User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 12.1.2025 / 02:53
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > ylimääräsiä tiedostoja
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ylimääräsiä tiedostoja
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
WineAr
Newbie
_
23. syyskuuta 2009 @ 18:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaisiko joku tietokoneista ymmärtävä jotain, että onko koneella mahdollisesti haittaohjelmia?

Minulla on koneessa kaksi kovalevy asemaa C ja D. C asemaa olen formatoinnut aika usein n. 3-4 kertaa vuodessa, mutta D asemaa en.
D asemalla säilytän musiikkia kuvia ynnä muuta mitä olen halunnut säilyttää C levyltä ennen formatointia.

No taasen tuli formatoitua kone sen kummallisen hitauden vuoksi. Yllättäen tällä ei ollut mitään apua, joten aloin tutkimaan D asemaa, että olisisko siellä jotain epämääräistä.
No painoin erään kansion "ominaisuudet" kohtaa ja se ilmoitti, että kansiossa on 16 tiedostoa. Huomasin että näkyviä tiedostoja onkin vain 10 kappaletta ja en nähnyt niitä 6 muuta tiedostoa, jotka se "omaisuudet" kohta ilmoitti.

Herää kysymys, ovatko nämä näkymättömät tiedostot haittohjelmia tai jotain vastaavaa, koska pian katsoin muitakin kansioita ja sama ongelma. Lisäksi olen huomannut, että välillä, kun siirtelen niitä tiedostoja jonnekkin muualle niin taustalla välähtää nopeaan joku suoritus juttu.

F-secure ei sano mitään, että olisi viruksia, mutta senkin kanssa on ollut ongelmia, se meinaa yllättäen saattaa kytkeä suojauksen pois ja pian se kytkee sen takaisin. Eikä ohjelma suostu päivittämään itseään automaattisesti vaan se pitää tehdä manuaalisesti.

Miten saisin Hijack this ohjelman skannaamaan tämän D aseman, nyt logit tulee vain C asemasta.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > ylimääräsiä tiedostoja

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy