User Käyttäjä Salasana  

torstai 15.1.2026 / 01:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > nvlddmkm.sys jälleen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
nvlddmkm.sys jälleen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Teamed
Newbie
_
5. helmikuuta 2010 @ 14:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nvlddmkm.sys
Tästä samaisesta ongelmasta on puhuttu täälläkin pari kertaa.
Ja tämän samaisen ongelman takia on tehty myös parit nettisivut.

Esim
nvlddmkm.com/

Sama ongelma on tullut minulle, ja olen koittanut parisen kuukautta korjata ongelmaa..

Käytössäni on
Acer Aspire 7520g 3GB Nvidia GeForce 8600M

Ongelmana on siis:
3D pelejä aloittaessa, / muuta "korkealaatuista" grafiikkaa katsottaessa/ käytettäessä, ruudun oikeaan alareunaan ilmestyy ilmoitus:

"nvlddmkm stopped responding and has recovered"

Pelejä ei voi pelata, photoshoppia ei voi käyttää, videoidenkin aikana saattaa kaatua.

Aluksi ajattelin että ongelma olisi ylikuumenemisessa, muttei se ole. Olen putsannut kannettavani kokonaan, imuroinut ja mitannut lämmöt. Kaikki ok.

Olen päivittänyt ajurit, / poistanut ne päivittänyt uudelleen
Olen palauttanut windows vistaan tehdasasetukset, ynm

Asensin linuxin. (sama ongelma seuraa jos asentaa Nvidiaa / että saisi pelattua edes paria peliä. )

Olen käynyt läpi http://www.nvlddmkm.com/ sivun ohjeet.

En ole kellottanut konettani.

Lueskelin läpi :
Afterdawnin keskusteluja

Koneestani on mennyt takuu viime marraskuussa..

Kun lueskelin läpi keskusteluja huomasin:

jawa75:
Lainaus:
Tästä samasta ongelmasta on monta ketjua maailmalla (taitaa olla muutama täälläkin), työkaverilla oli sama ongelma, poistui kotelon/virtalähteen vaihdolla.
Ainoa mitä en ole kokeillut vielä on vaihtaa virtalähdettä, joten kysymykseni ovatkin,

pystyykö vaihtamaan, hmm "change voltage?" ostamatta mitään, voikos koneesta sitä muuttaa?

Jos pitää ostaa jotain, voisiko joku vinkata, että mitä kaikkea pitäisi ostaa ja mistä?..

kannattaisiko koittaa puhua maahantuojalle tästä viasta, jos saisi uuden koneen?
(kone maksoi (joskus) uutena 1400?, minä sain hyvässä alennuksessa tutulta myyjältä 800?)

tai kannattaisiko koittaa yli/alikellottaa?

Kiitoksia etukäteen, kertokaa jos olette löytäneet ratkaisuja tähän.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. helmikuuta 2010 @ 14:46

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
5. helmikuuta 2010 @ 15:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sama vika kuultu monesti viime aikoina todellakin... Jos ajurisi ovat mallia 196.21 elikkä viimeisimmät WHQL, niin vaihda ne vanhempiin, tai uusimpiin BETA-ajureihin(196.34). 196.21 versiossa on bugi joka aiheuttaa tuota ongelmaa.
tokroger
Junior Member

1 tuotearvio
_
6. helmikuuta 2010 @ 15:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä Vistassa laitoin päivitin koodekkipaketit uudempiin niin loppui tuo virheilmoitus. Oireina oli mullakin tuo pelin käynnistyksessä tapahtuva kaatuminen, videoiden kaatuminen ja videoiden täydellinen toimimattomuus. Nyt jo monta kuukautta toiminut hyvin koodekkien päivityksellä ilman mitään ongelmia.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > nvlddmkm.sys jälleen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy