User Käyttäjä Salasana  

torstai 27.2.2025 / 03:15
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > d-link dsl-2740b uuteen käyttöön?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
D-Link DSL-2740B uuteen käyttöön?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
sonkeri
Newbie
_
28. tammikuuta 2010 @ 22:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on aikaisemmin ollut ADSL-linjassa kiinni D-linkin DSL-2740B, jossa siis ADSL-modemin lisäksi n-WLAN ja 4 ethernet porttia. Viime vuoden puolella ADSL:sta luovuttiin, kun Elisa veti meille valokuidut kotiin saakka ja nyt on käytössä Elisan Inteno, jossa kuitupääte, g-WLAN ja 4 ethernet porttia. Verkon nopeus 100/10.

Olen aikonut hankkia tuohon Elisan Intenoon switchin, jolla saisin muutaman ethernetin lisää kiinni verkkoon sekä mahdollisesti nopeamman n-sarjan WLAN-tukiaseman.

Pystyykö tuon D-Linkin purkin konfiguroimaan siten, ettei käytetä ollenkaan ADSL:ää vaan että se toimisi switchinä ja WLAN-tukiasemana? Minkähänlaisilla asetuksilla?
VarMi
Member

12 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2010 @ 16:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sonkeri:
Minulla on aikaisemmin ollut ADSL-linjassa kiinni D-linkin DSL-2740B, jossa siis ADSL-modemin lisäksi n-WLAN ja 4 ethernet porttia. Viime vuoden puolella ADSL:sta luovuttiin, kun Elisa veti meille valokuidut kotiin saakka ja nyt on käytössä Elisan Inteno, jossa kuitupääte, g-WLAN ja 4 ethernet porttia. Verkon nopeus 100/10.

Olen aikonut hankkia tuohon Elisan Intenoon switchin, jolla saisin muutaman ethernetin lisää kiinni verkkoon sekä mahdollisesti nopeamman n-sarjan WLAN-tukiaseman.

Pystyykö tuon D-Linkin purkin konfiguroimaan siten, ettei käytetä ollenkaan ADSL:ää vaan että se toimisi switchinä ja WLAN-tukiasemana? Minkähänlaisilla asetuksilla?
ei tarvitse olla käytössä ADSL että toimisi kytkimenä/reitittimenä. Kokeiles DHCPllä suoraan.
sonkeri
Newbie
_
6. helmikuuta 2010 @ 14:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli laitan yhden kaapelin Intenon ja Dliniin väliin ja jätän DHCP-palvelimen päälle?
Olen yrittänyt, mutta ei synny yhteyksiä.
Mistä dlink tietää, mikä linja on nettiin menevä ja mille jaetaan paikalliset DHCP-osoitteet?
VarMi
Member

12 tuotearviota
_
7. helmikuuta 2010 @ 01:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sonkeri:
Eli laitan yhden kaapelin Intenon ja Dliniin väliin ja jätän DHCP-palvelimen päälle?
Olen yrittänyt, mutta ei synny yhteyksiä.
Mistä dlink tietää, mikä linja on nettiin menevä ja mille jaetaan paikalliset DHCP-osoitteet?
kokeiles laittaa router kohtaan yhdyskäytävän ip/manuaalin sivu 32.
Mainos
_
__

_
sonkeri
Newbie
_
7. helmikuuta 2010 @ 18:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sivu 32 eli LAN Setup? Routerin osoitehan lienee tämän Dlinkin osoite eikä siihen käsittääkseni voi laittaa Elisan yhdyskäytävän osoitetta.

Löysin ongelmaani yhdeltä ulkolaiselta palstalta vastauksen, että ei onnistu, koska ko dlinkissä ei ole nk. wan-porttia..

Eli ei taida toimia....
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > d-link dsl-2740b uuteen käyttöön?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy