User Käyttäjä Salasana  

torstai 15.1.2026 / 05:48
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > geforce gt230 1,5gb
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Geforce gt230 1,5GB
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Lehto1
Newbie
_
14. maaliskuuta 2010 @ 20:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olen vaihtamassa näyttistä ja huomasin että tuossa Geforce 230 on joku johto mikä menee näyttiksestä emoon elikkäs mikä tämä johto on? en viittinyt rupea irroittamaan johtoa. Toivottavasti joku voisi auttaa minua.
Senior Member

5 tuotearviota
_
14. maaliskuuta 2010 @ 20:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ettei vaan olisi lisävirta -_-
Senior Member

23 tuotearviota
_
14. maaliskuuta 2010 @ 20:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lehto1:
olen vaihtamassa näyttistä ja huomasin että tuossa Geforce 230 on joku johto mikä menee näyttiksestä emoon elikkäs mikä tämä johto on? en viittinyt rupea irroittamaan johtoa. Toivottavasti joku voisi auttaa minua.
Näissä GeForceissa (ainakin isossa osassa) on äänille piuhansa, mikä siis otetaan emolevyltä. Jotta se voidaan sitten kuljettaa HDMI liittimen kautta esim telkkariin. Ilman tuota piuhaa HDMI liittimestä ei saa tuosta näytönohjaimesta kuin kuvaa, mutta johdon kanssa siis kulkee äänetkin oikein. ATI/AMD näytönohjaimissa on oma äänipiirinsä joten tuota erillistä johtoa ei tarvita.

Lisävirtapiuha (tai piuhat jos useampia kuin yksi) taas tulee joko yhdelläö 6-pinnisellä liittimellä, tai tuuheammissa korteissa 6+2 piuhalla (joita voi tulla kaksikin, esim omaan GeForce 260GTX:ään tulee sekä 6+2 piuha että normaali 6 pinninen lisävirta), joita ilman kortti ei anna pihaustakaan.

Tuo korttisi perustuu jo todella vanhaan tekniikkaan (8800 sarjalaisiin jotka esiteltiin muistaakseni jo 2006), ja siksi siellä tarvitaan tuota erillistä äänipiuhaa, omaankin korttiin sellainen tarvitaan jos äänetkin haluaisin HDMI:n kautta.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > geforce gt230 1,5gb

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy