anti-malware -ohjelmalla. Lataa nimenomaan ilmainen versio ja sitä ladatessasi varmista, ettet samalla hyväksy kokeiluversion lataamista, eli poista ko. täppi. Päivitä MBAM ja tarkasta kone. Jos jotain epäilyttävää löytyy, niin poista se.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > läppäri toimii todella hitaasti

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy