Minulla on aikaisemmin ollut ADSL-linjassa kiinni D-linkin DSL-2740B, jossa siis ADSL-modemin lisäksi n-WLAN ja 4 ethernet porttia. Viime vuoden puolella ADSL:sta luovuttiin, kun Elisa veti meille valokuidut kotiin saakka ja nyt on käytössä Elisan Inteno, jossa kuitupääte, g-WLAN ja 4 ethernet porttia. Verkon nopeus 100/10.
Olen aikonut hankkia tuohon Elisan Intenoon switchin, jolla saisin muutaman ethernetin lisää kiinni verkkoon sekä mahdollisesti nopeamman n-sarjan WLAN-tukiaseman.
Pystyykö tuon D-Linkin purkin konfiguroimaan siten, ettei käytetä ollenkaan ADSL:ää vaan että se toimisi switchinä ja WLAN-tukiasemana? Minkähänlaisilla asetuksilla?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sonkeri: Minulla on aikaisemmin ollut ADSL-linjassa kiinni D-linkin DSL-2740B, jossa siis ADSL-modemin lisäksi n-WLAN ja 4 ethernet porttia. Viime vuoden puolella ADSL:sta luovuttiin, kun Elisa veti meille valokuidut kotiin saakka ja nyt on käytössä Elisan Inteno, jossa kuitupääte, g-WLAN ja 4 ethernet porttia. Verkon nopeus 100/10.
Olen aikonut hankkia tuohon Elisan Intenoon switchin, jolla saisin muutaman ethernetin lisää kiinni verkkoon sekä mahdollisesti nopeamman n-sarjan WLAN-tukiaseman.
Pystyykö tuon D-Linkin purkin konfiguroimaan siten, ettei käytetä ollenkaan ADSL:ää vaan että se toimisi switchinä ja WLAN-tukiasemana? Minkähänlaisilla asetuksilla?
ei tarvitse olla käytössä ADSL että toimisi kytkimenä/reitittimenä. Kokeiles DHCPllä suoraan.
Eli laitan yhden kaapelin Intenon ja Dliniin väliin ja jätän DHCP-palvelimen päälle?
Olen yrittänyt, mutta ei synny yhteyksiä.
Mistä dlink tietää, mikä linja on nettiin menevä ja mille jaetaan paikalliset DHCP-osoitteet?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sonkeri: Eli laitan yhden kaapelin Intenon ja Dliniin väliin ja jätän DHCP-palvelimen päälle?
Olen yrittänyt, mutta ei synny yhteyksiä.
Mistä dlink tietää, mikä linja on nettiin menevä ja mille jaetaan paikalliset DHCP-osoitteet?
kokeiles laittaa router kohtaan yhdyskäytävän ip/manuaalin sivu 32.