User Käyttäjä Salasana  

perjantai 28.2.2025 / 07:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > mikä modeemi ja mikä wlan-reititin 24megan yhteydelle?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä modeemi ja mikä wlan-reititin 24megan yhteydelle?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
bluekind
Newbie
_
13. elokuuta 2009 @ 22:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on kaksi konetta, jotka pitäisi yhdistää nettiin langattomasti ja yksi wlan-kännykkä. Mä pelaan nettipelejä, joten sekin pitäisi ottaa huomioon.

Nyt on joku zyxel modeemi ja wlan-reititin yhdistelmä, joka ei oikein pysy vauhdissa mukana.

Nettiyhteys on soneran 24M/1M.

Olen ymmärtänyt että tehokkain tapa saada netti toimimaan sujuvasti on laittaa eteen modeemi ilman nattia, sitten joku wlan-reititin hoitamaan loput, mutta mitkä laitan? Onko kenelläkään suosittaa oikeasti hyvää ja tehokasta wlan-reititintä ja toiseksi hyvää ja tehokasta modeemia?

Kukaan ei taida tietää... pitää kai sitten etsiä ihan itse.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. elokuuta 2009 @ 09:07

Smoke
Member
_
26. elokuuta 2009 @ 11:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vähän myöhään mutta ehkä vielä ehtii.

Itse en tiedä/osaa mutta katso tuolla Rolandin ohjeet

http://murobbs.plaza.fi/internet-ja-muu-...sl-modeemi.html
bluekind
Newbie
_
26. elokuuta 2009 @ 16:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oli muuten hyvät ohjeet, suosittelen muillekin.

Perusajatus on että hankitaan erillinen modeemi ja wlan-reititin, koska yhdistelmälaitteet eivät aina jaksa isoa tieto- ja käyttäjämäärää (jopa kaksi käyttäjää voi olla liikaa).
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
26. elokuuta 2009 @ 18:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Perusajatus on että hankitaan erillinen modeemi ja wlan-reititin, koska yhdistelmälaitteet eivät aina jaksa isoa tieto- ja käyttäjämäärää (jopa kaksi käyttäjää voi olla liikaa).

Valitettavan totta useiden laitteiden kohdalla. Tosin sen olen huomannut että Telewellin EA510 suoriutuu hyvin kovassa kuormituksessakin. AVM:n Fritzboxit taas on ihan omaa luokkaansa mutta se näkyy hinnassakin.
ADSL-modeemista en osaa äkkiseltään sanoa mutta Linksysin WLAN-tukiasemista on itsellä hyviä kokemuksia.
jopip
Member
_
28. elokuuta 2009 @ 01:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:
Tosin sen olen huomannut että Telewellin EA510 suoriutuu hyvin kovassa kuormituksessakin.

Mulla taasen kyseinen laite takkuaa pahasti.
bluekind
Newbie
_
28. elokuuta 2009 @ 08:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jopip:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:
Tosin sen olen huomannut että Telewellin EA510 suoriutuu hyvin kovassa kuormituksessakin.

Mulla taasen kyseinen laite takkuaa pahasti.
Mikä liittymä sulla on ja kenen?

Oisko hyvä, jos saataisiin lista hyvistä ja toimivista laitteista ja samalla mikä liittymä ja kenen?
Mainos
_
__

_
jopip
Member
_
29. elokuuta 2009 @ 13:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saunalahden 24/1.
Pelkkänä siltaavana modeemina toimii ihan ok mutta jos palomuuri/nat päällä niin alkaa katkomaan yhteyttä. Tarkoitus onkin hommata tähän wlan-reititin jatkeeksi hoitamaan nuo hommat.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > mikä modeemi ja mikä wlan-reititin 24megan yhteydelle?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy