User Käyttäjä Salasana  
   
torstai 19.9.2024 / 04:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > hdtv > hd-lähetys kysymyksiä
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Hd-lähetys kysymyksiä
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Lautsa
Junior Member
_
30. kesäkuuta 2010 @ 21:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toivottavasti joku jaksaa vastata sillä tietävälle nämä eivät pitäisi olla pahoja...

1) Näkyykö jo / tuleeko lähitulevaisuudessa näkymään HD-kanavia antennin kautta?
2) Esim tämä YleHD näkyykö pelkästään kaapelin kautta vai molemmista?
3) Jos jo näkyy tai kohta tulevaisuudessa niin riittäkö tämä katseluun kun tuotetiedoissa lukee DVB-T/C MPEG4?
4) Jos tilaan canalin kautta lautaspaketin saan ainakin heidän hd-kanavansa, mutta entä esim tämä YleHD?
5) Saako näihin operaattoreiden digibokseihin myös muita maksutv kortteja liitettyä? Vai saako heidän kauttaan tilattua kaikkia niitä kanavia mitä muutenkin saisi, nyt ne tulisivat vain lautasen välityksellä?
6)Saako näistä operaattoreiden bokseista otettua tallennukset yhtä helposti läppäriin kuin esimerkiksi topfieldeistä?
vinikka
Member

3 tuotearviota
_
30. kesäkuuta 2010 @ 22:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
1) Kyllä luultavasti tulevaisuudessa
2) En osaa sanoa
3) DVB-T/C-S2 mpeg4
4) Kyllä näkyy on näkynyt siitä lähtien kun se tuli jakeluun
5) Operaattorien sateliittipuolella esim CD:n boxia ei kannata edes minun mielestä
asentaa vaan ostaa joku boxi vapailta markkinoilta. Itse tekisin niin että ottasin
ilmaisen boxin CD:ltä. CD ei myy pelkkää ohjelmakorttia erikseen jostain syystä.
ostasin esimerkiksi tämmöisen http://www.elektroni.fi/?product=11756 ja siihen
conax CA-modulin. Syy tämmöiseen menettelyyn on se että CD:n toimittamissa boxseissa
on paljon bugeja. CD:ltä saat tilattua kaikki esim suomen kanavat lukuunottamatta
urheheilukanava,voise,tv-viisi ja suomitv
6) CD:n tallentavasta boxsista et saa mitenkään siirrettyä tavaraa läppäriin, mutta
ylläolevan esimerkillä kyllä

7) Itellä ollu canali vuodesta 2000 ja HD kanavat melkein heti ko niitä alkoi tulla.
Ja Canalin boxsi mulla oli sillon 2000 alussa siinä mutta kun HD:tä aloin
katsomaan niin on ollu vapailta markkinoita ostettu boxsi paikoillaan. Nyt on
juuri topfield paikoillaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. kesäkuuta 2010 @ 22:25

Lautsa
Junior Member
_
4. heinäkuuta 2010 @ 19:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vinikka:
1) Kyllä luultavasti tulevaisuudessa
2) En osaa sanoa
3) DVB-T/C-S2 mpeg4
4) Kyllä näkyy on näkynyt siitä lähtien kun se tuli jakeluun
5) Operaattorien sateliittipuolella esim CD:n boxia ei kannata edes minun mielestä
asentaa vaan ostaa joku boxi vapailta markkinoilta. Itse tekisin niin että ottasin
ilmaisen boxin CD:ltä. CD ei myy pelkkää ohjelmakorttia erikseen jostain syystä.
ostasin esimerkiksi tämmöisen http://www.elektroni.fi/?product=11756 ja siihen
conax CA-modulin. Syy tämmöiseen menettelyyn on se että CD:n toimittamissa boxseissa
on paljon bugeja. CD:ltä saat tilattua kaikki esim suomen kanavat lukuunottamatta
urheheilukanava,voise,tv-viisi ja suomitv
6) CD:n tallentavasta boxsista et saa mitenkään siirrettyä tavaraa läppäriin, mutta
ylläolevan esimerkillä kyllä

7) Itellä ollu canali vuodesta 2000 ja HD kanavat melkein heti ko niitä alkoi tulla.
Ja Canalin boxsi mulla oli sillon 2000 alussa siinä mutta kun HD:tä aloin
katsomaan niin on ollu vapailta markkinoita ostettu boxsi paikoillaan. Nyt on
juuri topfield paikoillaan.
Kiitoksia vastauksesta!!

Olen kyllä mennyt aika pyörälle mikä nyt olisi kannattavaa...
Eli olen muuttamassa kaapelitalosta antennitalouteen eli digiboksi menee uusiksi. Telkkarissa onneksi on molemmat virittimet, joten niin kiire ei asialla ole, jotain saan sentään näkymään...
Kuitenkin haluaisin ostaa sitten sellaisen boksin, että ei tarvitsisi heti vaihtaa.
Eli minimi-vaatimus olisi tallennusominaisuus ja ehkä se, että niitä voisi tarvittaessa siirtää läppäriin.
Haluaisin myös, että edes ilmaiset hd-kanavat näkyisivät = YleHD, NelonenHD jne.. Tarkoittaako sitä, että nyt jo pitäisi olla se s2 ominaisuus? Joka tapauksessa se tulevaisuudessa pitäisi olla?
Vai kannattaisiko siirtyä tuohon satelliitti ruljanssiin? (minulla ei siis ole lautasta sun muitakaan vielä...)

Mikä olisi fiksuinta? Ja millaisia/minkä hintaisia tässä pitäisi alkaa ostamaan..
vinikka
Member

3 tuotearviota
_
4. heinäkuuta 2010 @ 20:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lautsa:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vinikka:
1) Kyllä luultavasti tulevaisuudessa
2) En osaa sanoa
3) DVB-T/C-S2 mpeg4
4) Kyllä näkyy on näkynyt siitä lähtien kun se tuli jakeluun
5) Operaattorien sateliittipuolella esim CD:n boxia ei kannata edes minun mielestä
asentaa vaan ostaa joku boxi vapailta markkinoilta. Itse tekisin niin että ottasin
ilmaisen boxin CD:ltä. CD ei myy pelkkää ohjelmakorttia erikseen jostain syystä.
ostasin esimerkiksi tämmöisen http://www.elektroni.fi/?product=11756 ja siihen
conax CA-modulin. Syy tämmöiseen menettelyyn on se että CD:n toimittamissa boxseissa
on paljon bugeja. CD:ltä saat tilattua kaikki esim suomen kanavat lukuunottamatta
urheheilukanava,voise,tv-viisi ja suomitv
6) CD:n tallentavasta boxsista et saa mitenkään siirrettyä tavaraa läppäriin, mutta
ylläolevan esimerkillä kyllä

7) Itellä ollu canali vuodesta 2000 ja HD kanavat melkein heti ko niitä alkoi tulla.
Ja Canalin boxsi mulla oli sillon 2000 alussa siinä mutta kun HD:tä aloin
katsomaan niin on ollu vapailta markkinoita ostettu boxsi paikoillaan. Nyt on
juuri topfield paikoillaan.
Kiitoksia vastauksesta!!

Olen kyllä mennyt aika pyörälle mikä nyt olisi kannattavaa...
Eli olen muuttamassa kaapelitalosta antennitalouteen eli digiboksi menee uusiksi. Telkkarissa onneksi on molemmat virittimet, joten niin kiire ei asialla ole, jotain saan sentään näkymään...
Kuitenkin haluaisin ostaa sitten sellaisen boksin, että ei tarvitsisi heti vaihtaa.
Eli minimi-vaatimus olisi tallennusominaisuus ja ehkä se, että niitä voisi tarvittaessa siirtää läppäriin.
Haluaisin myös, että edes ilmaiset hd-kanavat näkyisivät = YleHD, NelonenHD jne.. Tarkoittaako sitä, että nyt jo pitäisi olla se t2 ominaisuus? Joka tapauksessa se tulevaisuudessa pitäisi olla?
Vai kannattaisiko siirtyä tuohon satelliitti ruljanssiin? (minulla ei siis ole lautasta sun muitakaan vielä...)

Mikä olisi fiksuinta? Ja millaisia/minkä hintaisia tässä pitäisi alkaa ostamaan..
No sateliittipuolella canal digitalilla on otettava joku paketti kun ne kaikki on maksullisia http://www.canaldigital.fi/Tuotteet/Satelliitti/ Jopa pelkkäsuomipakettikin koska se on salattu tekijänoidellisista syistä. Eli käytännössä sitä ei katella ulkomailla jos ei ole vieny suomesta korttia/muuten purkanu salausta. Juu ja t2 ominaisuus pitää olla tulevaisuudessa maanpäällisessä digiboxsissa mikäli haluaa katsoa HD kanavia. Mutta näitä boxseja on harvassa vielä ja käsittääkseni YLE HD on lähettäny testimielessä urheilukisoja pääkaupunki seudulla ja oli se vissiin jossain muuallakin. Mutta Nelonen HD ei näy vielä missään maanpäällisessä ainoastaan kaapelissa ja sateliitin kautta CD:llä. Ja jos otat canal digitalin satelliitti vehkeet niin niistä canal digitalin boxseista kovolta ei voi siirtää mitenkään "vielä" tavaraa läppäriin.

Eli jos otat canalin sat vehkeet niin kannattaa ostaa muualta boxi Esimerkiksi http://www.elektroni.fi/?product=11756 ja siihen CA-moduli http://www.elektroni.fi/?product=11259 ja sitten joku ulkoinen kovalevy mihin tallennnat ohjelmaa niin ei tarvi sitten erikseen alkaa siirtämään läppäriin otat vaan topfieldistä irti usb piuhan ja pukkaat läppäriin ja katot ohjelmaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. heinäkuuta 2010 @ 12:14

Lautsa
Junior Member
_
5. heinäkuuta 2010 @ 14:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jospa unohdetaan (vähäksi aikaa ainakin) nuo satelliittijutut.

Niin mikä olisi sellainen tallentava s2 antennidigiboksi joka kannattaisi ostaa...

Onko sellaista? En ainakaan heti löytänyt...
Mainos
_
__
 
_
anmae
Newbie
_
9. heinäkuuta 2010 @ 10:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   


Juu ja s2 ominaisuus pitää olla tulevaisuudessa maanpäällisessä digiboxsissa mikäli haluaa katsoa HD kanavia.
Mikä ihmeen s2-ominaisuus ?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. heinäkuuta 2010 @ 11:00

afterdawn.com > keskustelu > digitv > hdtv > hd-lähetys kysymyksiä
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy