User Käyttäjä Salasana  

maanantai 27.10.2025 / 16:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > näytönohjaimen muisti, 512mb vai 1gb?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Näytönohjaimen muisti, 512mb vai 1gb?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Kurkkusalaatti
Newbie
_
31. joulukuuta 2011 @ 02:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei!

Olen katellut koneeseeni uutta näytönohjainta, nykyisen GT 220:an tilalle.
Syy siihen on lähinnä "näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui".
Olen helvetin kyllästynyt tämän kanssa värkkäämiseen, olen jo kaksi vuotta kärsinyt tuon kanssa ja kaikki mahdollinen on jo kokeiltu..

Olen nyt katsellut eri kortteja tässä pitkin iltaa ja Radeon HD 5670 näyttäisi ihan hyvältä hinta-laatu suhteeltaan. Näitä on kuitenkin kahta eri mallia. 512mb ja 1gb, joten tahtoisin kysyä teiltä että kuinka suuri merkitys tuolla muistilla tosissaan on?

Tässä gt220:ssa on 1gb muistia. www.hwcompare.com/102/geforce-gt-220-gddr3-vs-radeon-hd-5670/#bandwidthExplain sivuston mukaan Radeoni olisi rutkasti parempi kuin nykyiseni, tuossa on kuitenkin verrattu 1gb:n mallia vain, kuinkakohan suuri ero olisi 512mb mallilla?

Minulle voi myös ehdotella muita samaan hintaluokkaan sopivia hyviä näytönohjaimia, käytän konettani lähinnä pelaamiseen. En hae supersuorituskykyä, vaan toimivuutta keskivertopelaamiseen, alle satasen hintaluokkaan.
Senior Member

3 tuotearviota
_
31. joulukuuta 2011 @ 15:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=36759

Tuo on hyvä hinta/laatu suhteeltaan ja on alle satasen. Käytettyjäkin kannattaa katsella.

Ja tuolla muistilla ei ole kovin suurta merkitystä vähätehoisemmissa korteissa mutta kyllä se gigan versio kannattaa ottaa jos vain muutamaa euroa kalliimmalla saa. Erot ehkä ovat peleissä muutaman prosentin luokkaa fullHD -resoluutiolla joten mikään pakollinen se gigan muisti ei ole. Pienemmillä resoluutioilla merkitys on vielä pienempi.
Member
_
31. joulukuuta 2011 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos budjetti venyy niin http://www.jimms.fi/tuote/EAH6770%2FDI%2F1GD5 on ihan hyvä keskiverto pelaamiseen, tosin myös kannattaa etsiä käytettynä esim HD5600-5700 sarjalaisia.

Ah, Zorlag ehti ensin.

Edit: Tuosta muistista sen verran että se GDDR5 on aina parempi kun tuo GDDR3 mikä nykyisessäsi on.

Asrock Extreme 3 gen3 Z68/I5 2500K@4,5Ghz+CM 212-EVO/Asus GeForce 560Ti DirectCUII@980mhz,4200mc 1GB/1TB 3,5"+Kingston SSD 200V+ 120Gb/Acer P236H/HyperX DDR3 8GB@1600Mhz/Nexus RX-6300

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. joulukuuta 2011 @ 15:21

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > näytönohjaimen muisti, 512mb vai 1gb?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy