User Käyttäjä Salasana  

maanantai 23.12.2024 / 08:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > riitääkö pelkkä ilmainen avast?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Riitääkö pelkkä ilmainen avast?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
J4rkko
Newbie
_
20. marraskuuta 2011 @ 19:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käytin vanhassa koneessa Sunbelt + Avast combinaatiota, koska sitä oli ihan TM:ssä asti kehuttu, mutta koska ilmaista Sunbelttiä ei enään tehdä niin, tästä uudesta koneesta lötyy vain Avastin ilmainen versio. Onko tämä riittävä suoja tuon Win 7 oman suojauksen lisäksi? Itse olen huomannut, että Avastilla ei pysty estämään ohjelmien nettiin pääsyä, Sunbelt kysyi jokaisen ohjelman kohdalla, että saako päästää netiin.

Käyttis on Win 7 home premium 64 bit.

//GTX 560 TI TOP//Phenom II x6 1055t//Asus M5A97//2x4gb@1600hz//Antec Three Hundred//
AfterDawn Addict
_
20. marraskuuta 2011 @ 19:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J4rkko:
Käytin vanhassa koneessa Sunbelt + Avast combinaatiota, koska sitä oli ihan TM:ssä asti kehuttu, mutta koska ilmaista Sunbelttiä ei enään tehdä niin, tästä uudesta koneesta lötyy vain Avastin ilmainen versio. Onko tämä riittävä suoja tuon Win 7 oman suojauksen lisäksi? Itse olen huomannut, että Avastilla ei pysty estämään ohjelmien nettiin pääsyä, Sunbelt kysyi jokaisen ohjelman kohdalla, että saako päästää netiin.

Itse en suosittele Avastia vaan tätä: http://windows.microsoft.com/fi-FI/wind...rity-essentials

On helppokäyttöisempi ja siihen ei tarvitse aina rekisteröityä...
J4rkko
Newbie
_
21. marraskuuta 2011 @ 15:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J4rkko:

Itse en suosittele Avastia vaan tätä: http://windows.microsoft.com/fi-FI/wind...rity-essentials

On helppokäyttöisempi ja siihen ei tarvitse aina rekisteröityä...
Avast ei mielestäni mikää kamalan vaikea ohjelma ole ja rekisteröitymisen olen jo hoitanut, joten pointtina oli, että onko Avast nimen omaan tietoturvan pohjalta riittävä?
Kiitos kuitenkin vastauksesta ja vinkistä :)!

//GTX 560 TI TOP//Phenom II x6 1055t//Asus M5A97//2x4gb@1600hz//Antec Three Hundred//
Genetti
Member
_
21. marraskuuta 2011 @ 17:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikään virustorjuntaohjelma (maksullinen tai ilmainen) ei ole viime vuosina testeissä aina pärjännut muita paremmin, joten tietoturvan takia ei ole merkitystä mitä ohjelmaa käyttää. Virustorjuntaohjelmaa tärkeämpää on että päivitykset on ajantasalla ja jättää lataamatta epämääräiset tiedostot.

Joudut asentamaan jonkun palomuuriohjelman jos haluat estää ohjelmien nettiin pääsyn. Tai muuta Windows 7:n oman palomuurin asetukset niin että kaikkien ohjelmien nettiin pääsy estetään, mutta tällöin joutuu kaikille sallituille ohjelmille (ja myös Windows Updatelle) tekemään palomuurisäännöt.

Mutta jos et päästä koneellesi haittaohjelmaa asentumaan, niin silloin et tarvitse palomuuriohjelmaa jolla estetään haittaohjelman nettiin pääsy. Tietoturvasta tietäville kokeneille käyttäjille riittää ilmainen virustorjuntaohjelma, jossa ei ole palomuuria.
Mainos
_
__

_
rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
21. marraskuuta 2011 @ 19:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vastaus siihen sun kysymykseen on se että avast on riittävä suoja koneelle, kunhan muistaa käyttää myös sitä paljon kaivattua maalaisjärkeä...

Edit: ja win 7 oma palomuuri hoitaa hommansa.. (tuo yhdistelmä ollu itellä kolmatta vuotta eikä yhtään virusta)

Asus P5B Deluxe - Intel Q8200 - 4GBDDR2 - M-Audio Audiophile 2496 - Nvidia gt210 - Silverstone 500W - Fractal Design XL

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. marraskuuta 2011 @ 19:03

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > riitääkö pelkkä ilmainen avast?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy