User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 19.5.2024 / 03:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > mac -keskustelu > ohjelma valokuvien arkistointiin
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ohjelma valokuvien arkistointiin
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Nikonboxi
Member

1 tuotearvio
_
23. tammikuuta 2014 @ 18:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on menossa melko laaja valokuvien digitointiprojekti ja kuvia on kertynyt tähän mennessä hyvin kiitettävä määrä. Olen järjestellyt valokuvat jo vuosiluvun mukaan omiin kansioihinsa, mutta yksittäisten kuvien etsiminen monien valokuvien joukosta on aika tuskallista. Etsinnässä olisikin ohjelma, jolla nämä kuvat voisi arkistoida jotenkin järkevästi.

Haluaisin, että ohjelmalla voisi asettaa hakusanoja yksittäisille kuville ja albumeille, jotta niiden löytäminen myöhemmin olisi helpompaa. Lisäksi mahdollisuus katsoa kuvia diaesityksenä olisi hyvä.

Olisiko tällaisista ohjelmista suosituksia tai kokemuksia?

P.S. Olen Windows-käyttäjä eikä minulla ole henkilökohtaisesti paljon kokemusta Macista, mutta henkilö, jolle valokuvat ovat tulossa, käyttää Mac-tietokonetta. Olisi myös suuri plussa, mikäli ohjelmasta olisi saatavilla sekä Windows- että OS X-versio.

Edit: Muutaman lauseen muokkaaminen järkevämmäksi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. tammikuuta 2014 @ 18:44

Member
_
24. tammikuuta 2014 @ 07:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nikonboxi:
Itselläni on menossa melko laaja valokuvien digitointiprojekti ja kuvia on kertynyt tähän mennessä hyvin kiitettävä määrä. Olen järjestellyt valokuvat jo vuosiluvun mukaan omiin kansioihinsa, mutta yksittäisten kuvien etsiminen monien valokuvien joukosta on aika tuskallista. Etsinnässä olisikin ohjelma, jolla nämä kuvat voisi arkistoida jotenkin järkevästi.

Haluaisin, että ohjelmalla voisi asettaa hakusanoja yksittäisille kuville ja albumeille, jotta niiden löytäminen myöhemmin olisi helpompaa. Lisäksi mahdollisuus katsoa kuvia diaesityksenä olisi hyvä.

Olisiko tällaisista ohjelmista suosituksia tai kokemuksia?

P.S. Olen Windows-käyttäjä eikä minulla ole henkilökohtaisesti paljon kokemusta Macista, mutta henkilö, jolle valokuvat ovat tulossa, käyttää Mac-tietokonetta. Olisi myös suuri plussa, mikäli ohjelmasta olisi saatavilla sekä Windows- että OS X-versio.

Edit: Muutaman lauseen muokkaaminen järkevämmäksi.
Adobe Lightroom 5, jolla voi tehdä myös kuvansäätöjä ja voi lisätä hakusanoja (monia) samalle kuvalle. Varsinaisesti kansioita ei voi suoraan etsiä, mutta voit käyttää esim. vuosilukua tai muuta yleistä kuvausta tarkemman kuvauksen lisänä. Löytyy Windows ja Mac- versiot.

http://www.adobe.com/fi/products/photos...m/features.html
n. 140?, yhden käyttäjän lisenssi.

Sulavasti toimi jo open beta BF4: sta (ultra settings, 1920x1200): Youtube
OCC 2013 Vuoden näytönohjain: Winner: NVIDIA GeForce GTX 780 Ti: Overclockersclub Performance you can trust: Base Clock
3D Mark Fire Strike, Hall of Fame (1xGPU):3D Mark Fire Strike Hall of Fame

Nikonboxi
Member

1 tuotearvio
_
24. tammikuuta 2014 @ 20:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nikonboxi:
Itselläni on menossa melko laaja valokuvien digitointiprojekti ja kuvia on kertynyt tähän mennessä hyvin kiitettävä määrä. Olen järjestellyt valokuvat jo vuosiluvun mukaan omiin kansioihinsa, mutta yksittäisten kuvien etsiminen monien valokuvien joukosta on aika tuskallista. Etsinnässä olisikin ohjelma, jolla nämä kuvat voisi arkistoida jotenkin järkevästi.

Haluaisin, että ohjelmalla voisi asettaa hakusanoja yksittäisille kuville ja albumeille, jotta niiden löytäminen myöhemmin olisi helpompaa. Lisäksi mahdollisuus katsoa kuvia diaesityksenä olisi hyvä.

Olisiko tällaisista ohjelmista suosituksia tai kokemuksia?

P.S. Olen Windows-käyttäjä eikä minulla ole henkilökohtaisesti paljon kokemusta Macista, mutta henkilö, jolle valokuvat ovat tulossa, käyttää Mac-tietokonetta. Olisi myös suuri plussa, mikäli ohjelmasta olisi saatavilla sekä Windows- että OS X-versio.

Edit: Muutaman lauseen muokkaaminen järkevämmäksi.
Adobe Lightroom 5, jolla voi tehdä myös kuvansäätöjä ja voi lisätä hakusanoja (monia) samalle kuvalle. Varsinaisesti kansioita ei voi suoraan etsiä, mutta voit käyttää esim. vuosilukua tai muuta yleistä kuvausta tarkemman kuvauksen lisänä. Löytyy Windows ja Mac- versiot.

http://www.adobe.com/fi/products/photos...m/features.html
n. 140?, yhden käyttäjän lisenssi.
Kiitos. Täytyypä vilkaista tuota.
Mainos
_
__
 
_
Member
_
25. tammikuuta 2014 @ 17:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nikonboxi:
Kiitos. Täytyypä vilkaista tuota.
Kannattaa kokeilla vaikka ilmaista kokeiluversiota: https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/inde...troom&loc=fi_fi

Näytti saavan suoraan Adobelta ladattuna täysversion 129? :lla.

Sulavasti toimi jo open beta BF4: sta (ultra settings, 1920x1200): Youtube
OCC 2013 Vuoden näytönohjain: Winner: NVIDIA GeForce GTX 780 Ti: Overclockersclub Performance you can trust: Base Clock
3D Mark Fire Strike, Hall of Fame (1xGPU):3D Mark Fire Strike Hall of Fame

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > mac -keskustelu > ohjelma valokuvien arkistointiin
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy