Tietokoneeseeni on ilmeisesti päässyt tunkeutumaan virus(?), joka toistaa komentoja joita teen. Esimerkiksi joskus kun selaan internettiä, selain palaa edelliselle sivulle, ja taas edelliselle sivulle, ja taas... kunnes olen aloitussivullani. Toinen mitä olen huomannut on se, että kun yritän googlettaa jotain, alkaa tietokone toistaa jotain vanhaa hakusanaa vaikka en mitään ole kirjoittanutkaan. Sama tapahtuu esimerkiksi kun yritän katsoa elokuvaa, elokuva menee "pause" tilaan, ja joudun painamaan hiirellä sen taas "play" tilaan, ja tämä saattaa toistua useita kertoja minuutin sisään. Kuten myös hiireni klikkailee itsestään valikkoja auki, kuten esimerkiksi jos yritän käynnistä valikon kautta avata omaa tietokonetta, hiiri saattaa itsestään painaa esimerkiksi "control panelia" siinä matkalla omalle tietokoneelle. Jos kellään on minkäänlaista tietoa ks. viruksesta/ongelmasta niin kaikki apu on tervetullutta.
Moni varmaan luulee että olen painanut jotain MSN messengerin linkkiä, tai jotain muuta pop-uppia, mutta en ole.
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
* Lataa tästäHJTInstall.exe * Tallenna HJTInstall.exe työpöydällesi.
* Tuplaklikkaa HJTInstall.exe-kuvaketta työpöydälläsi.
* Oletuksena se asentaa itsensä hakemistoon C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis.
* Klikkaa Install.
* Asennusohjelma luo HijackThis-kuvakkeen työpöydälle.
* Kun asennus on valmis, se käynnistää HijackThisin.
* Klikkaa Do a system scan and save a logfile-painiketta.
* Ohjelma aloittaa skannauksen ja lokin pitäisi avautua Muistioon.
* Klikkaa ensin "Muokkaa > Valitse kaikki" sitten "Muokkaa > Kopioi" kopioidaksesi koko lokin sisällön.
* Liitä lokin sisältö seuraavaan vastaukseesi.
* ÄLÄ käytä Analyse This-nappulaa, sen löydöt ovat vaarallisia väärinymmärrettyinä.
* ÄLÄ fixaa HijackThis-ohjelmalla vielä mitään. Suurin osa sen löydöistä ovat joko harmittomia tai jopa tarpeellisia.