User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 26.10.2025 / 15:03
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > näyttis + poweri
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Näyttis + poweri
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Rpalo
Junior Member
_
6. heinäkuuta 2012 @ 01:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 4nttiveli:
Kasasin tänään koneen, ja uudessa näyttiksessäni (HD 6850) on kaksi PCI-E paikkaa ja minun powerissa (antec current gamer 400w) on vain yksi kaapeli.. Onko mitään tehtävissä vai pitääkö hankkia semmoinen poweri, jossa on 2 PCI-E kaapelia?
Laitapa veli oma keskustelu asiastasi, kun ei liity tähän mitenkään.

Antec 300, AsRock 990FX, AMD 960T x4 -> x6, 8 GB DDR3, MSI HD7850 TwinFrozr III ja ASUS HD7850 2GB, Nexus 500W, Philips 244E.
Ei olisi kannattanut ostaa pakettikonetta aikanaan, vaikka edulliselta ja helpolta ratkasulta tuntui.
Moderator

5 tuotearviota
_
6. heinäkuuta 2012 @ 12:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 4nttiveli:
Kasasin tänään koneen, ja uudessa näyttiksessäni (HD 6850) on kaksi PCI-E paikkaa ja minun powerissa (antec current gamer 400w) on vain yksi kaapeli.. Onko mitään tehtävissä vai pitääkö hankkia semmoinen poweri, jossa on 2 PCI-E kaapelia?
Yleensä uuden näyttiksen mukana pitäisi tulla molex to pci-e lisävirta-adapteri http://www.jimms.fi/tuote/SSI-45 Eli semmoinen sun pitäisi laittaa siihen kortin ja powerin väliin.

Älä Yritä Jos Et Osaa!!

Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717
VoiMahoto
Junior Member
_
6. heinäkuuta 2012 @ 20:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan tyytyväinen ainakin toistaiseksi näihin HD 6950 ja Corsairiin. lämmöt pomppaa about
74 asteeseen rasituksessa (noilla lämmoillä varmaankaan kannata paljon haaveillakkaan modata 6970). sais olla parempi tuuletteinen koppa jos kellottaa.

Corsairin asennuksessa pieni ihmetyksen aihe oli se kun emossa 4 pinninen prossu virta liitin ja powerissa 8 pinninen ,kunnes tajusin että sen 8 pinnisen saa kahdeksi 4 pinniseksi ,kun sen vaan avaa :)

Eikä toi 6950 mitään kovaa ääntäkään pidä vaikka ne lämmöt siellä 74 astetta huiteleekin.

Täytyy kyllä se myöntää se, että toi paketti koneen uatx koppa on vähän pienen oloinen
tommoselle isolle kortille ja, kun siinä corsairissa riittää sitä piuhaa ni vois olla se ilman vaihto parempikin modulaarisella powerilla. (vähemmän piuhaa piilotettavaksi).

Ja sitten.. toi kyseinen pixmanian 6950 on se 2 bios malli. eli siellä kytkin mitä vaihtamalla pitäis saada ne kaikki shaderit käyttöön (bios 2) tahi sen 2 biosin voi flashata 6970 biosilla. 1 bios on only read modessa.

Ja tos mun mallin 6950 kortissa tuli mukana 2* 4pin->6pin pci-e lisävirta liitintä.
eli tosta corsairista sais crossfire setin niillä lisävirta pätkillä, mutta vaan 600wattia täytyy sit kattoo millä päivittää tulevaisuudessa. Mahdollisuuksia monia :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. heinäkuuta 2012 @ 20:18

ajaJako
Senior Member
_
6. heinäkuuta 2012 @ 21:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Erittäin hieno homma, että kirjoitit palautetta.
Jos sinun emossasi on vain puolikas EPS liittimestä (4-pin) niin se ei jaksa toimia CF-tuplalla. Powerilla pärjää.
VoiMahoto
Junior Member
_
6. heinäkuuta 2012 @ 22:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, en mä tätä pakettikoneen emoa pystykkään päivittää CF:reen koska tässä vain 1 pci-e slotti.

Joskus meinaan jtn päivittää ni se on koppa ,emo ja prossu. ;)
Rpalo
Junior Member
_
7. heinäkuuta 2012 @ 04:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti VoiMahoto:
Niin, en mä tätä pakettikoneen emoa pystykkään päivittää CF:reen koska tässä vain 1 pci-e slotti.

Joskus meinaan jtn päivittää ni se on koppa ,emo ja prossu. ;)
Kuulostaa tutulta. Minäkin aikanaan ostin pakettikoneen(2007), johon vaihdoin näyttiksen ja powerin ensimmäisenä. Myöhemmin vaihdoin prossun ja kotelon(Antec 300), jolla pelkästään näyttiksen lämmöt putosi käytettävälle tasolle. Myöhemmin laitoin passiivisen Artic coolerin siihen.

Minä yllätyin siitä, miten paljon kotelo vaikuttaa näyttiksen lämpöihin. Asteita en muista, mutta näyttis simahteli rasituksessa, ja kone reboottas. Kotelon vaihdon jälkeen ei ongelmia juurikaan tullut, ja Artic coolerin asennettua ongelmat hävisivät tyystin. Kortti on kyll hyvin toiminu senkin jälkeen (HD4850).

Sorry vaan vähän offtopic, mutt tää sun tilanne kuulostaa niin omalta :)

Onkos sulla siis mikroATX-kotelo, johon Sapphiren 6950:n asentelit? Siinä tapauksessa mulla ei liene huolta Antec 300:n kanssa, jos samaa korttia meinaan hankkia.

Antec 300, AsRock 990FX, AMD 960T x4 -> x6, 8 GB DDR3, MSI HD7850 TwinFrozr III ja ASUS HD7850 2GB, Nexus 500W, Philips 244E.
Ei olisi kannattanut ostaa pakettikonetta aikanaan, vaikka edulliselta ja helpolta ratkasulta tuntui.
VoiMahoto
Junior Member
_
8. heinäkuuta 2012 @ 20:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä tämä mun koppa
Mid-size ATX

Height: 40 cm (15.75 inches)
Width: 17.78 cm (7 inches)
Length: 43.18 cm (17 inches)

Tässä sun koppa
300 antec

Mitat: 45.8 (K) x 20.5 (L) x 46.5 (S) cm

Mun kopassa se kohta mihin laitetaan näytönohjain jatkuu melkeen etulevyyn asti,sun kopassa on joku kelkka edessä koko matkalta ylhäältä alas. kannattaa varmistaa se kortin pituus!!

Se on varmaan vähän tehokkaampi tuuletus tossa mun 2 tuuletin mallisessa 6950 ,kun esim: xfx mallissa , mikä on sit varmaan lyhyempi ,mutta 1 bios malli (ei kannata yrittää kellottaa jos se ainut bios menee sekaisin ni pitäis olla 2 pci-e paikkainen emo millä sais palautettuu se bios sitten toisella pci-e kortilla .. LOL

Onhan toi Antecin koppa ihan erillainen ,mulla esim: poweri ylhäällä. Mä en sit tiedä ,että toimiiko tässä toi i5 650 2ydin prossu sen verran tulppana ,ettei se anna kaikkia tehoja/lämpojä tosta näyttiksestä. Lämmöt on työpöydällä 47C ja rasituksessa 74-76C

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. heinäkuuta 2012 @ 20:35

VoiMahoto
Junior Member
_
12. heinäkuuta 2012 @ 12:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DjZorlag: Jos modaat sen 6970:ksi niin se on jo sinun prossulle (Intel i5 650, 3,2GHZ kaksi ydintä) melko kova pala. Prossun pullonkaula on melko todennäköinen.

Iskit naulan kantaan ;) tuoltahan tuo nimittäin nyt sit näyttää!!
3dmark vantage:
Score
P14244 3DMarks with AMD Radeon HD 6950(1x) and Intel Core i5 Processor i5-650

Score
P14244 3DMarks

Graphics Score
17929

CPU Score
8811

Version: 1.1.0.0

Toi gpu tulos on normi overclock tulos mhz820 (referenssi mallissa 800mhz), ei auennu ytimet!!

Xeon e3 | Asrock H87M Pro 4 | 120 sdd | muut osat halppiksia paitsi hd650, eune x1 dac ja soundblaster z ja geneleci

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. heinäkuuta 2012 @ 12:51

Moderator

5 tuotearviota
_
12. heinäkuuta 2012 @ 13:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ehkä karkkimarkeissa toi prossu jarruttaa pisteitä mutta peleissä se efekti on huomattavasti pienempi. Jos jarruttaa edes ollenkaan :)

Älä Yritä Jos Et Osaa!!

Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. heinäkuuta 2012 @ 13:08

Mainos
_
__

_
VoiMahoto
Junior Member
_
12. heinäkuuta 2012 @ 13:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niinkuin mä jossain toisessa ketjussa sanoinkin, niin kyllähän tuollakin pelailee esim: witcher 2 menee high specseillä ihan mukavasti (mutta ei ultralla) lämpöjen ollessa gpu-z:lla tsekattuna maksimissaan 79astetta < ja noilla lämmöillä ei kellitellä,
mut mulla on toises ketjus suunnitelmis kasata CF setti näist romuista malliin 2x6950 2500k prossulla ni palaillaan sit taas uudestaan astioille.. :D

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > näyttis + poweri

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy