Kodin Verkko
|
|
DigitaLMonkey
Newbie
|
28. joulukuuta 2011 @ 01:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei,
Eli homman nimi on se, että ollaan muuttamassa uuteen kämppään. Tarkoitus olisi jakaa alakerran olohuoneesta Internetyhteys olohuoneeseen sekä kolmeen makuuhuoneeseen, jotka sijaitsevat yläkerrassa. Kyseessä on Welhon 100/5 Megan laajakaistayhteys. Ajattelin vetää ethernetpiuhat alakerrasta yläkertaan fyysisesti. Tarvitseeko minun asentaa jokin serveri vai riittääkö pelkkä reititin hommaan? Mitä te fiksut ja kokeneet ihmiset suosittelisitte tähän tilanteeseen? Langattomaan verkkoon en sorru ^^
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
28. joulukuuta 2011 @ 10:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Kämpässä ei siis ole valmiiksi joka huoneessa ethernet liittimiä seinässä? Kyseessä siis joku vanhempi talo?
Uusissa taloissa on yleensä sähkökaapissa jakamo, josta voi vetää esim juurikin reitittimeltä piuhat jakamon kautta moneen huoneeseen.
Jos piuhoja pitkin netin haluat, on ne vedettävä fyysisesti huoneisiin. Varmaan ihan normaali reititin ajaa asiansa, yleensähän niissä on juuri 4 lähtöä, ja 4 vain tarvitsetkin.
Kannattaa tsekata myös: http://www.iltalehti.fi/digi/2010031010913446_du.shtml
http://murobbs.plaza.fi/internet-tietot...-datasahko.html
Itsellä ei mitään tieto/kokemuksia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. joulukuuta 2011 @ 10:23
|
AfterDawn Addict
|
28. joulukuuta 2011 @ 13:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse kyllä suosittelisin langatonta verkkoa, jos kaikissa koneissasi on wlan... Ei tarvitse vetää piuhoja pitkin kämppää....
|
Senior Member
17 tuotearviota
|
28. joulukuuta 2011 @ 14:03 |
Linkki tähän viestiin
|
esim. tämä on sun tapaukseen kuin luotu.
|
DigitaLMonkey
Newbie
|
31. joulukuuta 2011 @ 04:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos kaikille avustanne sekä vastauksistanne. Kämpässä on siis joka huoneessa Ethernet-liittimet sekä sähkökaappi josta voi vetää johdot. Ainut ongelma on se, että welhon modeemissa on kaapelille sisääntulo eli se pitäisi liittää kaapeliliittimeen. Sähkökaapissa ei ole kaapeliliitintä. Siellä on cat6 liitin josta internetin pitäisi tulla. Onko teillä tietoa miten tämän ongelman voisi ratkaista? Minulle tuli ensimmäisenä mieleen joku muuntaja millä voisi muuntaa cat6 liittimen kaapeliliittimeksi. Onko tämä edes mahdollista? Kiitos ^^
Digital Monkey
|
Coot
Member
|
31. joulukuuta 2011 @ 04:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Pistät sen vaan kaapeliliittimeen sinne mistä semmoinen löytyy, mukana todennäköisesti tuli semmoinen Y adapteri jolla sen saat laitettua vaikka telkkarin kaveriksi.
|
Junior Member
|
31. joulukuuta 2011 @ 04:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DigitaLMonkey: Hei,
Eli homman nimi on se, että ollaan muuttamassa uuteen kämppään. Tarkoitus olisi jakaa alakerran olohuoneesta Internetyhteys olohuoneeseen sekä kolmeen makuuhuoneeseen, jotka sijaitsevat yläkerrassa. Kyseessä on Welhon 100/5 Megan laajakaistayhteys. Ajattelin vetää ethernetpiuhat alakerrasta yläkertaan fyysisesti. Tarvitseeko minun asentaa jokin serveri vai riittääkö pelkkä reititin hommaan? Mitä te fiksut ja kokeneet ihmiset suosittelisitte tähän tilanteeseen? Langattomaan verkkoon en sorru ^^
JOS sinulla on jo reitinti montako liitäntää ko laittees.?
kaiken voit kaapeloida cat5 tehdä/teettää ko. HommaN tai valmiskaapelilla jossa rj 45 pistoke valmiina.JA naulaatko itse tc7 kiinikkeellä pitkin listoja jonka ite tekisin.
MIETI
OLEN KAIKKEA OPPIVA:)=) = POTUT KUORIN
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. joulukuuta 2011 @ 04:46
|
Mainos
|
|
|
Junior Member
|
31. joulukuuta 2011 @ 05:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DigitaLMonkey: Hei,
Lissäys edelliseen nämä toimii MUTTA jos liitäntä Welho antennin kaut. saattapi tuleva
SIGNAALI ????
OLEN KAIKKEA OPPIVA:)=) = POTUT KUORIN
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. joulukuuta 2011 @ 05:02
|