User Käyttäjä Salasana  

perjantai 28.2.2025 / 17:03
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > netin nopeus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Netin nopeus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

10 tuotearviota
_
16. heinäkuuta 2009 @ 13:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sellasta kysyisin että nyt kun loppuu laajakaista sopimus niin tarvisi solmia uutta sopimusta ja tässä mietin että mikä olisi hinta laatusuhteeltaan paras kaista nopeuden puolesta.

eli, tällä hetkellä on 2 konetta 24/7 netissä ja sitten 2 konetta silloin tällöin näiden lisäksi, ja sitten on vielä xboxi:kin netissä.

laajakaista tarjoajana tulee olemaan saunalahti tai elisa koska vain he tarjoavat tänne korpeen yhteydet.

mutta siis kuinka nopea yhteys vähintään pitäisi olla että netin käyttö on sujuvaa, verkkopelaamiseen ja tiedostojen latailuun yms...

itse olen miettinyt että varmaan se tarvisi sen 8mb olla mutta pärjäisikö 2mb:sellä? olen myös harkinnut että josko hankkisi 24mb: kaistan, mutta se tarvisi varmistaa palveluntarjoajalta saako sillä täyden hyödyn irti täällä...

Emolevy: Asus M2N-VM DH| Kiintolevy: 500Gb ja 500Gb ulkonen| Näytönohjain: Nvidia 8800GS| Prosessori: AMD Athlon64 x2 5600+ 2,8GHz noctuanin U12P coolerilla| Muisti: 2048Mb + 2048Mb| Käyttöjärjestelmä: Windos 7 rc ultimate|Kamera: Olympus E-510
Senior Member

5 tuotearviota
_
17. heinäkuuta 2009 @ 09:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuohon ei nyt ole mitään yhtä järkevää vastausta, menee enemmän oman maun puolella sekä mihin sitä on tottunut.

Mikä yhteys sinulla on aikaisemmin ollut?

Vaikutat aika kovan luokan käyttäjältä, itse sanoisin heti että: "24/1", mutta tuohan riippuu hinnasta. Katso tarkkaan mitä ISP:t tarjoavat ja millainen hinnoittelu heillä on. Lopulta mieti mitä olet valmis maksamaan. Yleensä 8/1 ja 24/1 ero on joku ~10e (hatusta heitin), niin itse maksaisin ainakin kympin enemmän :)

Member

10 tuotearviota
_
17. heinäkuuta 2009 @ 12:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juuh 8mb kaista on ollut aikasemmin ja se maksaa 41,90? ja 24mb kaista maksaa 49,90?

mutta elisan viihde kaista joka sisältää digipoxia yms... ja sisältää 24mb netin maksaakin sen 39,90? elikkäs sellasen sitten tilailen jahka sopimus edellisestä kaistasta raukeaa... kiitoksia paljon!

Emolevy: Asus M2N-VM DH| Kiintolevy: 500Gb ja 500Gb ulkonen| Näytönohjain: Nvidia 8800GS| Prosessori: AMD Athlon64 x2 5600+ 2,8GHz noctuanin U12P coolerilla| Muisti: 2048Mb + 2048Mb| Käyttöjärjestelmä: Windos 7 rc ultimate|Kamera: Olympus E-510
Senior Member

5 tuotearviota
_
17. heinäkuuta 2009 @ 16:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu itse menisin pelittämään tuo viihdekaistan kanssa :D
Ihan "ok" hinta tuo 40e/kk 24/1.

Mutta ei mene letut aina tasan, itse maksan 100/10 yhteydestä 20e/kk.
Epäreilua nämä asiat :/

Member

10 tuotearviota
_
17. heinäkuuta 2009 @ 16:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sitä se teettää ku asuu täällä korvessa isolla tontilla isossa talossa, pakko se on jostain sit tinkiä, tässä tapauksessa netti yhteyden hinnassa esim ;)

AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
17. heinäkuuta 2009 @ 22:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei sitä tarvii korvessa asua, että sorsitaan netin nopeudessa. 8/1 on kuitenkin minimi mitä kannattaa ottaa. Alle 8M yhteys tuntuu jo perus surffailussa turhina odotusaikoina. 24M yhteyden hyödyntäminen vaatii jo vähän rankempaa käyttöä ja itse huomasin, että pärjään mainiosti ilman.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
Mainos
_
__

_
Tnk
Junior Member
_
18. heinäkuuta 2009 @ 08:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joka korpeen ei saa edes tuota 8-megaista, joko liian pitkän linjan tai verkonhaltijan puutteellisen tekniikan takia. Joskus jopa kaupungeissa kun sopivasti huonossa paikkaa, 8/1 ei toimi.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > netin nopeus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy