User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 19.5.2024 / 08:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > hdtv > millainen sisäantenni yle:n hd-kanaville?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Millainen sisäantenni YLE:n HD-kanaville?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
HifiTollo
Junior Member
_
28. tammikuuta 2014 @ 22:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tänään alkoivat YLE:n kanavien TV1 ja TV2 HD-lähetykset.

Minulla on DVB-T2 -digiboksi, joten valmius vastaanottoon löytyy. Mutta taloyhtiöni yhteisantennin kautta ei löydy kyseisiä uusia HD kanavia. Se ei ole ihme, sillä entiset maksuttomat digikanavat ovat tulleet Digitan antennista UHF-taajuuksilla, ja uudet lähetetään DNA:n antenneilla VHF-taajuuksilla.

Taloyhtiöni antennista siis puuttuu VHF-taajuudet ja sen suuntaus ei sovi myöskään näitten uusien HD-kanavien vastaanottoon.

Tarvitsen siis mitoitusohjeen/rakennusohjeen sopivalle VHF-sisäantennille, aktiiviselle tai passiiviselle.

Luulen, että sisäantennillakin pärjäisi, koska myös vanhoja digikanavia onnistun vastaanottamaan A4-kokoisella alumiinifoliorenkaalla, ilman mitään antennivahvistimia.

HifiTollo, ikuinen ihmettelijä
Motto: Tästä voi mennä vain ylöspäin
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2014 @ 10:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti HifiTollo:
Tänään alkoivat YLE:n kanavien TV1 ja TV2 HD-lähetykset.

Minulla on DVB-T2 -digiboksi, joten valmius vastaanottoon löytyy. Mutta taloyhtiöni yhteisantennin kautta ei löydy kyseisiä uusia HD kanavia. Se ei ole ihme, sillä entiset maksuttomat digikanavat ovat tulleet Digitan antennista UHF-taajuuksilla, ja uudet lähetetään DNA:n antenneilla VHF-taajuuksilla.

Taloyhtiöni antennista siis puuttuu VHF-taajuudet ja sen suuntaus ei sovi myöskään näitten uusien HD-kanavien vastaanottoon.

Tarvitsen siis mitoitusohjeen/rakennusohjeen sopivalle VHF-sisäantennille, aktiiviselle tai passiiviselle.

Luulen, että sisäantennillakin pärjäisi, koska myös vanhoja digikanavia onnistun vastaanottamaan A4-kokoisella alumiinifoliorenkaalla, ilman mitään antennivahvistimia.
Kuule, ei sillä antennilla ole muuta tekemistä, kuin se että on VHF-alueen antenni.
Ja kyllä taloyhtiökin pitää saada tekemään työnsä kanavien eteen...
Niitä antenneja...
Muista sitten, ettei seinästä tulevaa ja omasta antennista tulevaa saa suoraan yhdistettyä ilman yhdyssuodinta...

T: Vesku

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella
HifiTollo
Junior Member
_
29. tammikuuta 2014 @ 14:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vastauksesta, Vesku!

Hyvä että edes joku seuraa tätä jo hieman sammaloitunutta HDTV-ketjuakin.

Noita samoja aktiivisia sisäantenneja olen itsekin kuukkeloinut verkkokauppojen syövereissä. Mutta itse asiassa etsin rakennusohjeita "ITE" eli DIY-antenneille tähän tarkoitukseen.

Koska täällä pääkaupunkiseudulla tosiaan a4-palasella kinkkufoliota katselee vallanhyvin UHF-DVB-T -digikanavia, niin taatusti jollakin metallihenkari-viiksiviritelmällä saisi VHF-DVB-T2:n myös kiinni.

Missä radioamatöörit, elektroniikkafriikit ja muut nörtähtävät tekniset nerot?

HifiTollo, ikuinen ihmettelijä
Motto: Tästä voi mennä vain ylöspäin

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2014 @ 14:13

afterdawn.com > keskustelu > digitv > hdtv > millainen sisäantenni yle:n hd-kanaville?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy