Kaverini haluaa videokameran, hyvän laadun, mutta kokemusta editoinnista tai muustakaan tallentelusta ei juuri ole. Tosin tietsikka on ihan tehokas win 7 järjestelmällä.
Itse käytän Canonin HS-20, siis korteille ja sis.muistille tallentavaa.
Mutta kysyn millaista hänelle suosittelette.
Lähtökohdat tuntien olen ajatellut hänelle suoraan dvd:lle tallentavaa.
En tunne ollenkaan esim mini-dvd:lle tallentavia enkä liioin kovalevylle tekeviä. Enkä ole seurannut markkinoita tällä sektorilla ollenkan.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Anestic: Minkälaiseen käyttöön kamera tulisi? Suoraan dvd:lle ei ehkä ole edullisin ja kätevin tapa tällä hetkellä.
dv- vai hd-laatua? Kuvataanko yöllä tai hämärässä/sisällä?
Kuvaillaan ilm. tavallisia perhetapahtumia, lastenlapsia ja sellasta, metsäreissuja jne. Ei pimeessä eikä erikoloissa.
Tosiaan haluisin tietää mitä muita mahdollisuuksia nykyisin on kuin flash-muistiin tallentavat jota itse käytän. Mikä olis helppo ja kätevä jo pian 70v kaverille.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Anestic: Minkälaiseen käyttöön kamera tulisi? Suoraan dvd:lle ei ehkä ole edullisin ja kätevin tapa tällä hetkellä.
dv- vai hd-laatua? Kuvataanko yöllä tai hämärässä/sisällä?
Kuvaillaan ilm. tavallisia perhetapahtumia, lastenlapsia ja sellasta, metsäreissuja jne. Ei pimeessä eikä erikoloissa.
Tosiaan haluisin tietää mitä muita mahdollisuuksia nykyisin on kuin flash-muistiin tallentavat jota itse käytän. Mikä olis helppo ja kätevä jo pian 70v kaverille.
kale
Muita vaihtoehtoja on kovalevylle tallennus, mutta kovalevy on herkästi rikkoutuva. Tavalliselle kasetille tallentavia kameroita ei enää myydä ja niiden kuvanlaatu on huono.
Itselläni on toshiba cameleon mini digivideokamera, en ole varma mikä malli.
Hinta oli vain 140 euroa ja siinä oli muistikortti ja kantolaukku mukana.
Pystyy hyvin HD-laatuun, mutta sitten ei pysty käyttää kuvanvakainta, mutta huonommalla laadulla pystyy. Optinen zoomi on vain 5x, plus digitaalinen "zoom" 4x.
Kamera on mukavan pieni ottaa mukaan kaikkialle.
Plussat:
-Pieni koko.
-Hellpo ja suomenkielinen käyttis.
-HD-laatu.
-Hinta.
.hdmi paikka.
Miinukset:
-Ei kovin hyvä zoomi.
-Jos läppää kääntelee, kun kuvaa niin kuuluu ärsyttävää kitinää.
-Pimeässä ei kovin hyvä kuvata.
Voisi hyvin sopia noihin tarkoituksiin, jos hakee halpaa ja pientä kameraa.