User Käyttäjä Salasana  

maanantai 27.1.2025 / 02:25
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > kysymys lan verkon nopeudesta.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kysymys LAN verkon nopeudesta.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jjabi
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. maaliskuuta 2011 @ 14:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve, askarruttaa hieman tuo meidän kotiverkon sisäinen nopeus. Jaan elokuvia omalta uudelta koneeltani ADSL modeemin kautta LG:n televisioon jossa tuo Nero ohjelmisto.
Oman koneeni verkkokortti on Realtek 8111C/D(L) chip (10/100/1000 Mbit) ja modeemina/reitittimenä toimii Fritz!Box Fon wlan 7270, sekin uusi. Verkkokortti ja modeemi on ilmeisesti ainakin hyvät. Ja tosiaan kaapelointi toteutettu omalta koneelta "omatekoisella" RJ-45 kaapelilla modeemiin, ja modeemista ostetulla RJ-45 telkkariin, matkaa kertyy noin 25-30m.

Niin varsinainen kysymys on että mikä tuohon verkon nopeuteen vaikuttaa, kun joskus nämä elokuvat pätkii tuolta telkkarilta katsoessa, ei niinkään pienet 700mb tiedostot, mutta esimerkiksi 10-15gb blu-ray elokuva pätkii aika-ajoin.. Onko jotain millä voin vaikuttaa tuohon nopeuteen myönteisesti? Ja vaikuttaako esimerkiksi waretus tai nettipelaaminen tuohon nopeuteen? Kiitos vastaajille =)

|AMD PHENOM II X4 B55 AM3 (3,7Ghz||4GB DDR3 1333 mhz||WD 500GB SATAII 32MB||ATI Radeon HD 6850 1GB|| ASUS M4A77D || NZXT:n Guardian 921 RB |

Razer DeathAdder ReSpawn 3500dpi feat. Razer Goliathus

Lisävermeet: Dali Zensor 1 x2, Q-Acoustics 2070, LG 32 Full HD LCD töllö ja Denon AVR-1911.
Member

2 tuotearviota
_
27. maaliskuuta 2011 @ 18:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikuttaa. Kaikki waretus, nettipelaaminen etc. vie kaistaa ja se voi näkyä muilla mm.. hitautena. Itse olen tämän asian ratkaissut niin, että modeemin asetuksista olen laittanut että minun koneelle (tälle koneelle) tulee enemmän kaistaa kuin muihin koneisiin. Näin ollen kukaan muu ei voi viedä sitä kaistaa ja sitä kautta mulla toimii paremmin omat jutut.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. maaliskuuta 2011 @ 18:33

jjabi
Senior Member

1 tuotearvio
_
27. maaliskuuta 2011 @ 20:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Crek:
Vaikuttaa. Kaikki waretus, nettipelaaminen etc. vie kaistaa ja se voi näkyä muilla mm.. hitautena. Itse olen tämän asian ratkaissut niin, että modeemin asetuksista olen laittanut että minun koneelle (tälle koneelle) tulee enemmän kaistaa kuin muihin koneisiin. Näin ollen kukaan muu ei voi viedä sitä kaistaa ja sitä kautta mulla toimii paremmin omat jutut.
Niin, no tarkoituksena kuitenkin on saada lisää kaistaa tuolle televisiolle jotta sen kautta videot ei pätkisi, miten se onnistuisi?

|AMD PHENOM II X4 B55 AM3 (3,7Ghz||4GB DDR3 1333 mhz||WD 500GB SATAII 32MB||ATI Radeon HD 6850 1GB|| ASUS M4A77D || NZXT:n Guardian 921 RB |

Razer DeathAdder ReSpawn 3500dpi feat. Razer Goliathus

Lisävermeet: Dali Zensor 1 x2, Q-Acoustics 2070, LG 32 Full HD LCD töllö ja Denon AVR-1911.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > kysymys lan verkon nopeudesta.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy