User Käyttäjä Salasana  

tiistai 28.1.2025 / 18:26
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > valmistajien tuotteissa tasoeroja
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Valmistajien tuotteissa tasoeroja
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jullutin
Newbie
_
7. tammikuuta 2014 @ 16:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen hankkimassa radeon r9 290 näytönohjainta. Onko laitteiden laadussa/jäähdytyksessä/kestävyydessä/metelissä millaisia eroja?
Mieluummin sijoitan pari kymppiä enemmän kuin ostan 2 vuoden päästä uuden.
micro2013
Suspended due to non-functional email address
_
7. tammikuuta 2014 @ 16:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jullutin:
Olen hankkimassa radeon r9 290 näytönohjainta. Onko laitteiden laadussa/jäähdytyksessä/kestävyydessä/metelissä millaisia eroja?
omasta mielestä asus on aina ollut hyvä ja luotettava valmistaja.

ja asuksen jäähdytyskin on aina ollut hiljainen ja tehokas.

Kone: Asus M5A78L,AMD FX-8350 4.0 GHz 8-core AM3+,Cooler Master Hyper 212 EVO,Kingston hyperX ddr3 16gt 1600mhz,Asus GTX660 TI-DC2T-2GD5 NVIDIA GeForce GTX660 TI 2048 MB,Intel 330 sata3 SSD 120GT,WD caviar 4tb verran,Corsair TX650W V2 Enthusiast,Samsung S24B350H 24 Led näyttö..
Senior Member

9 tuotearviota
_
7. tammikuuta 2014 @ 17:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luulisin että eroja on vain takuun kestossa, pakkauksen sisällössä, kellotaajuudessa ja mahdollisissa bundleissa. Metelistä sen verran että noi referenssijäähdytteiset 290:t on kuin katuporia. Ne myös kuumenee aika hyvin. Eli kannattaa harkita valmistajien omilla jäähyillä olevia malleja jotka ovat tulossa ihan lähiaikoina tai sitten vaihtaa jäähdytin itse.

E: Referenssimallien jäähdytyksessä ei liene eroa valmistajien välillä.

i5 750 - Gigabyte GTX 770 - Kingston V200 120GB - 5.1 Surround - Define R4 - SF Golden Green Pro 500W
Pakettikonetta ostamassa? LUE: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-215/pakettikone_vai_kasattu_jos_mietit_lue-885573/
Miten kasata tietokone? http://www.youtube.com/watch?v=d_56kyib-Ls

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. tammikuuta 2014 @ 17:02

Jullutin
Newbie
_
8. tammikuuta 2014 @ 08:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näyttikin tosiaan tuo referenssikortin jäähy hieman aneemiselta.
Gigabyteltä on näköjään jo tullut omalla jäähyllä varustettu versio, ja toms hardwaresta löytyi modausohje joten pitää miettiä ostaakko valmis vai tehdä itse. Kiitos!
micro2013
Suspended due to non-functional email address
_
8. tammikuuta 2014 @ 11:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näyttikin tosiaan tuo referenssikortin jäähy hieman aneemiselta.
Gigabyteltä on näköjään jo tullut omalla jäähyllä varustettu versio, ja toms hardwaresta löytyi modausohje joten pitää miettiä ostaakko valmis vai tehdä itse. Kiitos!
http://www.tietoviikko.fi/uutisia/amdn+...+auttaa/a948211

tiedoksi se että kun vaihdat ostamaasi näytönohjaimeen jäähdyttimen niin takuu raukeaa.

tuossa linkissä on juttua.

Kone: Asus M5A78L,AMD FX-8350 4.0 GHz 8-core AM3+,Cooler Master Hyper 212 EVO,Kingston hyperX ddr3 16gt 1600mhz,Asus GTX660 TI-DC2T-2GD5 NVIDIA GeForce GTX660 TI 2048 MB,Intel 330 sata3 SSD 120GT,WD caviar 4tb verran,Corsair TX650W V2 Enthusiast,Samsung S24B350H 24 Led näyttö..
Mainos
_
__

_
Senior Member
_
8. tammikuuta 2014 @ 14:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itse juuri vaidoin "accelero xtreme III" jäähdytyksen tuohon r9 290, eipä sitä oikeastaan voi mokata, takuuhan siinä menee tosin.

lämmöt tippui 95c -> ~50c rasituksessa, ja vastoin kaikkea lukemaani VRM piiritkään ei mene yli 55c lämpöihin vaikka core ylikellotettu 1120mhz(+35% power limit).

Eli en voi muutakuin suositella itse vaihtamaan tuollaisen jäähdytyksen siihen korttiin.(mikään valmistajien ratkaisu tuskin pystyy pitämään kortin näin viileänä)
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > valmistajien tuotteissa tasoeroja

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy