User Käyttäjä Salasana  

torstai 27.2.2025 / 18:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > internetyhteys uudelleenkäynnistyy
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Internetyhteys uudelleenkäynnistyy
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Wenrice
Newbie
_
23. lokakuuta 2009 @ 02:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin siis minun internetyhteyteni dissconnectaa itsensä ja yhdistää heti takaisin. Olen etsinyt tietoa ja päätynyt siihen tulokseen että ongelman aiheuttaja on DHCP leasing time joka on aina 1 tunti. No nyt siis varsinaiseen ongelmaan; Olen vaihtanut DHCP leasing timen modeemin (TW-EA200) säätövalikosta, mutta silloin en päässyt nettiin. Katsoin asiaa tarkemmin ja huomasin että DNS server oli disabled modeemin säätöohjelmasta ja laitoin sen enabled ja käynnistin koneen ja modeemin uudelleen. Nyt pääsin nettiin mutta leasing time oli taas 1h. Vaihdoin DNS serverin disablediin modeemin säätövalikosta ja leasing time nousi haluttuun 1vrk, mutta nettiin en päässyt. Jotenka jos joku voisi auttaa minua saamaan DHCP leasing timen yhteen vuorokauteen ja, että pystyisin myös olemaan internetissä niin olisin kiitollinen. Eli modeemi on TW-EA200
Ps: Anteeksi kaikki kirjoitusvirheet, koska ajatus ei kulje kello 2 yölää :P
Wenrice
Newbie
_
25. lokakuuta 2009 @ 23:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö kukaan tiedä?
Senior Member
_
26. lokakuuta 2009 @ 08:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole nyt aivan varma tuosta leasing-jutusta. Käsittääkseni se tarkoittaa sitä että purkki tarkistaa esim tunnin välein sen yhteyden ja jos tämä homma pätkii niin vika on joko laitteen ohjelmistossa tai palveluntarjoajalla. Joten katso onko purkkiisi uudempaa firmwarea ja/tai ota yhteyttä palveluntarjojaan. (Olisko se sonera?)....

Tietysti kannattaa varmistua ensin että piuhat yms. on kunnossa...

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > internetyhteys uudelleenkäynnistyy

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy