User Käyttäjä Salasana  

torstai 27.2.2025 / 15:53
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > elisa kotiboksi, usb kiintolevy lähetysnopeus sama kun internet nopeus?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
elisa kotiboksi, usb kiintolevy lähetysnopeus sama kun internet nopeus?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
renkku
Newbie
_
17. marraskuuta 2009 @ 01:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli minulla on elisan kotiboksi (valkoinen) ja siihen olen kytkennyt usb kiintolevyn. Tiedonsiirto w-lanin yli (kiintolevystä koneeseen) toimii mutta näyttää siltä että siinä on jonkinlainen rajoitus, koska en saa tiedostot kulkemaan kun ~1,85 MB/sec.

Johtuuko tämä siitä että minulla on 2 megan netti? eihän se siihen pitäisi vaikuttaa, vai olenko väärässä?

(kun kytken kotiboxin kaapelilla koneeseen kiinni niin saan siirtonopeudeksi ~ 2.5 MB/sec
ja kun kytken kiintolevyn suoraan koneeseen niin vauhti on ~15 MB/sec)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. marraskuuta 2009 @ 23:46

Senior Member
_
17. marraskuuta 2009 @ 19:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti renkku:
usb kiintolevy lähetysnopeus sama kun internet nopeus?
MB ei ole sama asia kuin Mb (byte vs. bit)... 2 Mbps on jotain aivan muuta kuin 1.85 MB/s (0.25 MB/s).

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti renkku:
Johtuuko tämä siitä että minulla on 2 megan netti? eihän se siihen pitäisi vaikuttaa, vai olenko väärässä?
Rippuu miten yrität ottaa siihen yhteyttä, ja sijaitsevatko kiintolevyt saman verkon alla. Mitkä ovat laitteiden osoitteet? Ovatko ne saman alla?

Ota huomioon kiintolevyjen ja USB:n maksimaalinen siirtokyky - sekä itsessään verkon nopeus. Vaikka olisit Gigan kotiverkossa, ei se silti tarkoita että tavara siirtyy 1Gbps.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > elisa kotiboksi, usb kiintolevy lähetysnopeus sama kun internet nopeus?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy