User Käyttäjä Salasana  

torstai 16.1.2025 / 06:58
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps3 > ps3 - värivirheitä. vihreitä välähdyksiä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
PS3 - Värivirheitä. Vihreitä välähdyksiä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Riverofchange
Newbie
_
18. marraskuuta 2010 @ 12:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli seuraavanlainen ongelma ilmeni:

Minulla oli 37" TV ja PS3:nen siinä kiinni HDMI-kaapelilla ja kaikki toimi hienosti.

Eilen vaihdoin tv:ni uuteen Samsungin LED-TV:seen ja samalla HDMI-kaapelilla laitoin siihen PS3:sen kiinni.

Eli mikään yhtälössä ei ole muuttunut muutakuin TV.

.. mutta nyt pelatessa huomaa selvästi kuinka esim. varjot ja tietyt mustat alueet vihertävät todella voimakkaasti välillä. Ikäänkuin välkkyvät tietyissä kohtaa. Myös PS3:sen omassa menussa aina, kun painaa ylös tai alas valikkoa niin samalla tekstit ja tekstiä ympäröivä valoefekti välähtää häiritsevästi vihreällä sävyllä.

Olen kokeillut seuraavia:

- Palauttanut PS3:sen oletusasetukset.
- Pitänyt 5sek PS3:sen virtanappia pohjassa, että laite tekee refresh-toiminnon.
- Kokeillut TV:n omia "näytönparannusominaisuuksia" ja kytkenyt jopa kaikki lisätoiminnot pois.

Mitään muutosta kuitenkaan asiaan ei noilla keinoilla tullut.

Olisiko ideoita?
Member

1 tuotearvio
_
26. marraskuuta 2010 @ 17:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koitappas "kiillottaa" hdmi:n liittimiä josko niissä jotain hapettumaa. Koita myös vemputtaa johtoa kevyesti liittimessä sivuttain jotta liityntäpinnoista mahdollinen hapettuma kuluisi pois. TV tuskin oireilee samalla tavalla muiden laitteiden kanssa esim. digiboxin?

Kyseessä voi olla myös sellainen piirre että käytössä halpa hdmi-johto joka saanut aina häiriötä ympäristöstä ja samsung nyt vaan hieman häiriöherkempi johdon suhteen. Mikäli tämä hemputus ja kiilotus ei auta niin lainaa joltain kaverilta laadukkaampaa hdmi-letkua ja koita esiintyykö siinä sama vika! Tämä siis ainoastaan omiin kokemuksiin ja tietoihin perustuva vastaus...

Toivottavasti vika korjaantuu näillä!

Senior Member
_
26. marraskuuta 2010 @ 19:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Demistry:

Kyseessä voi olla myös sellainen piirre että käytössä halpa hdmi-johto joka saanut aina häiriötä ympäristöstä ja samsung nyt vaan hieman häiriöherkempi johdon suhteen.
Mä taas olen miettinyt mitä nuo häiriöt voisi olla. Käsittääkseni HDMI siirtää digitaalisignaalia, johon oikestaan mitään ulkoiset häiriökentät ei oikein vaikuta, kuten analogia signaalin kanssa helposti käy. Ymmärtääkseni ainoa ongelma signaalissa voisi olla niin pitkä johto, että signaali vaimenee matkan varrella liikaa.

Kuitenkin nykyää hyvin paljon puhutaan noiden kaapeleiden "laatueroista".

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. marraskuuta 2010 @ 19:05

Staff Member

32 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2010 @ 19:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HDMI:n ongelmat näkyvät yleensä kohinana, joka koskettaa kaikkia värejä (tuollaista jälkeä siis). Eli ongelma kuulostaa enemmän TV:n säätöihin liittyvältä asialta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. marraskuuta 2010 @ 19:46

Member

9 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2010 @ 22:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä ollut vähän samantapainen ongelma kun ostin oman LG:ni vuosi sitten, se johtui tv:n asetuksista kun kuvatilassa oli "värikäs" niin taustavalot/värit välkky häiritsevästi aina välillä.

Senior Member
_
27. marraskuuta 2010 @ 09:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on myös Samsungin töllö. PS3:n kanssa ei tuota vastavaa ongelmaa ole ollut, mutta laittaessa kuvaaa tietokoneesta töllöön sitä on ollut, ratkaisuna on ollut huonosti koneen perässä kiinni olevan HDMI piuhan painaminen kunnolla paikalleen.

Samsungilla on myös tunnetusti ollut ongelmia HDMI porttiensa kanssa, kannattaa kokeilla vaihtaa piuha TV:ssä toiseen HDMI paikkaan.

|Intel Q6600 + Noctua NH-C12P, EVGA nForce 780i SLI, EVGA 8800 GTS 512mb (G92), 2Gb DDR2 800mhz cl-4, 3xSeagate Barracuda 500GB 32mb SATA2 Striped, Seagate Barracuda 300GB 16mb SATA2, NZXT Hush (Noctuan flektit), Samsung Syncmaster T220, BenQ FP222WH, Logitech Z-4 & G11 & G500 & G13|
Member

9 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2011 @ 18:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkista PS3 näyttö asetukset ja kokeile eri HDMI-kaapelia.
Oletko korjannut YLOD vian äskeittäin PS3:sessa? Tai sitten PS3 virtalähde on menossa rikki.
Jos sen tekee väärin PS3 näytönohjain on todennäköisesti vioittunut.

/Modet poistakaa minun tili, löytyy jo uusi!!!/
Member

9 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2011 @ 19:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jirtsx:
Oletko korjannut YLOD vian äskeittäin PS3:sessa? Tai sitten PS3 virtalähde on menossa rikki.
Ja ketju oli kuinka vanha?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. lokakuuta 2011 @ 19:20

Member

9 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2011 @ 19:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Figma:
Onko asialla väliä?

Member

9 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2011 @ 19:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko asialla väliä?
On

Member

9 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2011 @ 19:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aijaa. Toivottavasti opit tuon mun asian, kun on pakko rueta norsuileen...

Member

9 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2011 @ 19:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Senior Member

22 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2011 @ 19:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pakko kommentoida jirtsx:n powerivalintaa (modecom 500w): en itse pitäisi aikapommia asunnossa jossa asun.

AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. lokakuuta 2011 @ 19:43

Member

9 tuotearviota
_
11. lokakuuta 2011 @ 08:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep. Tuo mun vanha poweriki eli aika paska. Nyt mulla on uusi ja tehokkaampi: Corsair CX430 430w Virtalähde. Unohdin laittaa tuon allelirjoitukseen...

Mainos
_
__

_
Member

9 tuotearviota
_
11. lokakuuta 2011 @ 08:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

http://sault.eup.k12.mi.us/670012547935...ly_Zone_061.jpg

afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps3 > ps3 - värivirheitä. vihreitä välähdyksiä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy