Olen suunnitellut ostavani Acerin Veriton -pöytäkoneen (ks. linkki http://www.multitronic.fi/?prod=PS.X27C1.W01%2BET.DV3H), jossa on pieni keskusyksikkö (mitat 265x100x315mm). Haluaisin laittaa siihen erillisen näytönohjaimen, sillä koneessa on valmiina integroitu GeForce 7100. En mitään superjytkyä näyttistä tarvitse, vaan joku 50-60 euroa maksava riittäisi, esim. Radeon HD4650 voisi olla mieleinen. Muutama näytönohjainta koskeva kysymys herää mieleeni, joten osaisiko joku neuvoa?
1. Löytyykö tuollaisesta kotelosta riittävästi tilaa, että näyttis ei kuumene liikaa?
2. Jos tilaa on riittävästi, millainen näyttiksen jäähdytys olisi koneen kotelon kannalta soveliain?
3. Kuinka vaikea homma on korvata emolevylle integroitu näyttis kokonaan uudella näyttiksellä?
Mielestäni esim. tuon Radeon HD4650:n lisääminen koneeseen ottaa integroidun näytönohjaimen automaattisesti pois käytöstä, jos oikein muistan. Itse en tiedä mitään pienten keskusyksikköjen sisäisestä laitesijoittelusta, mutta jos emolevyssä on ylimääräinen PCI-E paikka, niin nähtävästi siihen voi laittaa turvallisin mielin perusnäytönohjaimen. Aktiivijäähdytyksellä varustettu HD4650 takaa varmasti tarpeellisen jäähdytyksen, kunhan se puhaltaa lämpimän ilman ulos koneesta. Passiivijäähyistä en osaa sanoa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Maikou1: Niimpä, älä osta "pakettikonetta" Valitse itse komponentit ja pistä kauppa kasaamaan :) Saata täältä aivan varmasti apua valintoihin.
Tai täältä kasataan ja marinnek:n pitää hoitaa vain tilaus :P
No joo, olin jo kasannutkin koneen paikallista yrityksestä, mutta työvuoron ohessa googlailin ja sattui tuo Acer pistämään silmään. Pieni kotelo kiinnostaisi, joten siksi siihen Aceriin takerruin.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti marinnek: No joo, olin jo kasannutkin koneen paikallista yrityksestä, mutta työvuoron ohessa googlailin ja sattui tuo Acer pistämään silmään. Pieni kotelo kiinnostaisi, joten siksi siihen Aceriin takerruin.
ei nois pakettikoneis oo muuta ku halpaa pask** sisällä siis yleensä..
prossu on joskus ihan asiallinen mutta emolevyt on kyl ihan naurettavaa kauraa kuten myös powerit..
550-650e kieppeille saat ihan hyvän koneen kasailemalla (ihan netistä sillä "paikallisissa" yrityksissä joka komponentti on 10-30pros kalliimpi)
jimistä voi alotella kasailun ja myös multitroickis on edullisii osii ja valinnan varaa riittää.
Asun Vaasassa, joten Multitronicistakin olen pakettia katsellut. Päädyin kuitenkin Wasaware-liikkeen puoleen, koska heiltä saa vakiona 3 vuoden takuun, eikä hintakaan ole paljoa kovempi. Multitronic tarjosi osista kootulle koneelle 1 vuoden takuun. Laitoinkin jo uudesta konepaketista viestiä Uutta konetta ostamassa -viestipalstalle. Kiitos kaikille neuvoista.