User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 23.2.2025 / 12:14
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > televisiot ja videoprojektorit > videoprojektoria etsimässä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Videoprojektoria etsimässä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Elsilhe
Newbie
_
19. syyskuuta 2009 @ 02:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve!
Elikkäst projektoria olen kaavaillut uuteen huoneeseen. Ensinnäkin "kankaaksi" olen ajatellut 178x100cm MDF-levylle maalattua taulua. Sen etäisyys projektorista olisi n. 3,5m. Projektorin tuleva sijoituspaikka on katonrajassa, n. 1,7m korkeudella.

Kysymys kuuluu siis, millainen tykki tuohon asetelmaan olisi nykypäivänä suositeltavaa hommata? Budjetiksi olen ajatellut 1000? (+/-200?).

En tosiaan ole mikään hifisti sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta haluaisin kuitenkin suht laadukasta jälkeä aikaiseksi, budjetin suomissa rajoissa tietenkin! Ja voi siitäkin ehkä aina hiukan luistaa kun sellainen fiilis tulee...

Saa toki ehdottaa asetelmaan muutoksia, kun en ole vielä kerennyt mitään tekemään... ;)
zukkeli
Newbie
_
19. syyskuuta 2009 @ 23:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
MDF- levyt on muistaakseni aika kalliita, jos kerran itse teet "valkokankaan" tee samantien halvalla yhtä hyvä. ota tavallinen kovalevy ja maalaa sen sileä puoli, sekä rajaa reunat mieleiseksesi, käyttäen jotain mustaa mattakangasta. Itse laitoin jäykisteeksi pari rimaa liimalla taustaan. Täältä jostain foorumilta löytyy se kutakuinkin oikea harmaan sävy, pistä muistiin ja osta kaupasta vesiohenteista himmeää (matta) sävyä ja maalaa sillä pariin kertaan. Harmaasävy kun on likimain oikea niin toimii, pääasia ettei pinta ole laikukas, tai viiruinen, siis maalaa pariin/kolmeen kertaan (telalla!).

Kovalevyn jos saa ruuvattua seinään suoraan, niin on ihan hyvä. Ei se valo tiedä minkälaiseen pintaa kuvajaisen tekee, pääasia on pinnan tasaisuus ja likimain oikea harmaasävy. Eri kuvat joita tällä on valkokankaista, ei anna oikeaa kuvaa, oikean näkee vain paikan päällä ja vertailu netin kautta on turhaa. Kuvia vertailemalla vertaillaan myös ko. kuvaajan kameran laatueroja.

Projektorina minulla on Epson emp-tw 700 ja hienosti pelittää, miinuksia on isohko koko (ruma?) ja optiikan mekaanisten säätöjen liiallinen herkkyys, tosin kun on kerran asettanut kuvan kohdalleen, niin paikallaan on pysynyt. Taitaa olla nykyisin alle tonnin, vastaava peli.

selkä suorana kohti kommelluksia
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > televisiot ja videoprojektorit > videoprojektoria etsimässä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy