User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 19.5.2024 / 06:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > mac -keskustelu > uusi mac-käyttäjä!
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusi Mac-käyttäjä!
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Senior Member

6 tuotearviota
_
21. elokuuta 2012 @ 18:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen siis ostamassa elämäni ensimmäistä Mac-tietokonetta. Käyttöjärjestelmä, ja oikestaan koko laite on minulle aivan uutta.

Joten, oppiiko tuota OS X:sää käyttämään kuinka nopeasti, ja tarvitseeko minun tietää siitä jotain erityistä?

Entä mitä ohjelmia minun kannattaa ladata koneelle kun olen ottanut sen käyttöön? Tarvitsenko virustorjuntaohjelman ja onko tuossa joku Applen oma palomuuri?

Tässä linkki koneeseen jonka aijon ostaa.

Kai tuolla wowi pyörii parhaimmilla graffoilla?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. elokuuta 2012 @ 18:58

Member

14 tuotearviota
_
21. elokuuta 2012 @ 19:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos kokoat osista koneen niin saat tolla rahalla jo semmosen koneen mikä pyörittää pelejä kaikki asetukset tapissa.

Pöytäkone - i5-3570k | Samsung 840 PRO 128GB | Rosewill BLACKHAWK | MSI R7850 | ASRock Z77 Pro3 | 2x4GB G.Skill RipJaws DDR3-1600 | Super Flower Golden Green Pro 500W | Win 7 Pro

Läppäri MSI GE620DX - GT555m | i5-2410m | 500GB 7200RPM & 120GB SSD | DDR3 8GB | Windows 8.1 PRO
Senior Member

22 tuotearviota
_
21. elokuuta 2012 @ 19:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Maikou1:
Kai tuolla wowi pyörii parhaimmilla graffoilla?
Ei pyöri, prossu ja näyttis pitäisi vaihtaa, maceihin ei taida edes pystyä vaihtamaan ainakaan helposti (purkamatta konetta osiin). Ei löydy SSD:tä.

Nämäkin koneet ovat parempi ostos kuin tuo mac. Tohon vielä (SSD,) laadukas näyttö, näppis ja hiiri niin tekee n. 1400e.

AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. elokuuta 2012 @ 19:36

Senior Member

6 tuotearviota
_
21. elokuuta 2012 @ 19:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole ostamassa konetta varsinaiseen pelikäyttöön. Kuhan toi wowi pyöris sulavasti niin riittäs.
r65
Member
_
21. elokuuta 2012 @ 22:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Viljis:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Maikou1:
Kai tuolla wowi pyörii parhaimmilla graffoilla?
Ei pyöri, prossu ja näyttis pitäisi vaihtaa, maceihin ei taida edes pystyä vaihtamaan ainakaan helposti (purkamatta konetta osiin). Ei löydy SSD:tä.

Nämäkin koneet ovat parempi ostos kuin tuo mac. Tohon vielä (SSD,) laadukas näyttö, näppis ja hiiri niin tekee n. 1400e.
Tosi asianttuntijan lausunto,,,

r
AfterDawn Addict
_
22. elokuuta 2012 @ 09:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Virustorjunta ohjelmaa ei välttämättä tarvitse mutta itse suosittelisin sellaisen asennusta..

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288460193409.html

Eli mac koneisiin on olemassa viruksia ja osa on jopa levinnyt.

Itse suosittelen myös näitä ohjelmia:

Google Chrome
Ccleaner
VLC
Libreoffice


( Kyllä näistä on saatavilla Mac versiot)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. elokuuta 2012 @ 09:25

Member

1 tuotearvio
_
22. elokuuta 2012 @ 21:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osta tämmönen niin wowis näyttää realifeltä kun laitat asetukset tappiin ja ei lagaa.
http://www.silentrig.com/cart/?products[2248]=1&

Intel I5-3570K 4.4ghz, Club3D Radeon HD7770, RAM 8GB (dual), Super Flower Golden Green Pro 450 Gold, Asrock Z68 Extreme3 Gen3.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. elokuuta 2012 @ 21:56

Mainos
_
__
 
_
exlex
Member

9 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2012 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri:
Virustorjunta ohjelmaa ei välttämättä tarvitse mutta itse suosittelisin sellaisen asennusta..

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288460193409.html

Eli mac koneisiin on olemassa viruksia ja osa on jopa levinnyt.

Itse suosittelen myös näitä ohjelmia:

Google Chrome
Ccleaner
VLC
Libreoffice


( Kyllä näistä on saatavilla Mac versiot)
Mäkille ei tarvitse virustorjuntaohjelmaa, koska mäkille ei ole viruksia toisin kuin windowsille. OS X:lle löytyy kourallinen haittaohjelmia ja nekin pitää itse asentaa antamalla järjestelmävalvojan tunnukset. Kaveriporukassamme on kymmeniä mäkin käyttäjiä eikä kellään ole koskaan historian aikana ollut yhtää virusta ta edes haittaohjelmaa.

Jos kuitenkin haluaa hätävaralts jonkun haittaohjelman poistoohjelman, niin se kannattaa ladata appstoresta joku ilmainen.

iMac 27, i5 / MacBook Air / iPhone 4 16 Gb / iPad 3 / Apple TV / Canon EOS-400D / X-Box 360
MOTTO: Urheile niin kuolet terveempänä.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > mac -keskustelu > uusi mac-käyttäjä!
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy