User Käyttäjä Salasana  
   
torstai 19.9.2024 / 05:08
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > hdtv > bravia päivitys - kanavat häviää
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Bravia päivitys - kanavat häviää
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
kelteemi
Newbie
_
14. helmikuuta 2010 @ 00:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelmani on "hieman" outo ja kaksiosainen.

1. Kun sammutan Sonyn (KDL-40V5500, tarkemmin KDL-40V5610) yön yli, niin seuraavana päivänä ovat mtv3-, subTV- ja JIM-kanavat hävinneet. Tämä alkoi toistua viimeisen firmwaren jälkeen. Mikäli sammutan telkkarini esim 10 minuutiksi, niin ongelmia ei ole.

2. Viimeinen päivitys myös poisti mahdollisuuden kanavien järjestelemiseen, joten käytin tuota ohjetta: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-...ndardi-811015/, jotta pääisin käyttämään EPG:tä normaalisti. Eli lyhyesti Asensin kieleksi Suomen, mutta käyttömaaksi Tanskan, jotta kanavien järjestely toimii. Johtuuko ongelma tuosta ja jos johtuu, niin löytyykö konsteja ongelmien kiertämiseen? Zornacille kiitos tuosta Tanskasta.

EDIT: Järjestelmänpäivitys pois käytöstä, niin kanavat pysyy paikallaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2010 @ 15:20

juka39
Member

2 tuotearviota
_
16. helmikuuta 2010 @ 17:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkenna tuota lisäystäsi. Mitä tarkoitat tuolla "järjestelmäpäivitys pois käytöstä"? Valintaa Sonyn valikoissa?

Varsinainen ongelmani on, että YLEN HD kanava (Elisalla ohjelmapaikalla 223) poistui yllättäen kokonaan käytöstä eli kun valitsee 223, tulee ilmoitus, että ohjelmapaikka ei käytössä. Olen tehnyt tuon kanavien siirron (esim. nelosen paikalle nelonen HD ja ohjelmapaikalle 8 Eurosport HD) eikä ongelmia niiden näkyyvydessä eikä paikallaan pysyvyydessä ole. Ainoa ongelma on siis, että YLE HD ei näy millään ohjelmapaikalla. Olen virittänyt kanavat useampaan kertaan uudelleen ja aina sen jälkeen tehnyt tuon kanavien siirron uudelleen. Jospa vielä kokeilisi tuota järjestelmäpäivityksen poistamista.
juka39
Member

2 tuotearviota
_
16. helmikuuta 2010 @ 17:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkenna tuota lisäystäsi. Mitä tarkoitat tuolla "järjestelmäpäivitys pois käytöstä"? Valintaa Sonyn valikoissa?

Varsinainen ongelmani on, että YLEN HD kanava (Elisalla ohjelmapaikalla 223) poistui yllättäen kokonaan käytöstä eli kun valitsee 223, tulee ilmoitus, että ohjelmapaikka ei käytössä. Olen tehnyt tuon kanavien siirron (esim. nelosen paikalle nelonen HD ja ohjelmapaikalle 8 Eurosport HD) eikä ongelmia niiden näkyyvydessä eikä paikallaan pysyvyydessä ole. Ainoa ongelma on siis, että YLE HD ei näy millään ohjelmapaikalla. Olen virittänyt kanavat useampaan kertaan uudelleen ja aina sen jälkeen tehnyt tuon kanavien siirron uudelleen. Jospa vielä kokeilisi tuota järjestelmäpäivityksen poistamista.

Anteeksi. Tuli tuplat, enkä osaa poistaa tätä ylimääräistä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2010 @ 17:34

kelteemi
Newbie
_
17. helmikuuta 2010 @ 03:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuolta löytyy eli Asetukset/Digitv-asetukset/Tekniset asetukset ja sielä Järjestelmän päivitys pois käytöstä.

Samasta paikasta saa muuten kellon oikeaan, sehän jää kanssa väärin mikäli laittaa käyttömaaksi Tanskan. Eli Asetukset/Digitv-asetukset/Tekniset asetukset/Aikavyöhyke.
juka39
Member

2 tuotearviota
_
17. helmikuuta 2010 @ 08:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kelteemi:
Tuolta löytyy eli Asetukset/Digitv-asetukset/Tekniset asetukset ja sielä Järjestelmän päivitys pois käytöstä.

Samasta paikasta saa muuten kellon oikeaan, sehän jää kanssa väärin mikäli laittaa käyttömaaksi Tanskan. Eli Asetukset/Digitv-asetukset/Tekniset asetukset/Aikavyöhyke.
Kiitoksia, sieltä se löytyi. Ei kuitenkaan ollut vaikutusta ongelmaani (YLE HD:tä ei ole kanavapaikalla 223, missä se vielä ennen viime sunnuntaita oli. Voisikohan tätä puuttuvaa etsiä manuaalisella kanavahaulla niillä parametreillä, jotka ovat Elisan sivuilla? Tuli mieleen sekin, että po.järjestely, niin mielekäs kuin se käyttäjän kannalta onkin, voisi pitemmän päälle johtaa sellaiseen ongelmaan, joka minulla nyt on YLE HD:n kanssa

Kanavajärjestelyt pysyvät vaikka käyttömaan vaihtaa siirtojen jälkeen takaisin Suomeksi. Tuolloin kellonaikaan ei tarvitse koskea.
kelteemi
Newbie
_
17. helmikuuta 2010 @ 16:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Todellakin outoa, ettei YLEn HD-kanavaa löydy. Itse en muista enää mihin kanavapaikalle se alunperin tuli. Olethan ottanut huiomioon, että kanava löytyy YLE-nimellä, ei YLE HD.
juka39
Member

2 tuotearviota
_
17. helmikuuta 2010 @ 17:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kelteemi:
Todellakin outoa, ettei YLEn HD-kanavaa löydy. Itse en muista enää mihin kanavapaikalle se alunperin tuli. Olethan ottanut huiomioon, että kanava löytyy YLE-nimellä, ei YLE HD.
Elisan kaapelissa (Jyväskylässä) tuo ohjelmapaikka oli ja on edelleen 223. Se hävisi totaalisesti viime sunnuntaina. Sitä ennen näkyi Talllinnan kisat hyvin ja Vancouver huonosti, pikselöiden.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. helmikuuta 2010 @ 17:15

kelteemi
Newbie
_
17. helmikuuta 2010 @ 17:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juka39:
Elisan kaapelissa (Jyväskylässä) tuo ohjelmapaikka oli ja on edelleen 223. Se hävisi totaalisesti viime sunnuntaina. Sitä ennen näkyi Talllinnan kisat hyvin ja Vancouver huonosti, pikselöiden.

Aina vain oudommaklsi menee, itsekkin olen JKL:ssä ja Elisan kaapelissa. Muistaakseni tuo YLEn HD-kanava alkoi näkyä noin viikkoa ennen kisoja. Itse tein viimeisen kanavavirityksen tuolloin sunnuntaina 14.2 iltapäivällä ja ainakin silloin kanava löytyi ihan pikahaulla. Vancouver on näkynyt loistavasti koko ajan.
juka39
Member

2 tuotearviota
_
17. helmikuuta 2010 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kelteemi:

Aina vain oudommaklsi menee, itsekkin olen JKL:ssä ja Elisan kaapelissa. Muistaakseni tuo YLEn HD-kanava alkoi näkyä noin viikkoa ennen kisoja. Itse tein viimeisen kanavavirityksen tuolloin sunnuntaina 14.2 iltapäivällä ja ainakin silloin kanava löytyi ihan pikahaulla. Vancouver on näkynyt loistavasti koko ajan.
Olen kysellyt asiaa sähköpostilla Elisan aspasta. Vastausta ei kannattane odottaa kovin nopeasti.

Rivitaloyhtiössämme on vanhanaikainen ns. ketjutettu antenniverkko, jossa on signaalissa ollut vikaa aikaisemminkin. Pieniä sähköpuolen virtoja pääsee antenniverkkoon ja niitä on antenniliike korjaillut niin, että ainakin SD kanavat nyt näkyvät hyvin ja myös Eurosport HD aivan loistavasti. Ymmärtäisin, jos YLE HD näkyisi vähemmän hyvin mutta kun se hävisi kokonaan!
Mainos
_
__
 
_
juka39
Member

2 tuotearviota
_
18. helmikuuta 2010 @ 12:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En malttunut odottaa vastausta vaan soitin Elisan tekniseen tukeen. Sieltä neuvottiin vaihtamaan antennikaapeli ja virittämään kanavat uudelleen. Tein työtä käskettyä ja kas kummaa Yle HD näkyy taas ja ainakin tällä hetkellä ihan kunnon laadulla. Ihmeellistä tämä digitekniikka!

Vastaisen varalle kysyn, on antennikaapeleiden (siis n. metrin mittaisten taipuisien koaksiaalikaapelien) välillä laatueroja? Häiriösuojauksessa, signaalin kulun vastuksessa jne.
afterdawn.com > keskustelu > digitv > hdtv > bravia päivitys - kanavat häviää
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy