User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 26.1.2025 / 17:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > elisa webmail, sähköpostit eivät poistu!!!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Elisa webmail, sähköpostit eivät poistu!!!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mialpi
Suspended due to non-functional email address
_
24. huhtikuuta 2012 @ 20:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Erittäin kiusallinen ongelma haittaa sähköpostitiliäni. Eli käytän elisan webmailia windows liven kautta, joka (windowslive) toimii täysin moitteetta.
Yhtä-äkkiä sain kuitenkin viestin että sähköpostitilini on täyttymässä. Siispä menin webmailiin ja niin olikin, kaikki viestit ovat edelleen palvelimella, sekä lähetetyt että poistetut. Yritin poistaa webmailissa viestejä mutta roskapostilaatikko ei suostu aukeamaan, vaan laatikkoa painaessa hiirellä, sivu hyppää takaisin saapuneet kansioon. Jos yritän poistaa saapuneet kansiosta viestiä, laitan viestiin ruksin ja painan poista nappia. Tämä johtaa siihen että raksi poistuu laatikosta mutta viestien määrä on sama. Olen kokeillut käyttää useaa eri selainta tuloksetta.l
Onko kellään samanlaista ongelmaa ja mikä avuksi?
Sähköpostilini on siis täynnä joten pikainen apu on paikallaan. KIITOS!!!
Senior Member
_
24. huhtikuuta 2012 @ 23:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sähköpostitilissäsi on ilmeisesti jotain häikkää, sillä ulkoisen sähköpostiohjelman käytön ei pitäisi vaikuttaa mitenkään sähköpostin toimintaan Webmailissa. Ulkoinen sähköpostiohjelmahan vaan hakee saapuneet viestit Webmailin palvelimelta ja käyttää kirjoittamiesi viestien lähettämiseen Webmailin lähettävää palvelinta.

Itse käytän myös Elisan Webmailia ulkoisen sähköpostiohjelman kautta, tosin minun tapauksessani ohjelmana on Mozillan Thunderbird, eikä minulla ole ollut kyseisen kaltaisia ongelmia.

Onkohan tuo Windows Live luonut tuon roskapostikansion puolestasi, sillä ainakaan omassa Webmail-tilissäni ei sellaista vakiona ole? Tämä voisi selittää ongelmasi, sillä kyseinen kansio voi olla sekaisin eikä toimi oikein. Ongelmaan voisi auttaa kyseisen kansion poistaminen kokonaan Webmailin puolelta ja samannimisen (siis täsmälleen samannimisen, kirjainkoko mukaanlukien) kansion luonti kansioiden hallintaa hyväksikäyttäen. Et kai vaan sekoita Webmailin roskakoria roskapostilaatikkoon?

Suosittelen myös kokeilemaan jotain toista ulkoista sähköpostiohjelmaa. Käyttämäni Mozilla Thunderbird on hyvä vaihtoehto Windows Livelle. Minulla ei ole siitä pahaa sanottavaa, vaikka olenkin käyttänyt sitä melko vähän aikaa.

Samsung NP370R5E-S08SE | Intel Core i5 3210M @ 2,5GHz | Intel HM76 | 8GB DDR3 1600MHz | Seagate ST1000LM024 HN-M101MBB 1TB 5400 RPM | ATI AMD Radeon HD 8750M 1024MB/Intel HD Graphics 4000 @ 1366x768x32 | Windows 8 64-bit
Kojo10
Member
_
24. huhtikuuta 2012 @ 23:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mialpi:
Erittäin kiusallinen ongelma haittaa sähköpostitiliäni.
Mulle kävi melkeinpä samoin aikanaan. Sähköposti oli täyttynyt niin että en pystynyt poistamaan yhtäkään viestiä tilanpuutteen vuoksi. Soitin palveluntarjoajalle, ja he kasvattivat hieman postilaatikon kokoa jotta sain poistettua viestejä.

EDIT: Onko postiohjelmassasi asetusta että poistaessasi viestin, se poistuu myös palvelimelta?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. huhtikuuta 2012 @ 23:10

Mainos
_
__

_
mialpi
Suspended due to non-functional email address
_
24. huhtikuuta 2012 @ 23:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tiger25:
Sähköpostitilissäsi on ilmeisesti jotain häikkää, sillä ulkoisen sähköpostiohjelman käytön ei pitäisi vaikuttaa mitenkään sähköpostin toimintaan Webmailissa. Ulkoinen sähköpostiohjelmahan vaan hakee saapuneet viestit Webmailin palvelimelta ja käyttää kirjoittamiesi viestien lähettämiseen Webmailin lähettävää palvelinta.

Itse käytän myös Elisan Webmailia ulkoisen sähköpostiohjelman kautta, tosin minun tapauksessani ohjelmana on Mozillan Thunderbird, eikä minulla ole ollut kyseisen kaltaisia ongelmia.

Onkohan tuo Windows Live luonut tuon roskapostikansion puolestasi, sillä ainakaan omassa Webmail-tilissäni ei sellaista vakiona ole? Tämä voisi selittää ongelmasi, sillä kyseinen kansio voi olla sekaisin eikä toimi oikein. Ongelmaan voisi auttaa kyseisen kansion poistaminen kokonaan Webmailin puolelta ja samannimisen (siis täsmälleen samannimisen, kirjainkoko mukaanlukien) kansion luonti kansioiden hallintaa hyväksikäyttäen. Et kai vaan sekoita Webmailin roskakoria roskapostilaatikkoon?

Suosittelen myös kokeilemaan jotain toista ulkoista sähköpostiohjelmaa. Käyttämäni Mozilla Thunderbird on hyvä vaihtoehto Windows Livelle. Minulla ei ole siitä pahaa sanottavaa, vaikka olenkin käyttänyt sitä melko vähän aikaa.
Tämä ongelma on ollut ehkäpä joulusta asti. Muistan silloin käyttäneeni lomalla webmailia ja silloin viestejä ei ollut ongelmaksi asti (eli ne oli sitä mukaa poistuneet kun niitä olin poistanut). Roskakorilla tarkoitin siis kansiota mihin poistetut viestit menevät.Kiitos myös kaikista vinkeistä tähän mennessä. Tulen kokeilemaan kaikkia ehdotettuja ongelman poistumiseksi.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > elisa webmail, sähköpostit eivät poistu!!!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy