User Käyttäjä Salasana  

perjantai 28.2.2025 / 01:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > aloittelijan ongelmia staattisen ip:n kanssa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Aloittelijan ongelmia staattisen IP:n kanssa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mqk
Newbie
_
29. syyskuuta 2009 @ 16:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on pitkään ollut käytössä tämä kone ja sen kanssa modeemina Homeline HLA-WR4000. Tähän asti olen surffaillut dynaamisella IP:llä ja kaikki ohjelmat µTorrentista lähtien ovat toimineet niin kun on pitänytkin (NAT ei ilmeisesti vaikuta lanissa oleviin koneisiin?). Haluaisin kuitenkin nyt staattisen IP:n tälle koneelle eräästä syystä. Olen tehnyt moneen kertaan tarkalleen portforward.com:in ohjeiden mukaan, mutta netti ei lähde toimimaan. Jos oikein ymmärsin, niin static IP:stä kysellään foorumeilla usein, joten yritän selittää tämän ongelman mahdollisimman hyvin. Kiitokset etukäteen jos joku osaa neuvoa tämän toimimaan.

Ipconfig /all näyttää tältä:

Mielestäni kopioin kaiken oikein, ei toimi!

... Mutta näillä asetuksilla netti toimiikin taas. Samat DNS-palvelimet.

Olen kokeillut yhteyttä myös soneran sivuilla annetuilla dns-palvelimilla ja tulos on sama.
Korroosio
Suspended due to non-functional email address
_
29. syyskuuta 2009 @ 17:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Et voi käyttää osoitetta 84.249.184.1 Default GW:nä. (se on Soneran runkoverkon laitteita)

Ilmeisesti tarkoituksena on että modeemi hakee dynaamisen ip:n operaattorilta ja koneella on staattinen privaattiosoite.

Kokeile IP-asetuksiin: (homelinen asetuksista ei ole täyttä varmuutta)

IP: 192.168.1.57
MASKI: 255.255.255.0
GW: 192.168.1.1

Todennäköisesti Homelinen asetuksiakin joutuu vielä muuttamaan.

Edit:
Ohjekirja löytyy osoitteesta http://194.100.210.250/wr-4000/HLA-WR4000%20Kayttoopas.pdf
Siellä kohta 4.2.2 NAT-osoitemuunnoksen käyttöönotto

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. syyskuuta 2009 @ 18:03

mqk
Newbie
_
29. syyskuuta 2009 @ 20:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noilla ohjeilla hetken säädettyäni sain netin toimimaan ja näillä näkymin se toimii täysin oikein, iso kiitos! :)
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > aloittelijan ongelmia staattisen ip:n kanssa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy