Minun pitäisi hankkia langaton reititin. Vaatimukset: Siihen tulisi kaksi kannettavaa langattomasti ja yksi pöytäkone piuhalla. Reititin tulisi yksiöön eli kantavuuden ei tarvitse kovin iso olla. Vielä kun siihen saisi tulostimen kiinni 2kpl (hp laserjet 1200 ja epsonin pieru) tai ainakin toisen. Tällä hetkellä käytän langallista reititintä.
Asia tuli ajankohtaiseksi kun katsoin että gigantissa on tarjouksessa tämän viikon kaksi D-linkkiä
Eroina noissa on hinta, millä on hieman merkitystä kun opiskentelen. Toisessa on siirtonopeus 300mbs toisessa 150. Mikä merkitys tällä on? Jos lähinnä käytetään nettiä, joka on 8 meganen, niin eikö se riitä vaikka kaikki koneet posottaisivat samaaan aikaan? Vai voiko se vaikuttaa netin nopeuteen? Nyt tosiaan käytän piuhalla koneita.
MOlemmissa on WEP, WPA, WPA2 eli turvaa sitten riittää.
Mitä mieltä olette? Tarjous voimassa tämän viikon. Onko kannattava ostos vai hajoaako parin päivän kuluttua ja palataan piuha-aikaan.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pete228: Terve
Minun pitäisi hankkia langaton reititin. Vaatimukset: Siihen tulisi kaksi kannettavaa langattomasti ja yksi pöytäkone piuhalla. Reititin tulisi yksiöön eli kantavuuden ei tarvitse kovin iso olla. Vielä kun siihen saisi tulostimen kiinni 2kpl (hp laserjet 1200 ja epsonin pieru) tai ainakin toisen. Tällä hetkellä käytän langallista reititintä.
Asia tuli ajankohtaiseksi kun katsoin että gigantissa on tarjouksessa tämän viikon kaksi D-linkkiä
Eroina noissa on hinta, millä on hieman merkitystä kun opiskentelen. Toisessa on siirtonopeus 300mbs toisessa 150. Mikä merkitys tällä on? Jos lähinnä käytetään nettiä, joka on 8 meganen, niin eikö se riitä vaikka kaikki koneet posottaisivat samaaan aikaan? Vai voiko se vaikuttaa netin nopeuteen? Nyt tosiaan käytän piuhalla koneita.
MOlemmissa on WEP, WPA, WPA2 eli turvaa sitten riittää.
Mitä mieltä olette? Tarjous voimassa tämän viikon. Onko kannattava ostos vai hajoaako parin päivän kuluttua ja palataan piuha-aikaan.
Ei noissa reitittimissä suuria eroja ole. 150 megaa pitäisi mun käsityksen mukaan hyvin riittää muutamalla koneelle (korjatkaan jos puhun läpiä päähäni). Mä ottaisin halvemmman, jos takuu ei ole epäilyttävän lyhyt.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_: Ei noissa reitittimissä suuria eroja ole. 150 megaa pitäisi mun käsityksen mukaan hyvin riittää muutamalla koneelle (korjatkaan jos puhun läpiä päähäni). Mä ottaisin halvemmman, jos takuu ei ole epäilyttävän lyhyt.
2 v takuu. Tästä lähdenkin Giganttiin ostamaan. Pitää vielä katsoa että on pihareikiä ja portteja tarpeeksi. Niin ja onko rajoitusta siinä että toimiiko netti hyvin boksin puolesta jos kaksi konetta samaan aikaan langattomasti? Onko rajoitusta kuinka monta voi olla samaan aikaan langattomasti, nimittäin käytössä voi olla 2 konetta ja 1 kännykkä.
Kiitos vastauksista
terveisin tarkan euron pilipalipelle
Kaksi konetta ja kännykkä toimii vielä hyvin ja luulen että nettikaista alkaa rajoittaa ennen kuin reititin. Kotona on parhaimmillaan ollut kolme konetta wlanissa ja kaksi langan päässä samassa reitittimessä ja homma pelaa edelleen hyvin.