Olen tässä katsellut itselleni telkkaria ja kohta pitäisi tehdä se päätös... Näitä ketjujahan on tehty 1001 täällä ja dvdplazassa, mutta mistään ei löytynyt selkeätä vastausta "ongelmaani".
Vaihtoehdot olen karsinut lähinnä kahteen (tai oikeastaan yhteen) joko Samsungin LE-40B650 tai LE-40B655. Hintaeroahan noille kertyy melkoisesti vaikka ominaisuudet ovat samat. Saksasta tilattuna 40B650 näyttäisi kustantavan 774 e + postikulut 90 e = 864 e (pixxbay.de). Suomessa vastaava halvimmillaan ois 956 e postikuluineen. Eli hintaeroa kertyy n. 100 e.
Suomimalli (40B655) puolestaan ois halvimmillaan postikuluineen 1209 e (Mikromaja) eli hintaero kasvaa jo melkein 350 euroon.
Ainoat erot näiden kahden mallin välillä ovat: Cable ready HD puute ja eriävät takuuehdot. Onko näin?
Cable Ready HD:n puutte ei sinänsä ole ongelma, sillä siinä vaiheessa kun HD-kanavat yleistyy pitääkin jo hankkia luultavasti erillinen HD-viritin (joka varmasti irtoaa tallentavana tolla 350e hintaerolla).
Suurempi ongelma on kuitenkin Samsung Nordicin takuuehdot eli suomimallien 0-pikseelitakuu ja korjauskäytännöt. Kannattaako tästä maksaa sitä 350 e ekstraa? Onhan se vähän inhottavaa, jos keskellä ruutua olisi viallisia pikseleitä heti ostaessa.
Onko muita asioita mitä kannattaisi ottaa huomioon siinä, että maksanko kiltisti ekstraa suomimallista vai tilaanko halvemmalla ulkomailta? Kuulisin myös mielelläni mielipiteitä ihmisiltä, jotka on tilanneet ulkomailta.
no vaikeahan se päätös on sinun puolesta tehdä ja olet jo selvittänyt ne erot joita on suomimalli / eurooppa
sen mitä näitä palstoja olen seuraillut niin ei kukaan ole valittanut että olisi saanut pixelivikaista mallia ,mutta ainahan se mahdollisuus on olemassa
eli pienellä riskillä saa telkun halvemmalla :D
omalla kohdalla hintaero oli niin pieni että ostin suomimallin ...(55b655 1999;- Stockmann)
No joo, ymmärrän että päätöksen on minun tehtävä itse.
Yritän nyt täsmentää kysymyksen eli mitkä ovat ne todelliset käytännön erot rajoitetussa takuussa (ulkomailta ostettu tv) ja Samsung Nordicin kautta maahantuomien takuussa? Kyseessä on siis 40" LCD-tv.
Yritän siis selvittää onko takuuerot todella niin merkittävät, että kannattaisi maksaa siitä sen 350 e.
yhtään pixelivikaa ei suomen palstoilla ole ilmoitettu , maailmallakin näyttäisi olevan todella harvinaista
suomesta postimyynnillä tilatussa on se 14 pv:n palautusoikeus jos ei ole tyytyväinen kauppaan
kaikkein vaikeinta on takuuasioiden hoito jos tilaa suoraan saksasta , mutta hinnaltaan myöskin kaikkein edullisinta
joten näiden tietojen perusteella se päätös on tehtävä
edit.
niin ja suomimallissa on tietenkin takuuajanjälkeinen virhevastuu voimassa
eli jos telkku hajoo 10pv yli takuuajan niin voi vedota virhevastuuseen eli tuote oli viallinen koska tv:n oletettu käyttöikä on pidempi