|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
Virustentorjunta ilman latausta?
|
|
Mouru
Newbie
|
20. huhtikuuta 2012 @ 11:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei hoi viisaat taas!
Uudella tietokoneella 60 päivää pyöri nortonin kokeilu, joka löysi jokaisella kerralla haittaohjelmia jne. Siis ihan neljän päivän välein. Nyt on koneella ollut F-Securen Client Security, jonka sai ilmaiseksi yliopistolta. Tämä viruksentorjunta ei ole kertaakaan löytänyt mitään koneelta. Hieman siis epäilyttää, että toimiiko nyt kunnolla vai ei.
Joskus jostain täältä luin, että olisi myös jotain netissä olevia virustentorjuntaohjemia, jotka ilmeisesti skannaavat koneet ilman, että täytyy kyseistä ohjelmaa ladata koneelle... Luinko/ymmärsinkö oikein? Jos näitä on, niin missä?
Paljon keskusteluita olen lukenut siitä, että mikä nyt olisi paras ilmainen: tuo f-secure vai avast vai jokin muu... Eikä siitä ole hullua hurskaammaksi tullut. F-secure tosiaan epäilyttää... Mutta voiko myös olla, että mulla on taas jotkut asetukset päin peetä?
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
20. huhtikuuta 2012 @ 12:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Löytyy moneltakin valmistajalta,haet vaan googlella hakusanalla online scanner.
jos nyt epäilet et olisi koneella haitta ohjelmia ym. niin kannattais varmaan scannata kone Malwarebytes Anti-Malwarella
ja tohon f-secureen niin jos se f-securen kuvake näkyy näytön oikeassa alareunassa olevalla ilmoitus alueella ja sen päällä ei ole mitään keltasta kolmiota tai muutakaan niin kyllä se f-secure toimii aivan oikein.
mitä f-secureen tulee niin on mielestäni yksi parhaista maksullisista palomuuri/virustorjunnoista.
toi et norton löysi joka kerta jotain saattoi liittyä et se löysi aina saman,mutta et pystynyt poistaa sitä,ei ole ihan normaalia et joka päivä tai joka tarkastus kerta jotain löytyisi,ellei sit säännöllisesti vieraile semmosilla sivuilla mistä näitä tulee tai lataa epämääräsistä paikoista koneelle tavaraa.
mitä itse olen havainnut niin norton kyllä aika herkästi hälyttää,myös aika paljon turhasta eli paljon on False Positive hälytyksiä.sekä myös useista crackeistä ja patcheistä,mistä muut virustorjunnat ei hälytä tai näin olen kuullut,itsehän en semmosia käytä :)
|
Junior Member
3 tuotearviota
|
20. huhtikuuta 2012 @ 13:15 |
Linkki tähän viestiin
|
-torttu77-
|
Mouru
Newbie
|
20. huhtikuuta 2012 @ 13:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Make_72: Löytyy moneltakin valmistajalta,haet vaan googlella hakusanalla online scanner.
jos nyt epäilet et olisi koneella haitta ohjelmia ym. niin kannattais varmaan scannata kone Malwarebytes Anti-Malwarella
ja tohon f-secureen niin jos se f-securen kuvake näkyy näytön oikeassa alareunassa olevalla ilmoitus alueella ja sen päällä ei ole mitään keltasta kolmiota tai muutakaan niin kyllä se f-secure toimii aivan oikein.
mitä f-secureen tulee niin on mielestäni yksi parhaista maksullisista palomuuri/virustorjunnoista.
toi et norton löysi joka kerta jotain saattoi liittyä et se löysi aina saman,mutta et pystynyt poistaa sitä,ei ole ihan normaalia et joka päivä tai joka tarkastus kerta jotain löytyisi,ellei sit säännöllisesti vieraile semmosilla sivuilla mistä näitä tulee tai lataa epämääräsistä paikoista koneelle tavaraa.
mitä itse olen havainnut niin norton kyllä aika herkästi hälyttää,myös aika paljon turhasta eli paljon on False Positive hälytyksiä.sekä myös useista crackeistä ja patcheistä,mistä muut virustorjunnat ei hälytä tai näin olen kuullut,itsehän en semmosia käytä :)
Oukei... Mä jo mietin, että hälyttääks Norton koko ajan vaan siks, että luulis sen olevan niin tarpeellinen, että ostaa sen sitten... ;) Myyntikikka se ois sekin. :D
Ja dorka kun olen, niin en tajunnut kääntää englanniksi ja googlata silleen. Suomea kun yrittää suosia niin suohon päätyy.
Mitenkäs tuo linkki jonka laitoit... Kun sitten ei saisi olla päällekäisiä viruksentorjuntaohjelmia, niin päteekö tuon lataamiseen sama homma? Että sen jälkeen olen taas suossa? Ja kun olen kuullut ohjelmista, jotka rajusti poistavat kaikkea (eli poistavat niin hyvässä kuin pahassakin), niin onko tämä nyt niitä? O_O Omat epäilykseni koneeni toiminnasta minulla on... Hieman hämärästi se toimii, en osaa sanoa tiettyjä vikoja, joita ilmenisi. Mutta tiettyä hitautta, jumituksia, sammumisia... Toki voi johtua monesta asiasta, tietokonenero kun en ole... Sen takia siis haluaisin eliminoida virukset ja haittaohjelmat potentiaalisten syiden listalta. :)
Kiitos tuhannesti avusta! Selvisi taas monta asiaa. :))
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
20. huhtikuuta 2012 @ 13:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mouru: Mitenkäs tuo linkki jonka laitoit... Kun sitten ei saisi olla päällekäisiä viruksentorjuntaohjelmia, niin päteekö tuon lataamiseen sama homma?
Se ei ole virustorjunta vaan virus scanneri,joita voi olla koneella vaikka kuinka monta samaan aikaan,mutta niitäkin kannattaa vähän katsoa mitä asentaa,niitäkin on isokasa huijas softia,jotka mukamas löytää jotakin ja jotta se voisi poistaa sen sun täytyy maksaa joku tietty summa.
toi malwarebytes on ilmainen ja tällä hetkellä ehkä paras,ainakin suosituin.
lisää infoa haittaohjelmista löydät esim täältä
ja tarkemmin tässä
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. huhtikuuta 2012 @ 13:27
|
Mainos
|
|
|
1pertti
AfterDawn Addict
|
20. huhtikuuta 2012 @ 16:21 |
Linkki tähän viestiin
|
En tunne F-Securea, mutta Norton poistaa ja raportoi myös ns. tracking cookiet eli seurantaevästeet, jotka eivät ole varsinaisesti mitään viruksia, vaan seuraavat sivustoja, joilla käyt.
|
|