Eli mulla on aina jotain 13 svchostia päällä kun kavereilla on about 6 tai 7. Ja aina kun käynnistää koneen jokin svchost vie 100% suoritinkäyttöä (yleensä verkkopalvelin nimellä tai joskus system), lopetan prosessin sitten vie toinenkin 100% suoritinkäyttöä (joskus, ei aina) lopetan toisenkin sitten kaikki on ok. Automaattisia päivityksiä ei oo tullu aikoihin vaikka ne on päällä.
Ja sitten ois sellanen viirus kun bn1,bn4 ja bn6 ja on ollut muukin numero perässä. Avast ilmoittaa aina noista viiruksista kun kone käynnistyy (tai, no ainakin yhdestä; yleensä bn1 tai bn4 mutta bn6 on ilmestynyt), joka käynnistyskerta oon siirtänyt ne karanteeniin. Epäilen että tää bn aukasee 2 iexploreria ja joskus messengerin prosesseihin system nimellä, suljen ne aina kun ilmestyy prosesseihin, mutta ne tulee aina uudestaan, kun vähäsen on näpytellyt niitä kiinni niin ne pitää ehkä 15-40 minsaa taukoa ja sit tulee taas.
Ja vielä noista automaattisista päivityksistä sen verran että oon kokeillu manuaalisestikkin ladata ne mutta joku virhe tullut. Eli oisko kellään tietoa ohjelmasta jolla sais ton bn viiruksen poistettua lopullisesti ja tietoa miten sais päivitykset ladattua ja ylimääräiset svchostit pois. Kiitos! :) :)
oon skannaillu konetta mm. avast, spybot, malwarebytes pikatarkastus, a-squared pikatarkastus, spywaredoctor, hijackthis.
edit: sain svchostit vähennettyä 8:ksaan mutta ne pitää aina lopettaa kun koneen käynnistää uudelleen. Ja tutkiskelin noita palveluita tätä kautta: suorita->services.msc ja huomasin että automaattiset päivitykset ei ollu päällä. Pistin aloita tai käynnistä niin näyttöön tuli: määritettyä tiedostoa ei löydy. elikkä mitä vitt*a onko joku viirus poistanu tai muuta vastaavaa? miten ton sais takas :(