|
Näytön asetukset Windows seiskassa
|
|
Junior Member
|
18. marraskuuta 2009 @ 22:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Asensin Windows Vistan päälle Windows 7:n custom-asennuksena: tiedot hävisivät (olin ne kyllä tallentanut ulkoiselle levylle) ja koneen kovalevylle syntyi tiedosto Windows.old, jossa Vistan ohjelmat sijaitsevat. Minulla on kannettava Acer Aspire 8920G, jossa on näytönohjain Nividia GeForce 9500M GS TurboCache.
Ongelma on se, että en saa mitenkään säädetyksi näytön asetuksia mieleisekseni. Paras resoluutio, minkä seiska antaa valita, on 1280 x 1024. Tällöin näyttö on veneytetty laajakuvanäyttö, ikävä katsella. Seuraavaksi paras on 1280 x 800, mikä ei sekään tyydytä. Seiska on tunnistanut näytön Generic Non-PnP Monitor on Standard VGA Graphics Adapteriksi ja Adapter information välilehdellä sanotaan: Chip Type NVIDIA, DAC Type 8 bit, Adapter String VGA, Bios Information Chip Rev, Total Available Graphics Memory 14 MB jne.
Onko mahdollista, että Windows 7 ei ole tunnistanut koneessa olevaa näytönohjainta oikein ja on tulkinnut sen toisentyyppiseksi?
Latasin eilen hätäpäissäni ohjelman Tweak-7, joka väittää pystyvänsä optimoimaan Windows 7:n asennuksia monipuolisesti. Ajattelin, että sen avulla voisi kenties säätää myös näyttönäkymää. Harmikseni huomasin kyllä vasta asennuksen jälkeen, että ohjelma oli vain demoversio ja että täysversio on maksullinen. Onko teillä kokemusta tästä ohjelmasta? Auttaako se mitään minun ongelmassani ja onko se muuten kelpo ohjelma?
|
Junior Member
9 tuotearviota
|
19. marraskuuta 2009 @ 11:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Löytyykö kyseisen näyttiksen ajurit?
|
Junior Member
|
19. marraskuuta 2009 @ 11:43 |
Linkki tähän viestiin
|
aranoyas:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aranoyas: Löytyykö kyseisen näyttiksen ajurit?
Yritin löytää ajureita mutta Windows 7:ään niitä ei tuntunut löytyvän. Asensin sitten Acerin Driver Robotin koneelleni ja annoin sen tsekata koneen ja lisäillä sopivaksi katsomansa ajurit. Harmikseni en kuitenkaan huomannut näytön ulkoasussa mitään muutosta eikä edelleenkään näytä olevan mahdollista valita kuin korkeintaan 1280 x 1080 reoluutio vaikka kannettavani näytön alkupeäisasetukset ovat 1920 x 1080.
Tee sitä, mikä saa sinut heräämään eloon.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. marraskuuta 2009 @ 11:54
|
Member
12 tuotearviota
|
19. marraskuuta 2009 @ 12:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Vistan näyttiksen ajurit pitäis toimii windwos 7:ssa
|
Junior Member
|
19. marraskuuta 2009 @ 12:31 |
Linkki tähän viestiin
|
raiku92
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti raiku92: Vistan näyttiksen ajurit pitäis toimii windwos 7:ssa
Mistähän tämän tiedon voisi varmistaa?
Tee sitä, mikä saa sinut heräämään eloon.
|
Junior Member
9 tuotearviota
|
19. marraskuuta 2009 @ 14:32 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kokeilemalla :)
Itse en kyllä tiedä.
|
|
JooZa
Junior Member
|
30. marraskuuta 2009 @ 17:07 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Hei!
Ongelma: Kun minulla on Windows 7 käyttöjärjestelmä näyttöni vilkkuu alkaa vilkkumaan aivan holtittomasti?? olisi kiva siirtyä tohon käyttöjärjestelmään mut välkkymis ongelman takii en voi ja joudun tyytymään Xp:hen (vaikka xp:kin on aika hyvä :D)
|
|
Mainos
|
  |
|
|
hallu1984
Suspended due to non-functional email address
|
30. marraskuuta 2009 @ 18:52 |
Linkki tähän viestiin
|
hae acerin sivuilta uudet ajurit siihen sun näytönohjaimeen.
Jos ei löydy ajureita Windows 7:aan niin käytä vistan ajureita, koska ne toimivat myös 7:ssa. Itelläni on Windows 7 ja hain ajurit jotka olivat tarkoitettu windows vistaan
ja ne toimivat moitteettomasti.
AMD Phenom II X4 955BE/4Gb ddr3 1333Mhz/Asus Radeon HD6950 DCU II 1Gb Gddr5/Samsung 830 128Gb SDD+640Gb hdd+250Hdd /Bitfenix Shinobi Windowed Core White/ XFX 550W
|