User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 5.1.2025 / 00:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > kaapelimodeemi, netti kaatuu
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kaapelimodeemi, Netti kaatuu
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Tooomas
Junior Member

1 tuotearvio
_
24. joulukuuta 2013 @ 10:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve!

Tuossa pari kuukautta sitten hankin uuden DNA:n kaapelinetin, 100/10 (muistaakseni)
Ennen tätä minulla oli ADSL 10/10 (muistaakseni)
No kaapelinetin tultua netti ei ole nopeutunut, vaan kaatuilee aina kun lataan jotain. Esim jos peleissä on jonkinsortin päivitys.
Kokeilin myös torrentteja ja netti kaatui heti kun avasin Utorrentin.
Luulen että vika on nettiboksissa ja/tai netin jakavassa 3 haaraisessa jakajassa.
Menin giganttiin ja kysyin modeemia joka ei menisi tukkoon (luulen siis että nettiboksi ei pysty händläämään 100/10 nopeutta) myyjä näytti halvinta boksia ja sanoi että ei niissä mitään jakorajoja ole että kyllä tällä pitäisi toimia. No itsekkin tajusin ettei asia niin ole koska olen nyt asian kanssa pari kuukautta taistellut.

Mikä siis ON kaapelinettimodeemi joka kestäisi vähän enemmän kaistaa ja ei maksaisi 300 euroa?
Ja pitäisikö se jakaja myös vaihtaa? se tuntuu ja näyttää todella halvalta.

-Tuomas
Moderator

5 tuotearviota
_
24. joulukuuta 2013 @ 11:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisitko kertoa, mikä kaapelimodeemi sinulla on käytössä nyt?

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
Senior Member
_
24. joulukuuta 2013 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä vähän luulen että vika ei ole sinun päässäsi liittymää. Jos on kerran myyty 100/10 kaapelinetti niin kyllä sen silloin pitäisi toimia modeemista riippumatta. Kannattaa ottaa yhteyttä DNAn asiakaspalveluun ja tiedustella onko vika siellä päässä.

Samsung NP370R5E-S08SE | Intel Core i5 3210M @ 2,5GHz | Intel HM76 | 8GB DDR3 1600MHz | Seagate ST1000LM024 HN-M101MBB 1TB 5400 RPM | ATI AMD Radeon HD 8750M 1024MB/Intel HD Graphics 4000 @ 1366x768x32 | Windows 8 64-bit
Tooomas
Junior Member

1 tuotearvio
_
27. joulukuuta 2013 @ 11:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä käytössä tällä hetkellä Cisco EPC3825.
Mainos
_
__

_
Moderator

5 tuotearviota
_
27. joulukuuta 2013 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tuo modeemi hyvin vauhdissa pysyy, itselläni toimi sama modeemi DNA:n kaapeliyhteydellä viimeksi mitattuna 312,7/15,7 Mb/s.
Kannattaa resetoida modeemi perusasetuksille, joka tarkoittaa, että paina reset nappia >10 sekuntia ja kokeile sitten nopeutta esim. http://www.speedtest.net/

Onko tuo TV/data jakokappale suoraan seinän antennipistokkeessa kiinni ilman jatkojohtoa tai lisävahvistinta?

Näkyykö kaikki TV-kanavat?

Onko mahdollista kokeilla yhteyden toimivuutta jollakin muulla laitteella?

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. joulukuuta 2013 @ 14:43

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > kaapelimodeemi, netti kaatuu

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy