Ostin boxin joskus viime marraskuussa, ja se ei kerennyt kuukautta olla kun ilmaantui Dirty Disc -ilmoitus, jossa sanotaan levyn olevan likainen ja käsketään puhdistamaan pehmeällä vaatteella. Aluksi ilmoitus tuli vain silloin tällöin mutta lopulta koko peliä ei saanut käynnistettyä.
Soitin huoltoon ja käskivät lähettää konsolin. Tässä itse viivyttelin puolisen vuotta, mutta lopulta kolmisen viikkoa sitten laitoin boksin menemään ja nyt se tuli takaisin. Laitoin pelin sisään ja valikoita ehdin muutaman minuutin selailla kunnes ilmoitus tuli jälleen.
Ainoa peli jota olen konsolissa kokeillut on NHL 09.
Boksin mukana tulleessa lapussa luki että vikaa on löytynyt DVD-asemasta ja että se on vaihdettu.
Onko siis mitään keinoa saada laitetta toimimaan kunnolla? Vai voiko vika olla NHL 09:ssä? Jostain muistan lukeneeni että kyseinen virheilmoitus on aika yleinen, ja että lopullisesti sen saa pois vain huoltoon lähettämällä. Mutta onko mitään ehdotuksia? Voiko xboxin huollon kautta saada uuden konsolin veloituksetta?
NHL09-pelissä (Xbox 360 -versio) on ilmennyt ongelmia, jossa kone herjaa: "Levy on likainen/viallinen, puhdista levy". Pelilevyssä itsessään ei kuitenkaan ole mitään vikaa.
Jos tällainen ongelma ilmenee, niin asian saa korjattua tyhjentämällä Xboxin kiintolevyn välimuistin. Sen voi tehdä näin:
* Siirry dashboardin viimeiselle välilehdelle ja valitse "Memory"
* Paina Y-näppäintä ja siirry kohtaan "Device Manager"
* Paina näppäimiä seuraavassa järjestyksessä: X, X, LB, RB, X, X.
(LB viittaa vasempaan olkanappiin ja RB oikeaan)
-----------------------------------------------------------
itse törmäsin samaaan ongelmaan saksan mm-kisa pelissä (jalkapallo)
kiintolevy irti koneesta nii pelittää.. eli muistikortin ostoon.. tai jos ei oo modattu niin saa siellä takuuhuollossa selvitellä että mikä on homman nimi.
edit. itellä ufc teki samat tepposet ja ei muu jeesannut kuin toi kiintolevyn irroitus.