Ping liian korkea?
|
|
TimbeeS
Junior Member
|
19. marraskuuta 2011 @ 18:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilanne on se, että minulla on tasan sama nettiyhteys kuin kaverillani, mutta pingissä on suuria eroja. Emme asu kaukana toisistamme n. 1km ehkä... Mulla pingtest antaa yleensä ~30ms, ja kaverilla ~17ms, speedtestillä minulla yleensä 118ms(!) ja kaverilla aina alle 30ms. Kokeiltu aina samalle serverille(lähimmälle), koskaan ei mitään ylimääräistä kuormitusta ollut... Kokeiltu useina eri päivinä/kellonaikoina. DL/UL aina melkein sama. Eihän se 30ms nyt paha ole, mutta ihmetyttää miten ero voi olla samalla liittymällä noinkin suuri. Myös speedtestin 118ms hämmästyttää. Netissä tulee pelattua, lähinnä sen takia kyselen, vaikka käytännön haittaa tuskin on.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. marraskuuta 2011 @ 18:27
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
20. marraskuuta 2011 @ 19:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos kaverillas on uudemmat piuhat, tai peräti valokuidut niin ei ihme.
Kone: AMD Athlon II X3 450 3.2GHz, RAM 4GT , AMD Radeon HD 6450 1GT , 1Tt Kovo , Win7 Ultimate 64Bit
|
kepa
Junior Member
|
20. marraskuuta 2011 @ 22:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaupunki oloissa voi ainakin olla että mokkula toimii kadun toisella puolella mutta ei toisella. Jos ero on kilometri, kannattaa miettiä ihan rakennuksia/maastoa missä mennään. Voi hyvinkin olla et jollain toisella operaattorilla asia olis toisinpäin, Niihin operaattoreiden karttoihin ei välttämättä kannata luottaa.
|
TimbeeS
Junior Member
|
21. marraskuuta 2011 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei oo valokuituja... Asun "keskellä ei mitään", latausnopeuskin vaan 10m... Kyseessä siis saunalahden tuplalaajakaista, ja nimenomaan se kiinteä netti, eikä mokkula :). Eihän hidas tietokone voi tuohon vaikuttaa?
|
TimbeeS
Junior Member
|
21. marraskuuta 2011 @ 17:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Entäs tietääkö kukaan, miksi speedtest ja pingtest antaa mulla noin erilaiset tulokset? Speedtestillä tosiaan aina yli 100ms, pingtestillä 27-32 on tullut... Luulisin että pingtest on oikeessa.
|
kepa
Junior Member
|
22. marraskuuta 2011 @ 02:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TimbeeS: Entäs tietääkö kukaan, miksi speedtest ja pingtest antaa mulla noin erilaiset tulokset? Speedtestillä tosiaan aina yli 100ms, pingtestillä 27-32 on tullut... Luulisin että pingtest on oikeessa.
Ping testi kertoo sinulle sen kuinka nopeasti saat vastauksen palvelimelta. Jos vaihdat vastaavaa palvelinta speedtest:issä. Huomaat että vastaus aika muuttuu myös silloin. Tietokoneen verkkokortti on yksi mahdollinen "pullonkaula" niillä on eri arvot mitä voivat lähettää ottaa vastaan. Läppäreissä on hankalampi vaihtaa niitä kortteja.
|
AfterDawn Addict
17 tuotearviota
|
22. marraskuuta 2011 @ 06:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Pari testiä 100/10 kuitu.
iMac 27" 3.5GHz Quad-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 3.9GHz- 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM 2X4GB-256GB Flash Storage- NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB GDDR5- Apple USB SuperDrive Apple Magic Mouse + Magic Trackpad- Elisa-viihde 100/10 valokuitu. Asus X70AC Series.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2011 @ 07:00
|
TimbeeS
Junior Member
|
22. marraskuuta 2011 @ 15:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kepa: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TimbeeS: Entäs tietääkö kukaan, miksi speedtest ja pingtest antaa mulla noin erilaiset tulokset? Speedtestillä tosiaan aina yli 100ms, pingtestillä 27-32 on tullut... Luulisin että pingtest on oikeessa.
Ping testi kertoo sinulle sen kuinka nopeasti saat vastauksen palvelimelta. Jos vaihdat vastaavaa palvelinta speedtest:issä. Huomaat että vastaus aika muuttuu myös silloin. Tietokoneen verkkokortti on yksi mahdollinen "pullonkaula" niillä on eri arvot mitä voivat lähettää ottaa vastaan. Läppäreissä on hankalampi vaihtaa niitä kortteja.
En vain ymmärrä, miksi speedtestin tulos on yli kolme-kertaa suurempi, vaikka lähin palvelin on speedtestillä 20km päässä, ja pingtestillä yli 200km... Ja teen testit siis aina siihen lähimpään palvelimeen!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2011 @ 15:02
|
Mainos
|
|
|
kepa
Junior Member
|
22. marraskuuta 2011 @ 18:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TimbeeS: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kepa: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TimbeeS: Entäs tietääkö kukaan, miksi speedtest ja pingtest antaa mulla noin erilaiset tulokset? Speedtestillä tosiaan aina yli 100ms, pingtestillä 27-32 on tullut... Luulisin että pingtest on oikeessa.
En vain ymmärrä, miksi speedtestin tulos on yli kolme-kertaa suurempi, vaikka lähin palvelin on speedtestillä 20km päässä, ja pingtestillä yli 200km... Ja teen testit siis aina siihen lähimpään palvelimeen!
Tulos riippuu siitä millaisen kapasiteetin palvelin omistaa ja kuinka sen kuormituksen jako on hoidettu. Kyseinen palvelin voi jakaa yheyksiä/kapasiteettia esim. toimistoaikoina jonkin firman käyttöön tms. tai muutavastaavaa palvelimet ovat kooltaan läppäreistä, tehdashalleihin. Tee kirjallinen "reklamaatio" operaattorille. Kerro et asiat ei ole oikein.
|