Tähän asti minulla on ollut Linksys WRT54GL (Firmis Tomato), joka toimii kuin unelma. Kaipaisin kuitenkin tuota suurempaa sisäverkkoyhteyttä ja muutenkin on tarvetta yhdelle kytkimelle, niin ajattelin ostaa uuden nopean kytkimen data-nousuun ja käyttää tuota vanhaa Linksys:iä Wlaniin ja kytkimeksi muun muassa tuolle Elisan Viihdeboksille.
Optimitilanne olisi jos, löytyisi reititin, jossa toimisi tuo Tomato firmis.
Itse tekisin ennemmin toisinpäin, eli jättäisin tuon Linksysin paikalleen kuten ennenkin ja sen kaveriksi tavallinen gigabitin kytkin. Zyxeliltä löytyy suht edullisia ja ihan toimiva gigabittisiä kytkimiä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565: Itse tekisin ennemmin toisinpäin, eli jättäisin tuon Linksysin paikalleen kuten ennenkin ja sen kaveriksi tavallinen gigabitin kytkin. Zyxeliltä löytyy suht edullisia ja ihan toimiva gigabittisiä kytkimiä.
Tuo Linksysin paikka on ainoa (sähkökaappi), mistä voin jakaa verkon piuhoja pitkin ympäri asuntoa, ja tuonne ei mahdu kuin yksi laite piiloon ja hallinto ei suostu siihen, että eteisessä olisi näkyvillä tämmöisiä laitteita.