Virustorjunta tehokoneelle?
|
|
spegex
Junior Member
15 tuotearviota
|
26. joulukuuta 2010 @ 23:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Task Managerista voi yrittää ihmetellä. Mutta jos exen nimi on jotain tutunnäköistä, pitäisi vielä tsekata mistä hakemistosta ko. exe on käynnistetty. Mulla esim. nyt on n. 6 kpl Chrome.exejä käynnissä. Ei hajuakaan onko ne oikeasti Googlen selaimen exejä vai jonkun veijarin skeidaa (joka on jossain päin kovoa samannimisenä exenä ja tyrkkää mun filuja just nettiin). Eli pelkät exen nimet ei viime kädessä todista yhtään mitään. Eikä niitä kukaan koko ajan itse tsekkaa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2011 @ 00:42
|
Member
|
27. joulukuuta 2010 @ 01:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Tulee mieleen kun olin joskus vuosia sitten Mark Russinovichin luennolla jossain päin Eurooppaa. Markin mukaan Task Manageria ei pidä ikinä uskoa. Jos softa on running statuksessa, niin se ei oikeesti tee mitään (vaan idlaa). Ja jos softa muka on jämähtänyt Not responding -statuksella, niin silloin se oikeasti tekee jotain. Että se siitä Task Managerista... Sitäkin ihmetellessä pitää ymmärtää vähän käyttiksen sielunelämästä. jaa jaa, jos softa task managerin mukaan toimii ja pyörii niin ei se silloin välttämättä mitään idlaa. kyllä mun ohjelmat töitä tekee, eikä tyhjän panttina siellä pyöri.esim. jos mun kuvankäsittely ohjelmä näkyy runnung programseissa ja kuluttaa prosseritehoa, niin ei silloin mitään idlaa. toki, siellä running programsseissa voi näkyä paljonkin ohjelmia ja jotkut niistä ei tee mitää sillä hetkelä eli idlaa. siellä jossain päin eurooppaa(itsekkin olen matkustellut niin paljon etten koskaan muista mitä tapahtui missäkin..) hommat saattaa toimia eri tavalla. ja se not responding tarkoittaa että ohjelma ei futaa ja siitä ei ole mitään hyötyä.
|
spegex
Junior Member
15 tuotearviota
|
27. joulukuuta 2010 @ 09:53 |
Linkki tähän viestiin
|
90% niistä Running-prosesseista ei keskimäärin tee mitään. Ja vastaavasti 90% Not Respondingeista tekee jotain.
|
0rgk1
Newbie
|
27. joulukuuta 2010 @ 10:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Palatakseni alkuperäiseen topikiin eli AV-softan valintaan. Avast on hyvä ja halpa (ilmainen).
|
star_dust
Member
4 tuotearviota
|
29. joulukuuta 2010 @ 14:25 |
Linkki tähän viestiin
|
jos haluaa koneellensa norttonin tai äffäsecuren niin siitä ei tarvitse maksaa.
tässä neuvot :
-> käynnistät selaimesi
-> kirjoitit vaikka googleen piratebay (muutkin torrentti sivustot käy)
-> sinne kirjoitat vaikka norton/f secure ja etit sielt 2011 vuoden version ja lataat sellaisen "luotettavalta" vaikuttavan crackin siihen norttoniin tai äffään...
-> käytät crackkiä ja sitte sulla on ilmainen "maksullinen" virus torjunta :P... (ja crackillä en siis tarkoita kokaiinia... ja modet suuttuu mulle ku kirjottelen tällästä piratismi aihetta tänne :D ?)
|
osku94
Suspended due to non-functional email address
|
29. joulukuuta 2010 @ 15:27 |
Linkki tähän viestiin
|
täältä ääni avast prolle. ei päästänyt kolmea haittaohjelmaa läpi, f-secure päästi ne...
f-secure on hirveän raskas koneelle. harmi vaan kun ei voi päivittää ohjelmaversiota avastista...
kone: 3.0ghz p4 1024mt ddr muistia, 256mt näytönohjain 540 gb kiintolevytilaa ja korppuasema. hintaan 30? kierrätyskeskuksesta!
|
Member
|
30. joulukuuta 2010 @ 18:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Siitä chrome.exe -jutusta; Google Chromelle on ihan normaalia että prosesseja on tuhottomasti, sillä se hoitaa välilehdet erillisinä prosesseina ja lisäosat myös.
Someones wont learn many things...
|
spegex
Junior Member
15 tuotearviota
|
30. joulukuuta 2010 @ 21:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo. Se oli vaan esimerkki siitä kuinka mahdotonta on silmämääräisesti kytätä prosesseja.
|
raven0ak
Member
|
31. joulukuuta 2010 @ 18:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti star_dust: jos haluaa koneellensa norttonin tai äffäsecuren niin siitä ei tarvitse maksaa.
tässä neuvot :
-> käynnistät selaimesi
-> kirjoitit vaikka googleen piratebay (muutkin torrentti sivustot käy)
-> sinne kirjoitat vaikka norton/f secure ja etit sielt 2011 vuoden version ja lataat sellaisen "luotettavalta" vaikuttavan crackin siihen norttoniin tai äffään...
-> käytät crackkiä ja sitte sulla on ilmainen "maksullinen" virus torjunta :P... (ja crackillä en siis tarkoita kokaiinia... ja modet suuttuu mulle ku kirjottelen tällästä piratismi aihetta tänne :D ?)
ei piraattimainostusta! ((vaikken sitä vastaan ole, nii sääntöjä noudattaa keskustelualueilla) Lainaus: 5. Piratismi (esim. ohjelmien sarjanumerot) tai linkkaaminen laittomaan materiaaliin (esim. suorat linkit tekijänoikeuksia rikkovaan materiaaliin) on ehdottomasti kielletty.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717 )
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
2. tammikuuta 2011 @ 18:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Sehän vasta järkevää on, warettaa paskaa konetäyteen ilman virusturvaa. Voisin veikata että noihin sun crackättyihi ohjelmiis ei pahemmin tunnisteita päivitetä..
Hyvä idea (huomaa sarkasmi :D).
|
Mainos
|
|
|
bb10
Member
|
5. tammikuuta 2011 @ 10:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nuniin: Faktaahan on se, että kaikista virustorjunta ohjelmista tulee viruksia läpi.
Viruksia tulee semmosta tahtia ettei niihin kaikkiin kerkeä tekemään tunnisteita.
Pahin viruksen koneelle päästäjä on se joka niitä hiiren nappeja painelee ja antaa luvan kaikelle.
Millekkään en anna ääntä.
Yksi suosittelee yhtä ja toinen toista. Suosittelen siis kokeilemaan mikä itsestäsi tuntuu parhaimmalle.
Jokaisesta maksullisesta muistaakseni löytyy trial versio jota voi kokeilla, jos maksullisen haluaa laittaa.
ei nyt ihan noin kannata lähtee liikkeelle "mikä itsestä tuntuu parhaimmalle" sillä ei mitään voittoo saavuteta virustorjunnassa. Tai siis ei hyvä neuvo ainakaan "amatöörille"
|