User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 31.12.2025 / 05:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > vertex radeon hd 6870 metelöi.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
vertex radeon hd 6870 metelöi.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
dubb633
Newbie
_
19. toukokuuta 2011 @ 20:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo elikkä mulla on tällänen pieni kysymys kun en nyt itse näistä tietokoneista kauheesti tiedä,hommasin ton merkkisen näyttiksen ja se pelatessa pitää aina särisevää ääntä.tietäsköihän kukaan viisaampi että mistä mahtais johtua kyseinen ääni?
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2011 @ 20:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
dubb633
Newbie
_
19. toukokuuta 2011 @ 20:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
link ei ollu sama näyttis kait..tossa linkki mikä näyttis kyseessä.
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2011 @ 21:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis tarkoitin että kuuluuko tuollainen ääni?
dubb633
Newbie
_
19. toukokuuta 2011 @ 21:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Smanci:
Siis tarkoitin että kuuluuko tuollainen ääni?
vähän samantyylinen ääni joo. kun pistin ton furmarkin päälle,siinä vaiheessa kun lämmöt oli n 75-80 astetta se aloitti sen nakuttavan/särisevän äänen ja piti sitä testin loppuun asti. testi kun oli ohi niin pikkuhiljaa se nakutus/särinä väheni asteittain. mahtaisko tossa laitteessa olla jotain vikaa? pari viikkoa ollu koneessa kiinni vasta.
Moderator

6 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2011 @ 22:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luulen, että kyseessä on valitettava ominaisuus, ei vika. Ainakin, jos kauppiaalta kysytään. Jäähy resonoi kovilla kierroksilla tai ilma pyörteilee kohisevasti.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
RatCon
AfterDawn Addict
_
29. toukokuuta 2011 @ 08:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_:
Luulen, että kyseessä on valitettava ominaisuus, ei vika. Ainakin, jos kauppiaalta kysytään. Jäähy resonoi kovilla kierroksilla tai ilma pyörteilee kohisevasti.
Ja silti suositellaan halvinta mahdollista...
Joskus vain 5-10 euroa kalliimpi omaa paremman jäähyn.
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
29. toukokuuta 2011 @ 09:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_:
Ja silti suositellaan halvinta mahdollista...
Joskus vain 5-10 euroa kalliimpi omaa paremman jäähyn.
Mutta jos kyseessä on referenssi malli niin niiden on oltava samanlaisia. Valmistajilla ei ole lupaa muokata rakentaallisesti referenssi kortteja. Erot koostuvat takuu ajoista ja oheismateriaaleista. Näihin molempiin vaikuttaa brändin imago markkinoilla.

Tiettyjä poikkeuksia kortin suunnittelussa voidaan langettaa edullisemmille korteille kuten HD6850 joka tuli ulos suoraan "aftermarket" mallina.

vertex 3d taas on samaa puulaakia club3d:n ja powercolorin kanssa.

Project "Carbage Can" *Enthusiast Overclocker & Gamer*
Red Bull antaa siivet, Koskenkorva antaa nelivedon!

RatCon
AfterDawn Addict
_
29. toukokuuta 2011 @ 18:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86:

Mutta jos kyseessä on referenssi malli niin niiden on oltava samanlaisia. Valmistajilla ei ole lupaa muokata rakentaallisesti referenssi kortteja.

No siis, ainahan eri valmistajilla on eri jäähyt ?
Vai näytätkö mulle kortin, jossa XFX, Club3D, Asus ja muut ova tehneet aivan samoilla jäähyillä olevat kortit ?
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
29. toukokuuta 2011 @ 18:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Mutta jos kyseessä on referenssi malli niin niiden on oltava samanlaisia. Valmistajilla ei ole lupaa muokata rakentaallisesti referenssi kortteja.

Vai näytätkö mulle kortin, jossa XFX, Club3D, Asus ja muut ova tehneet aivan samoilla jäähyillä olevat kortit ?
referenssi kortti näyttää tältä

http://www.jimmspc-store.fi/tuoteinfo/HD-687A-ZNFC?pid=1306683890712

Kun kortissa on tuollainen jäähy ovat kortit prikulleen samanlaisia koska valmistajilla ei ole lupaa muuttaa niitä. Tätä kestää kuukauden pari, jonka jälkeen valmistaja saa tuoda markkinoille suunnittelemansa kortin.

Esim HD6850 taas on alemmassa teholuokassa jolloin tuota rajoitetta ei ole ollenkaan.

Sama pätee kaikkiin vähänkään tehokkaampiin kortteihin. Esim GTX470, GTX480, GTX570, GTX580, HD5850, HD5870, HD5970, HD6870, HD6950, HD6970, HD6990 jne. Tätä listaa voi jatkaa loputtomiin. Julkaisu hetkellä, riippumatta valmistajasta korit ovat identtisiä keskenään johtuen yllämainitusta syystä.

edit: sitähän minä en tiedä onko kyseessä nyt referenssi malli vaiko valmistan itse suunnitelema tekele...

Project "Carbage Can" *Enthusiast Overclocker & Gamer*
Red Bull antaa siivet, Koskenkorva antaa nelivedon!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. toukokuuta 2011 @ 18:55

RatCon
AfterDawn Addict
_
29. toukokuuta 2011 @ 18:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

referenssi kortti näyttää tältä

http://www.jimmspc-store.fi/tuoteinfo/HD-687A-ZNFC?pid=1306683890712

Kun kortissa on tuollainen jäähy ovat kortit prikulleen samanlaisia koska valmistajilla ei ole lupaa muuttaa niitä. Tätä kestää kuukauden pari, jonka jälkeen valmistaja saa tuoda markkinoille suunnittelemansa kortin.

Esim HD6850 taas on alemmassa teholuokassa jolloin tuota rajoitetta ei ole ollenkaan.

Sama pätee kaikkiin vähänkään tehokkaampiin kortteihin. Esim GTX470, GTX480, GTX570, GTX580, HD5850, HD5870, HD5970, HD6870, HD6950, HD6970, HD6990 jne. Tätä listaa voi jatkaa loputtomiin. Julkaisu hetkellä, riippumatta valmistajasta korit ovat identtisiä keskenään johtuen yllämainitusta syystä.

edit: sitähän minä en tiedä onko kyseessä nyt referenssi malli vaiko valmistan itse suunnitelema tekele...
Noh, meni varmaan vähän ohi mitä alunperin hain.
Tarkoitin siis sitä, että hyvin usein täälläkin suositellaan halvinta mahdollista vaikka vaihtoehtoja olisi. Toki referensseissäkin on poieniä eroja, usko pois. Esimerkiksi itse tuulettimessa, sekä hieman ilmanpoistossa.
Muff77
Senior Member

1 tuotearvio
_
29. toukokuuta 2011 @ 22:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Referensseissä on sama piirilevy (pcb). Se tekee niistä samanlaisia. Jäähyt sun muut suunnitellaan sitten valmistajan piikkiin, mutta piirilevyt pysyvät samoina.
Ainahan kunnon jäähyllä oleva kortti on parempi vaihtoehto, kuin referenssi. Tosin mallista riippuen lystiin voi kuluakin enemmän rahaa kuin 10e verrattuna referenssiin.

Kone: ASUS GTX 570 Dc2 | P67 Extreme4 | i5-2500K | Thermalright Silver Arrow | G.Skill 2x4GB Ripjaws-X 1333MHz | Seasonic X-660 | Spinpoint 1TB | LG GH22NS50 | Fractal R3 | X-Silent 140 | Gentle 1150 | Kingston HyperX 120GB 3K SSD
Oheislaitteet: Steelseries Xai | Steelseries 6GV2 | BenQ G2420HDBL | Razer Goliathus | Steelseries Siberia V2
Mainos
_
__

_
RatCon
AfterDawn Addict
_
30. toukokuuta 2011 @ 03:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Muff77:
Tosin mallista riippuen lystiin voi kuluakin enemmän rahaa kuin 10e verrattuna referenssiin.

Joskus jopa toisinpäin, halvemmalla voi saada parempaa:
http://www.jimmspc.fi/tuote/EAH6870-DC%2F2DI2S%2F1GD5
http://www.jimmspc.fi/tuote/HD-687A-ZNFC

Tosin, hinnat kun pomppii niin näin pääse käymään. En usko että kun 6870 ilmestyi, niin hinnat olivat lähelekkään samaa kavaa mitä nyt. Elikkä siis, juuri nämä 2-3 ensimmäistä.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > vertex radeon hd 6870 metelöi.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy