User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 16.9.2024 / 22:39
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua pc:n digikorteista > tietokone "telkkariksi"
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tietokone "Telkkariksi"
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Cavefish
Junior Member
_
3. huhtikuuta 2011 @ 13:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tervehdys jälleen afterdawnin väki!
Koska en omaan huoneeseeni saa televisiota hankittua, niin ajattelin ratkaista sen ongelman digikortilla.
Vaikka olenkin IT-alan ihminen, ei minulla ole minkäänsortin kokemusta TV-korteista yms laitteistoista tietokoneen kanssa.
Nyt haluaisinkin tietää, mitä minun pitäisi ostaa ja paljonko sille ruljanssille tulisi hintaa? Ohjelmien tallennus ei välttämättä ole pakollista jos sellainen ominaisuus tuo lisähintaa.
Käyttöjärjestelmäni on Windows 7 Ultimate 64-bit.
Member
_
3. huhtikuuta 2011 @ 14:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itselläni on ainoastaan kokemusta A-Link TDU digi-tikusta. vaikka asun korkealla paikalla lähellä turun keskustaa, niin ilman antennivahvistinta ei ollut mitään toivoa saada kuvaa näkyviin. tosin, luultavasti kunnollisella kattoantennilla ongelma poistuu, eikä vahvistinta välttämättä tarvitse. olen semmoisen käsityksen saanut että korttipaikkaan liitettävä digikortti olisi parempi mutta kalliimpi vaihtoehto. ja veikkaisin myös että kaapeliin liitettävä laite toimisi paremmin..
ainakin tässä mun tikussa on mahdollisuus tallentaa ohjelmat kovalevylle.
laitteen mukana tullut ohjelmisto ei toiminut lainkaan ja kikkailun ja kokeilun jälkeen sain laitteen toimimaan windows media centerin kautta, mutta YLEn kanavilla ei näy tekstit.
tämä A-Link on kyllä semmonen halpis tikku,että ei mikään ihme että pieniä ongelmia oli. ite maksoin 21? ja vahvistin maksoi 17?. PCI paikkaan laitettavat kortit ovat kalliimpia, jostain 40? ylöspäin. mutta taitavat olla myös parempia.
taitanee täälläkin olla jotain arvosteluita digitikuista/korteista, käyhän kattomassa ne läpi..
niin, ja lisäyksenä piti mainitsemani että antenniverkkoon tarkoitettu tikku/kortti ei tietenkään toimi kaapelin kautta, ja toisinpäin sama homma.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. huhtikuuta 2011 @ 14:24

Cavefish
Junior Member
_
3. huhtikuuta 2011 @ 15:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia! Tosiaan tämä tulisi kaapelitalouteen. Mietein myös, että voisin kyllä uhrata PCI väylään (?) menevän kortin verran rahaa, jos sillä saa varmemman tuloksen. Mutta vaatiiko tämä myös jotain muuta virityksiä kuin pelkän kortin? "Digiboksin" ?
Valaiskaa!
Member

5 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2011 @ 16:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ite asun antennitaloudessa kainuun nälkämaassa ja pöydälle laitoin tommosen sisäantennin ja on toiminut mainiosti. Ei ole ainakaan tähän päivään asti ollu mtn ongelmia

Member

5 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2011 @ 16:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cavefish:
Kiitoksia! Tosiaan tämä tulisi kaapelitalouteen. Mietein myös, että voisin kyllä uhrata PCI väylään (?) menevän kortin verran rahaa, jos sillä saa varmemman tuloksen. Mutta vaatiiko tämä myös jotain muuta virityksiä kuin pelkän kortin? "Digiboksin" ?
Valaiskaa!
Niin mä pistin vaan kortin kiinni PCI väylään ja mediacentterillä katttelen. Tekstityksissä e ole mulla olllut mitään ongelmaa

Member

5 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2011 @ 16:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cavefish:
Kiitoksia! Tosiaan tämä tulisi kaapelitalouteen. Mietein myös, että voisin kyllä uhrata PCI väylään (?) menevän kortin verran rahaa, jos sillä saa varmemman tuloksen. Mutta vaatiiko tämä myös jotain muuta virityksiä kuin pelkän kortin? "Digiboksin" ?
Valaiskaa!
Niin mä pistin vaan kortin kiinni PCI väylään ja mediacentterillä katttelen. Tekstityksissä e ole mulla olllut mitään ongelmaa

Cavefish
Junior Member
_
3. huhtikuuta 2011 @ 16:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TUHKANE:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cavefish:
Kiitoksia! Tosiaan tämä tulisi kaapelitalouteen. Mietein myös, että voisin kyllä uhrata PCI väylään (?) menevän kortin verran rahaa, jos sillä saa varmemman tuloksen. Mutta vaatiiko tämä myös jotain muuta virityksiä kuin pelkän kortin? "Digiboksin" ?
Valaiskaa!
Niin mä pistin vaan kortin kiinni PCI väylään ja mediacentterillä katttelen. Tekstityksissä e ole mulla olllut mitään ongelmaa
Minkälainen kortti ja mitä maksoi? Onko sulla kaapeli vai antenni talous? :)
Cavefish
Junior Member
_
4. huhtikuuta 2011 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asiaa tutkailtuani huomasin, että tarvitsisin DVB-C kortin.
Minkälaista suosittelette? Se pitäisi saada toimimaan 64-bittisessä Windows 7:ssä. Ei ole väliä onko PCI vai USB-väylään menevä. Koitin etsiskellä, mutta tuntuu, että en alle 100?:lla saa mistään Windows 7 64-bittisessä toimivaa kaapeliverkkoon soveltuvaa USB/PCI-sovitinta.
Junior Member

1 tuotearvio
_
4. huhtikuuta 2011 @ 15:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cavefish:
Kiitoksia! Tosiaan tämä tulisi kaapelitalouteen. Mietein myös, että voisin kyllä uhrata PCI väylään (?) menevän kortin verran rahaa, jos sillä saa varmemman tuloksen. Mutta vaatiiko tämä myös jotain muuta virityksiä kuin pelkän kortin? "Digiboksin" ?
Valaiskaa!
Kaikki noi tikut on/on olleet aika roskaa, niistä kannattaa pysyä ihan suosiolla kauempana. Joko eivät löydä kanavia ja tai kuumenevat liikaa tms tekstitysongelmaa.

Sanoisin että mitä itse olen kokemuksia omasta lähipiiristä kuullut niin esim. Anysee E30+ DVB-C on ollut aikas suosittu kaapeliin ja jopa toimiva ulkoinen vehje, sisältäen myös kortinlukijan (hintaa jotain 100-110?). Ja on ymmärtääkseni toiminut hyvin ainakin Vista 32/64 ja Win7 32/64 -versioilla. Ajurit winukka löytää joko itse tai ne saa valmistajan sivustolta hyvin, mutta tosin sen oma varsinainen tv-softa on (ollut ainakin) aikaa kuraa (taitaa olla muillakin vähän sama ongelma yleisesti).
Siispä tv-kortin kanssa käytettäväksi suosittelen itse ehdottomasti kaupallista DVBViewer Pro:ta (taitaa maksaa jopa 15?) ja softa toimii vakaasti joka osa-alueella.
---
Itsellä vielä Win7/x64-myllyssä tv:tä pyörittää jo monta vuotta vanha TechnoTrendin 1500-C Budget (on kai jo lopetettu) mutta toimii erinomaisesti (kaikki vista ja win7 versiot). Mikäli sitä olisi saatavilla, voisin suositella (tosin kortinlukija pitäisi ostaa erikseen). On ollut ihmeen varma vehje. :)
vinikka
Member

3 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2011 @ 17:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cavefish:
Asiaa tutkailtuani huomasin, että tarvitsisin DVB-C kortin.
Minkälaista suosittelette? Se pitäisi saada toimimaan 64-bittisessä Windows 7:ssä. Ei ole väliä onko PCI vai USB-väylään menevä. Koitin etsiskellä, mutta tuntuu, että en alle 100?:lla saa mistään Windows 7 64-bittisessä toimivaa kaapeliverkkoon soveltuvaa USB/PCI-sovitinta.
http://koodinvuoksi.net/index.php?cPath=21_24_27

No tuossa on mistä valita Ja on erittäin luotettava verkkokauppa palvelu pelaa.
Ja näyttösoftaksi suosittelen DVB Vieweriä lisenssi 15? jonka saa http://www.dvbviewer.com/fi/index.php?page=ordering

Esim http://koodinvuoksi.net/product_info.php?cPath=21_24_27&products_id=1552 On conax CA moduli matkassa jos haluat katsoa maksukanavia. Ja DVB viewer tukee tuota.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. huhtikuuta 2011 @ 17:37

Senior Member

32 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2011 @ 19:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on kyseinen anysee E30 C Plus kortinlukijalla, en ole edes perehtynyt kaikkiin ominaisuusiin, liitetään USB 2.0 porttiin ohjekirjassa ja ohjelmistossa on mahdollisuus, voi tallentaa myös TV lähetykset en ole kokeillut toimivuutta, teksti TV on toimii, samoin TV toimii, maksukorttia ei ole joten ei tietoa toimivuudesta.

Radio hieman kehnosti hakee kanavia, manuaalina en ole kokeillut.

Toimivalta vaikuttaa mukana myös kaukosäädin, paikallisesta citymarketista lähti 60 kympillä, combo versiosta sivustolla arvostelu ei saanut kylläkään kehuja.
http://www.anysee.fi/tuotteet.php
HeQu
Member

2 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2011 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jjabi
Senior Member

1 tuotearvio
_
4. huhtikuuta 2011 @ 21:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Komppaan ^^ Hyvä tuo anysee, itsellä E-50 vai oliko se E30

|AMD PHENOM II X4 B55 AM3 (3,7Ghz||4GB DDR3 1333 mhz||WD 500GB SATAII 32MB||ATI Radeon HD 6850 1GB|| ASUS M4A77D || NZXT:n Guardian 921 RB |

Razer DeathAdder ReSpawn 3500dpi feat. Razer Goliathus

Lisävermeet: Dali Zensor 1 x2, Q-Acoustics 2070, LG 32 Full HD LCD töllö ja Denon AVR-1911.
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
13. huhtikuuta 2011 @ 22:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MQe:
Joko eivät löydä kanavia ja tai kuumenevat liikaa tms tekstitysongelmaa.
Kanavien löytyminen on kortin/tikun herkkyydestä kiinni. Anyseet eivät ole kovin herkkiä. Tekstitys taas on täysin 100% softasta kiinni, ei raudasta. Vakiosoftia ei kannata käyttää. Anyseet eivät ole todellakaan kovin hyviä laitteita, mutta ovat yleensä ainoat joita kaupoista löytyy.

TechnoTrend CT-3650 on erittäin varteenotettava vaihtoehto virittimeksi. DVB-T/C virittimet ja CI-korttipaikka. Hintakin varmasti anyseen romuja halvempi, ainakin EU:sta tilattaessa. (EDIT: noin 82e toimitettuna amazon.co.uk:sta, idealo.de voisi vielä tarkistaa -> saanee halvemmalla)

EDIT2: Pidän Anyseetä romuna juurikin tuon hintansa vuoksi. Samalla hintaa millä Anyseen saa tai sai, sai silloin ja nykyään paljon paremman virittimen. Suomessa vaan kauppiaat myyvät pelkästään Anyseetä tai jotain käsittämätöntä kuraa sen rinnalla -> Anysee näyttää paremmalta vaihtoehdolta tietämättömälle kuluttajalle. Aikoinaan ostin Twinhanin boxin ja oli sekä herkkyydeltään että ominaisuuksiltaan valovuosia edellä Anyseen vastaavia malleja ja hintaa oli tyyliin 30e (vrt. anyseen 130e hintalappu).

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. huhtikuuta 2011 @ 22:16

AfterDawn Addict

14 tuotearviota
_
15. huhtikuuta 2011 @ 22:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistämpä tähän perään, eli mitä mieltä olette tämmöisestä kortista?
http://jimms.fi/tuoteinfo/10435?pid=1302895339623

Olen ainakin lukenut, että terratecit olisivat laadukkaita lisäkortteja yleensä. Olishan kiva sinänsä käyttää konetta televisiona ja tallennella ohjelmat teraselle :) Ei tuo 60e sinänsä olisi suuri sijoitus.

Define R4 / Asus Z87-A / i5-4670k / Crucial 2x4gb / GTX660 / RX-5300 / 2x F3 1TB / Crucial M4 / Eizo FS2333 / Mionix Naos 7000 / Sidewinder X4 / STR-DH520 + Cambridge Audio Minx Min 10 x5 + Boston Soundware XS Sub / Corsair Vengeance 1500 / Superlux HD330 & HD681B / G27 / PS3 / X360S
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
15. huhtikuuta 2011 @ 23:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sidrend:
Pistämpä tähän perään, eli mitä mieltä olette tämmöisestä kortista?
http://jimms.fi/tuoteinfo/10435?pid=1302895339623

Olen ainakin lukenut, että terratecit olisivat laadukkaita lisäkortteja yleensä. Olishan kiva sinänsä käyttää konetta televisiona ja tallennella ohjelmat teraselle :) Ei tuo 60e sinänsä olisi suuri sijoitus.
Eipä ainakaan heti iske silmään mitään valituksia, jos linux käyttäjiä ei lasketa mukaan (heillä ajuriongelmia). Kortti näyttää olevan data-systemsillä kohtuu edukas.
AfterDawn Addict

14 tuotearviota
_
16. huhtikuuta 2011 @ 09:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti xbkrypt0n:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sidrend:
Pistämpä tähän perään, eli mitä mieltä olette tämmöisestä kortista?
http://jimms.fi/tuoteinfo/10435?pid=1302895339623

Olen ainakin lukenut, että terratecit olisivat laadukkaita lisäkortteja yleensä. Olishan kiva sinänsä käyttää konetta televisiona ja tallennella ohjelmat teraselle :) Ei tuo 60e sinänsä olisi suuri sijoitus.
Eipä ainakaan heti iske silmään mitään valituksia, jos linux käyttäjiä ei lasketa mukaan (heillä ajuriongelmia). Kortti näyttää olevan data-systemsillä kohtuu edukas.
Niimpä näkyy. No kun tässä rahaa taas jostain ilmaantuu, niin voisi tuota harkita.

Define R4 / Asus Z87-A / i5-4670k / Crucial 2x4gb / GTX660 / RX-5300 / 2x F3 1TB / Crucial M4 / Eizo FS2333 / Mionix Naos 7000 / Sidewinder X4 / STR-DH520 + Cambridge Audio Minx Min 10 x5 + Boston Soundware XS Sub / Corsair Vengeance 1500 / Superlux HD330 & HD681B / G27 / PS3 / X360S
Mainos
_
__
 
_
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
_
16. kesäkuuta 2011 @ 14:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni ollut jo pitkää Terratecin PCI DVB-C kortti käytössä. Tuota korttia ei valitettavasti tehdä enää. Käyttis on tosin Linux. Aikoinaan en saanut Windowssia pelaamaan luotettavasti. Linux toimii. Vaikka tekisi kuukauden ajastukset. Vaihtoehto on Saltelco, jossa samat piirit kuin Terratecissä. halvempaan hintaan. http://www.satelco.de/htm/shop/kabel_dvb_c/index.htm.
PCI väylä parempi ratkaisu jos teräväpiirtokuvaa haluaa katsoa. HD kortit eivät eroa muista korteista kuin ajureiden osalta eli teräväpiirron purku onnistuu. rauta samaa. Tosin kortin piirit voivat vaihtua, vaikka valmistajan mallimerkintä on sama. Mikä tuo oman haasteensa siihen mitä ajuria käyttää. Kanattaa ostaa kortti kauko-ohjaimella. XBMC jo aika hieno. Kehityshaara osaa jo matroskat teräväpiirrrolla kuten TV-lähetyksetkin. Itse olen kääntänyt sen lähdekoodista omaan linux-systeemiini. Samalla saa Youtubet ym näytölle kake kädessä. Ja ohjaus onnistuu vaikka puhelimella. Esimerkki http://www.youtube.com/watch?v=gwpq5BjJ70o&feature=related ja noita löytyy toki lisää.
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua pc:n digikorteista > tietokone "telkkariksi"
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy