User Käyttäjä Salasana  

maanantai 19.1.2026 / 09:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > näytönohjain menossa rikki?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
näytönohjain menossa rikki?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Daword
Senior Member
_
13. syyskuuta 2009 @ 21:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ransester:
Tekee jos tekee. On niitä ennenkin nähty (esim. Nvidian 5000-sarja joka oli täysin perseestä ja Atin 2900XT joka oli todella äänekäs, söi virtaa ja oli n. Nvidian highendejä rutkasti hitaampi).
se on aika varmaa etä Gt300 tule peittoamaaan atin uutukaiset helposti koska gt300 on kehitetty hieman edemmäksi ja ilmeisesti nyt kun aika mones paikas on puhuttu että nvidia "ostaa" lisää aikaa julkaisemalla seuraavan sarjan näyttiksiä jotka ovat GT215/216/218
Eli Gt300 täysin uutena korttina tulisi ensivuoden alusta.

1. i7 2600k, 5,0ghz/8gb R.jaw/Gtx780Ti/Msi z77Gamer/42"/750w/Xpredator
2. Phenom x3->unlocked x4 3.8ghz/4gb ddr3/Gtx660sli/Gigabyte Ultra d3/ips40"/600w/Zalman
3. Intel e4400, 2ghz/2gb ddr2/8800Gt/Asus p5/Asus 18,5"/400w/
4. MSI GT70 0NE/i7 3630QM @3.8ghz /8Gb/Gtx680m
Senior Member

2 tuotearviota
_
13. syyskuuta 2009 @ 22:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Daword:
se on aika varmaa etä Gt300 tule peittoamaaan atin uutukaiset helposti koska gt300 on kehitetty hieman edemmäksi
Ja se on aika varmaa, että se tulee myös näkymään hinnassa.
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
13. syyskuuta 2009 @ 22:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Henry_FIN:
se on aika varmaa etä Gt300 tule peittoamaaan atin uutukaiset helposti koska gt300 on kehitetty hieman edemmäksi
niin, nvidia tekee hyviä kortteja. mutta aivan vitun ylihintasia atin vastaaviin nähden.

// 3570k @ 4.6 veden alla // ASUS Sabertooth Z77 //R9 390 @ 1180mhz // Kingston HyperX 8gb 1866mhz // SFGG modular 800w // Cooler Master HAF932 // AOC 29 Ultrawide 2560x1080
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
13. syyskuuta 2009 @ 22:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Atilla on viime vuodet ollu aika aggressiivista hinnottelua toisin kuin Nvidialla.

Intel Core i5-750 @ 3,4GHz/Noctua NH-U12P/Asus HD6950 1 GB (BIOS-modattu 6970)/Gigabyte GA P55A-UD3/Antec P182B + 4x 120mm Noctua/Corsair VX550/2X G.Skill 4GB DDR3 1600MHz Ripjaws @ 1600MHz 7-8-7-24 2T/2x Western Digital Caviar SE 640Gb + Samsung Spinpoint F1 1Tb + Seagate Barracuda Green 2TB/QPad MK-85 näppis/Logitech MX518 rotta/1. näyttö Samsung Syncmaster 2333HD/2. näyttö Samsung Syncmaster T220/Win7 x64 Ultimate
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
13. syyskuuta 2009 @ 22:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Mee ostaan heti semmoinen ilmestymis päivänä mikäs siinä Itse katson sanjosen tarjonnan ja olen paljon viisaampi jälleen ilmestyvän gt300 suhteen. ja nvidia julkasee kortit paljon ennen ens vuotta.

Koskas ati julkaisee kortit? :D
Jos nvidia tekee gt300 korteillaan hakkelusta 5870 niin te poijat tuutte siittä sitten kuuleen ainakin multa ja pitkään ;)
Älähän nyt poika sekoita faktoja ja mielipiteitä, vaikka ne nVidia-kakkulat varmasti sumentavatkin todellisuutta.

a) NVidialla on todellinen hoppu niiden korttiensa kanssa, hyvällä tuurilla ehtivät ennen ensi vuotta.

b) AMD julkaisi RV870:n lehdistölle 10.9.2009. 23.9.2009 tapahtuu sitten laajamittaisempi julkaisu. Kortit päätyvät myyntiin todennäköisesti syys-lokakuun vaihteessa.

c) Spekulointia vielä, mutta monella eri rautasivustolla on veikkailtu, että nVidian piiri tulee olemaan suhteellisen suuri => suuret valmistuskustannukset. Varmasti osaatkin päätellä, mitä suuret valmistuskustannukset aiheuttavat. Lisäksi virrankulutus voi nVidian puolella olla melkoista.

http://alienbabeltech.com/main/?p=11135
What is outstanding is that we are hearing that the HD 5870 will perform at just under 28 watts at idle and peak below 190 watts maximum!! That is quite a challenge for Nvidia to meet or beat in their own upcoming GT 300 series as the performance to watt ratio is outstanding.

d) Koita nyt hyvä mies panostaa tuohon ulosantiisi...

Daword
Senior Member
_
13. syyskuuta 2009 @ 22:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Themu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Henry_FIN:
niin, nvidia tekee hyviä kortteja. mutta aivan vitun ylihintasia atin vastaaviin nähden.
Ei tääl olla paljoo itketty ku porukat on maksanut (i) prossuista maltaita joten älkää itkekö nytkään
Gtx260/4870 Gtx275/4890 Gts250/4850
Miten sä voit esim noista sanoo että nvidia olisi vitun ylihintainen kuten näin nätisti ilmaisit asian. Ilmeisesti sanoit tuon tietämättä tuon taivaallista näytönohjaimien hinnoista.

Ja komia tääl olla ainoona nvidian "puolia" pitävänä kun jokainen ati Fan boy on niskas jos vähänkin koittaa tuoda nvidiaa esille, pitäskö mun tässä nyökytellen sanoo että joo 5870 on niin hyvä että nvidia ei pysty parempaan tai pitäiskö mun nyökytellä kun täällä sanotaan että seuraava nvidian kortti on varmaan 3kpl gtx285 näyttiksii.

Ette te ala napiseen yhtään täällä jos joku kovalla kädellä haukkuu nvidiaa ja atia ylistetään, kaikki pitää silloin päänsä kiinni mutta kun minä ihan uutisten ja faktojen perusteella koitan nvidiasta uutisoida niin ollaan täällä heti "nimittelemässä" että on nvidian kakkulat pääs ja leimaa tulee ottaan ja jokaiselta sanaa muutenkin. Aivan kuin kauheestikkin rikkoisin forumin rauhaa vain mainitsemalla jotain hyvää nvidiasta.
Minua on myöskin turha sanoa Nvidi fanboyksi olen täällä useasti puoltanut atia jos siihen on ollut aihetta.

Mutta jotta nämä taistelut loppu niin sovitaan Ati herrojen mielenrauhan säilyttämiseks että
-Atilla on nopeimmat kortit ja 4000 sarja on monin kerroin nopeampi ja halvempi kuin nvidian Gtx sarja joten nvidian kortteja ei kannata enään ostaa. Ati on hiljaisempi sekä viileämpi ja jokainen peli tukee atia paremmin koska atilla on myös ajurit paremmin viimeistelty kuin nvidialla.
Tuleva 5000 sarja syrjäyttää ja murskaa nvdian kortit ja gt300 kallis hinta ja nopeudeltaan kuitenkin atia hitaampi ajaa yhtiön konkurssiin ja ati hallitsee monopolia ikuisesti, Jokainen fan boy voi lopulta elää elämänsä onnellisena loppuun asti, sen pituinen se.

2. Phenom x3->unlocked x4 3.8ghz/4gb ddr3/Gtx660sli/Gigabyte Ultra d3/ips40"/600w/Zalman

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. syyskuuta 2009 @ 23:04

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
13. syyskuuta 2009 @ 23:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Daword: Sulla tuntuu olevan tuo argumentoiti suhteellisen heikolla tolalla. Kun huomaat olevasi väärässä, niin sivuutat faktat ja alat sepittää omia tarnioitasi ja jätät huomiotta oleellisia seikkoja. Aivan kuten nytkin jätät hinnan huomioimatta.
Nimenomaan mid-rangella on merkitystä. ei suinkaan high-endilla. Reilusti suurin osa näytönohjainvalmistajien myymistä korteista on jotain ihan muuta, kuin high-endia.

Core i7:n vertaaminen ei tässä kyllä toimi yhtään.. Vai onko AMD:lla jotain neliydinprossuja, joissa on 8 säiettä? -Aivan, ei ole.

Vaan mitenkäs sitä sanotaan...:
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

I rest my case.

Daword
Senior Member
_
13. syyskuuta 2009 @ 23:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lauri_lr:
Daword: Sulla tuntuu olevan tuo argumentoiti suhteellisen heikolla tolalla. Kun huomaat olevasi väärässä, niin sivuutat faktat ja alat sepittää omia tarnioitasi ja jätät huomiotta oleellisia seikkoja. Aivan kuten nytkin jätät hinnan huomioimatta.
Nimenomaan mid-rangella on merkitystä. ei suinkaan high-endilla. Reilusti suurin osa näytönohjainvalmistajien myymistä korteista on jotain ihan muuta, kuin high-endia.

Core i7:n vertaaminen ei tässä kyllä toimi yhtään.. Vai onko AMD:lla jotain neliydinprossuja, joissa on 8 säiettä? -Aivan, ei ole.

Vaan mitenkäs sitä sanotaan...:
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

I rest my case.
Sulla niitä faktoja ei edes ole.. kerro sitten miksi nvidia olisi muka vitun kallis?
onko näissäkin paljon eroa hinnoiltaan?

Minusta tuntuu että juuri sinä et piittaa faktoista pätkääkään vaan lapsellisella asenteela tulet minua syyttelemään etkä edes itse voi tuoda mitään fakaa pöytään, kirjoittaa ja syyllistää kyllä osaat mutta siinäpä se kaikki mitä sulta on tullut.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. syyskuuta 2009 @ 23:09

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
13. syyskuuta 2009 @ 23:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Sulla niitä faktoja ei edes ole.. kerro sitten miksi nvidia olisi muka vitun kallis?
Vastaus hintaan löytyy aiemmasta postauksestani.

Ei enää, mutta tullessaan kyllä oli. NVidia joutui ahtaalle GT200:n hinnoittelun kanssa, kun AMD myi alhaiseen hintaan RV770:aa.
Tässäkin syynä GT200:n piirin korkea valmistushinta. Lisäksi GT200 on lämpöisempi ja virtasyöpömpi kuin RV770/RV790. GTS250 nyt on vain 9800 GTX+ uudella nimellä, joten siitä ei sen enempää.

Lainaus:
Minusta tuntuu että juuri sinä et piittaa faktoista pätkääkään vaan lapsellisella asenteela tulet minua syyttelemään etkä edes itse voi tuoda mitään fakaa pöytään, kirjoittaa ja syyllistää kyllä osaat mutta siinäpä se kaikki mitä sulta on tullut.
Tosiasiat olen ottanut huomioon, kun viestini olen kirjoittanut. Lisäksi olen linkkiäkin pistänyt lähteisiini. RV870:n speksitkin on tiedossa ja jo niitä vertailemalla voi päätellä, että raakaa vääntöä on tullut reilusti lisää RV770:een verrattuna.

En minä nVidiaa tässä hauku ja AMD:ta ylistä, sanon asiat niinkuin ne ovat. Jos tästä saat käsityksen, että nVidiaa sortaisin, niin lienee jokseenkin selvää, kumpi valmistaja on näytönohjainmarkkinoilla niskan päällä...

Mutta eipä siitä sen enempää, katellaan sitten kun NDA päättyy ja muutkin rautasivustot uskaltavat paljastaa testituloksia.

Ja tuosta sinun argumentoinnista voi päätellä lisää esim. näistä lirpakkeista:

http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-...799389/#4838804

http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-...gtx295-785205/2

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. syyskuuta 2009 @ 23:20

Daword
Senior Member
_
13. syyskuuta 2009 @ 23:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lauri_lr:
Lainaus:
Vastaus hintaan löytyy aiemmasta postauksestani.

Ei enää, mutta tullessaan kyllä oli. NVidia joutui ahtaalle GT200:n hinnoittelun kanssa, kun AMD myi alhaiseen hintaan RV770:aa.
Tässäkin syynä GT200:n piirin korkea valmistushinta. Lisäksi GT200 on lämpöisempi ja virtasyöpömpi kuin RV770/RV790. GTS250 nyt on vain 9800 GTX+ uudella nimellä, joten siitä ei sen enempää.

Lainaus:
Tosiasiat olen ottanut huomioon, kun viestini olen kirjoittanut. Lisäksi olen linkkiäkin pistänyt lähteisiini. RV870:n speksitkin on tiedossa ja jo niitä vertailemalla voi päätellä, että raakaa vääntöä on tullut reilusti lisää RV770:een verrattuna.

En minä nVidiaa tässä hauku ja AMD:ta ylistä, sanon asiat niinkuin ne ovat. Jos tästä saat käsityksen, että nVidiaa sortaisin, niin lienee jokseenkin selvää, kumpi valmistaja on näytönohjainmarkkinoilla niskan päällä...

Mutta eipä siitä sen enempää, katellaan sitten kun NDA päättyy ja muutkin rautasivustot uskaltavat paljastaa testituloksia.

Ja tuosta sinun argumentoinnista voi päätellä lisää esim. näistä lirpakkeista:

http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-...799389/#4838804

http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-...85205/2

Se mitä tulee tuohon toisiin topikkeihin vetämiisi linkkeihin niin kerro nyt edes miksi linkitit ne?

Ja mitenkä tähän liittyy nyt joku Amd kellottaminen? Onko tämä nyt jotenkin nvdiaan liittyvää vai mitenkä tämä nyt pitäisi ottaa?

Olet täysin Atiin päin suuntautunut kommenteissasi joten sulla ainakin on punaiset rillit otsalla ja faktasi ja selittelysi on myös sen mukaisia.
Ensin väitit nvidian kortteja kalliiksi mutta yhtäkkiä alatkin puhumaan menneistä hinnoitteluista?Nyt eletään tätä päivää ja tätä hetkeä ja hinnoissa ei ole mitään mikä tekisi atista parempaa. Toi atin paremmuus on sinun oma mielipiteesi.

Mainos
_
__

_
Moderator

14 tuotearviota
_
13. syyskuuta 2009 @ 23:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"mystinen lukotus"

Hienosti veditte ketjun lokaan, onnittelut.

Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet
Viestiketju on suljettu. Uusien viestien lähettäminen ei ole mahdollista.

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > näytönohjain menossa rikki?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy