User Käyttäjä Salasana  

lauantai 11.1.2025 / 20:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > tietokoneessa malware-gen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tietokoneessa malware-gen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
MariaKa
Newbie
_
3. joulukuuta 2009 @ 08:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eilen vahingossa minä tyhmä menin painamaan messengerissä linkkiä, josta tuli viruksia koneelle.
Se linkki oli joku tällainen: foto:D (tässä sitten nettiosoite ja perässä msn-osoite)

Käytössäni on avast! ja windowsin palomuuri.
Käyttöjärjestelmä Windows Vista.

Avast! jatkuvasti ilmoittaa, että tietokoneessasi on virus ja sitten aina suositeltavaksi toimenpiteeksi tulee siirtää karanteeniin. Sinne on tullut jo yli 100 virusta karanteeniin.

Ja näytön alareunaan tulee aina uuden virusilmoituksen aikana: F\autorun.ifn löytyi haittaohjelma nimeltä VBS:malware-gen

Mulla on siis tuossa F:ssä nettitikku :/

Luin jostain, että autorun pitäisi nimetä uudelleen, mutta enhän mä nyt sitä osaa :(
Eli siis En todellakaan ole hyvä näitten tietokoneiden kanssa, että jos joku ystävällinen voisi auttaa minua. (ihan alusta loppuun asti) :D Kiitos =)
Hujo
Suspended permanently
_
3. joulukuuta 2009 @ 15:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lataa Flash_Disinfector ja tallenna se työpöydällesi.
Tuplaklikkaa Flash_Disinfector.exeä ajaaksesi sen
Sinua pyydetään kytkemään USB-tikkusi tietokoneeseen. Tee se nyt.
Flash_Disinfector aloittaa puhdistuksen. Se kestää muutaman sekunnin. Työpöytä häviää siksi ajaksi.
Kun se on päättynyt ja viesti aukeaa, klikkaa OK. Työpöytäsi pitäisi näkyä, jollei se näy, klikkaa Ctrl + Shift + Esc avataksesi Tehtävienhallinnan
Klikkaa File > Uusi tehtävä (Run...).Kirjoita siihen explorer.exe ja klikkaa ENTER. Työpöytäsi pitäisi nyt näkyä.

HUOM: Flash_Disinfector luo piilotetun kansion nimeltä autorun.inf jokaiselle USB-laitteelle, joka on kiinni koneessa kun se ajetaan. Älä poista tätä kansiota, se auttaa suojelemaan sinua uusia infektioita vastaan.

Voiko tietsikka koskaan toimia?
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > tietokoneessa malware-gen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy