Vistan hidas käynnistys + haittaohjelmien tarkistus
|
|
F16_Eagle
Suspended permanently
|
16. kesäkuuta 2010 @ 13:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti setuulikk: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti derkation: F-Securesta mainitisin ensimmäisenä että se on se joka hidastaa.
Lainaus: Ei nopeuta. Saat vaan helposti lisätilaa C:lle
Kyllä se nopeuttaa jos tila on todella loppu.
Lainaus:
Hyvä levyn eheytysohjelma.
http://www.auslogics.com/en/software/disk-defrag/
(ensimmäisellä kerralla valitset ohjelmassa defrag & optimize)
Hyvä ohjelma, suosittelen itsekkin.
Tuosta rekisteri ohjelmasta en tiedä, mutta sanoin sen takia että ccleanerilla, koska mulla on huonoja kokemuksia noista rekisterinkorjausohjelmista. On jouduttunu windows uusiks asentamaan pari kertaa :)
No kyllä se koneeni nyt käynnistyy alle kymmenessä minsassa, kun ennen toimenpiteitä kuulemma kesti tunnin ennen kuin pääsi nettiin tässä viikonloppuna.
Kovalevytilaa C:llä on kuitenkin pikkasen yli 30 Gt joten ei se nyt loppu ole se tila.
Toistaiseksi lienen siis tyytyväinen tähän, mutta taidan silti kokeilla tota aussi-eheytysohjelmaa, eihän se haittaakaan tee.
Lisäksi meinasin suorittaa chkdsk:n josko se jotain vielä auttais.
Levyjen kokoakin saatan harkita muuttaa jos nämä muut toimenpiteet ei auta.
Kiitos kaikille auttaneille:)
C:llä on yli 30 gigaa??? Et todellakaan tarvitse lisätilaa C:lle!!! Jos olis vapaana 3 gigaa niin ehkä sitten. Koneellasi kestää n.10 min ennen kuin pääsee nettiin? Mulla menee alle 5min reippaasti! Sun koneessa on jotain tosi pahasti pielessä!!! Suosittelen lämpimästi HJT-login lähettämistä fixaajille!!!
Ja kuulemma kesti??? Etkö itse käytä konetta ollenkaan??? Kenen kone on oikein kysymyksessä??? Viesteistä päätellen kone on sinun, muttet käytä sitä itse??? :D
|
Member
6 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2010 @ 14:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Eagle sekos :D
JOo 30 gigaa riittää mainiosti C:eelle. Ja se 10 min ei edes ole ihmeelline aika. Mullakin kesti 15 min vielä kun koneessa oli F-Secure ja kun poistin sen ja laitoin tilalle avastin pääsee alle minuuttiin, niinkun sanoin.
|
F16_Eagle
Suspended permanently
|
16. kesäkuuta 2010 @ 16:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti derkation: Eagle sekos :D
JOo 30 gigaa riittää mainiosti C:eelle. Ja se 10 min ei edes ole ihmeelline aika. Mullakin kesti 15 min vielä kun koneessa oli F-Secure ja kun poistin sen ja laitoin tilalle avastin pääsee alle minuuttiin, niinkun sanoin.
Jeps, niin sekosin! :D Ja ihan rehellisesti täytyy sanoa, että tän foorumin keskusteluja seuraamalla saa "halvat" huvit! :) Jatkakaa samaan malliin. Pliis!!! ;) Tosin ensi viikon keskiviikosta reilu kuukausi eteenpäin en ehdi lukemaan viestejä täällä, ku meikäläinen on lomalla. Kaukana koneista + niitä käyttävistä "hihhuleista"! :D Hehheh
|
setuulikk
Member
|
16. kesäkuuta 2010 @ 19:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti F16_Eagle: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti setuulikk: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti derkation: F-Securesta mainitisin ensimmäisenä että se on se joka hidastaa.
Lainaus: Ei nopeuta. Saat vaan helposti lisätilaa C:lle
Kyllä se nopeuttaa jos tila on todella loppu.
Lainaus:
Hyvä levyn eheytysohjelma.
http://www.auslogics.com/en/software/disk-defrag/
(ensimmäisellä kerralla valitset ohjelmassa defrag & optimize)
Hyvä ohjelma, suosittelen itsekkin.
Tuosta rekisteri ohjelmasta en tiedä, mutta sanoin sen takia että ccleanerilla, koska mulla on huonoja kokemuksia noista rekisterinkorjausohjelmista. On jouduttunu windows uusiks asentamaan pari kertaa :)
No kyllä se koneeni nyt käynnistyy alle kymmenessä minsassa, kun ennen toimenpiteitä kuulemma kesti tunnin ennen kuin pääsi nettiin tässä viikonloppuna.
Kovalevytilaa C:llä on kuitenkin pikkasen yli 30 Gt joten ei se nyt loppu ole se tila.
Toistaiseksi lienen siis tyytyväinen tähän, mutta taidan silti kokeilla tota aussi-eheytysohjelmaa, eihän se haittaakaan tee.
Lisäksi meinasin suorittaa chkdsk:n josko se jotain vielä auttais.
Levyjen kokoakin saatan harkita muuttaa jos nämä muut toimenpiteet ei auta.
Kiitos kaikille auttaneille:)
C:llä on yli 30 gigaa??? Et todellakaan tarvitse lisätilaa C:lle!!! Jos olis vapaana 3 gigaa niin ehkä sitten. Koneellasi kestää n.10 min ennen kuin pääsee nettiin? Mulla menee alle 5min reippaasti! Sun koneessa on jotain tosi pahasti pielessä!!! Suosittelen lämpimästi HJT-login lähettämistä fixaajille!!!
Ja kuulemma kesti??? Etkö itse käytä konetta ollenkaan??? Kenen kone on oikein kysymyksessä??? Viesteistä päätellen kone on sinun, muttet käytä sitä itse??? :D
No kone on puoliks mun mutta minä teen yleensä niin että käynnistän koneen ja sitten menen tekemään jotain muuta välissä joten en seuraa kuinka kauan käynnistyminen kestää.
Eikä se ole kestänyt kuitenkaan yli viittä minsaa silloin aiemminkaan.
Sen jälkeen kun kovalevytila täyttyi niin että oli enää 120Mt tilaa, tehtiin siivoilemista ja tyhjennettiin sieltä tiedostoja, mutta sen jälkeen kone ei ole enää ollut entisellään ja on hidastellut.
Nyt kuitenkin olen tehnyt jo ennen neuvojanne tuon Nekon ohjeistuksen mukaiset asiat ja
tänään vielä päivitin Javan ja CCleaneria käytin+kohta laitan htj-logia vielä tuonne osoitteeseen minne oli linkki. Tuskin sieltä mitään löytyy, mutta tuleepahan sekin tehtyä. Tänään meni neljä minsaa, ihan hyvä se musta jo on, mutta jos ei isäntä tykkää, niin otetaan F-secure vex ja Avast tilalle.
Tää putsaus vaan aina lankee mulle kun oon jonkunnäkönen alkeismikrotukihenkilö meillä kotona, en suinkaan mikään mestarikäyttäjä.
|
Member
6 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2010 @ 19:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Laita sitten HJT ketjun linkki tänne
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. kesäkuuta 2010 @ 19:38
|
setuulikk
Member
|
16. kesäkuuta 2010 @ 21:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Member
6 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2010 @ 21:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä, aivan oikein laitoit.
|
Member
6 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2010 @ 21:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Etkö poistanukkaan spybottia? Täällä näkyy edelleen teatimer..
Lainaus: O4 - HKUS\S-1-5-21-1246512272-2034673822-710475445-1000\..\ Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe (User 'Isäntä')
Lokin katsoin nopeasti läpi ja haittaohjelmia en kyllä nähny.
Tuon voi ainakin fixata HJT:llä: Lainaus: O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
Jätän loput suosiolla ammattilaisille.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. kesäkuuta 2010 @ 21:25
|
Mainos
|
|
|
setuulikk
Member
|
17. kesäkuuta 2010 @ 07:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä mä Spybotin poistin, paitsi resurssienhallintaan tais jäädä se kansio.
Sen taisin poistaa vasta login lähettämisen jälkeen.
micronainen
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. kesäkuuta 2010 @ 08:00
|