User Käyttäjä Salasana  

perjantai 28.2.2025 / 01:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > turvallinen sähköposti
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Turvallinen sähköposti
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
bd1
Newbie
_
19. syyskuuta 2009 @ 17:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä on suhteellisen turvallinen ilmainen sähköposti? Gmail ilmeisesti vuotaa suuntaan jos toiseenkin.

Suomi24
Luukku
Wippies
Hotmail
fi.sunpoint.net
yahoo!

Onko muita, mikä on paras?
Member
_
19. syyskuuta 2009 @ 19:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse käytän gmailia ja luukkua.
Voisitko täsmentää miten gmail vuotaa? koska minä en ainakaan ole huomannut/tietoinen asiasta?! Olisi kiva tietää jos sinull on jotain faktaa asiasta??

Tervehdys
Senior Member

22 tuotearviota
_
19. syyskuuta 2009 @ 19:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suomi24 on hidas. Suosittelen Gmailia.

AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"
Senior Member
_
19. syyskuuta 2009 @ 20:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kai gmailin lyönyttä vielä ole. Ja turvallisuus on siellä koneen ääressä kun on kyse selaimella käytettävistä posteista. Salasanat ja käyttäjätunnukset tarpeeksi monimutkaisiksi että muut eivät pääse suoraan käsiksi. Ja kaikki nuo ilmaiset keräävät käyttäjästään tietoja...Tärkeintä on käyttää niitä postipalveluja vain turvallisilta koneilta ja muistaa poistaa tiedot käytön jälkeen...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. syyskuuta 2009 @ 21:15

bd1
Newbie
_
19. syyskuuta 2009 @ 20:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ktg:
Voisitko täsmentää miten gmail vuotaa? koska minä en ainakaan ole huomannut/tietoinen asiasta?! Olisi kiva tietää jos sinull on jotain faktaa asiasta??
Kyllä, En usko että turhaan käydään keskustelua netissä Gmailin turvallisuudesta:

"Ruotsin armeija lukee jatkossa G-mailisi ja kuuntelee ulkomaanpuhelusi"
http://www.piraattiliitto.org/2008/06/le...lkomaanpuhelusi

"Gmailin pikaviestissä väijyy hakkeri"
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article237736.ece

"Huijarit kalastavat Gmail-salasanoja"
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2004/...ja/200413663/66

"Googlen Gmailin tietoturva halutaan selvittää"
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/03/g...taa_625150.html

"Turvallinen Gmail turhan konstikas"
http://www.itviikko.fi/tietoturva/2009/0...kas/200914645/7

Kyllä se vain on että missä on paljon käyttäjiä, siellä myös ongelma. Ja Google käyttää henkilötietoja ja jne omiin tarkoituksiin. Tutkikaa vaikka Chrome-selaimen sopimusta..Google omistaa kaiken minkä sillä selaimella teet.
Samakot
Member
_
19. syyskuuta 2009 @ 20:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt oli bd1:llä aika huonot perustelut. Voisin kyllä suositella Gmailia ja siihen olen itsekkin vastikään siirtynyt.

Lainaus:
"Ruotsin armeija lukee jatkossa G-mailisi ja kuuntelee ulkomaanpuhelusi"

Tämä nyt ei liity mitenkään gmailiin, vaan kaikkeen mitä teet netissä. Gmailissa saa tosin SSL salauksen päälle, mikä ei kovinkaan monessa taida olla edes mahdollista.

Lainaus:
"Gmailin pikaviestissä väijyy hakkeri" ja "Huijarit kalastavat Gmail-salasanoja"

Tämäkään ei ole gmailin vika vaan käyttäjän joka antaa salasanojaan eteenpäin. Samanlaisia kalastuksia on mm. nordean pankin asiakkaille tehty ja tehdään kyllä jatkossakin. Käyttäjän tyhmyyttä jos salasanaansa jakelee.

Lainaus:
"Googlen Gmailin tietoturva halutaan selvittää"

Tässäkään ei väitetä, että gmaili mitenkään vuotaisi vaan sitä halutaan selvittää. Todennäköisesti siksi kun on niin yleinen. Uskon että turvallisimpia mitä netistä löytyy.

Lainaus:
"Turvallinen Gmail turhan konstikas"

Tässähän jo otsikossa sanotaan, että Gmail on turvallinen. Ainoastaan tarjoaa lisäturvaa SSL-salauksen avulla, jota muut eivät edes tarjoa.
Mainos
_
__

_
Member
_
20. syyskuuta 2009 @ 12:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No joo. Kyllä mä olen ainakin gmailia käyttänyt ilman ongelmia ja minkäänlaisia tietoturvavuotoja/ongelmia...

Jos tommoiseen salaliittoteoriaan lähdetään niin usa on jo iät ja ajat valvonut kaikkea mitä ihmiset tekee internetissä... :)

En mä ainakaan tommosiin usko ennenkuin joku tuo faktaa esille/koen itse tietovuota gmailissa...

Edit: Leikki sikseen, kyl mä luotan edelleen gmailiin. Jos joku ei niin voi vaihtaa johonkin muuhun, mutta onhan esim. pikaviestimiä jo muissakin sähköpostiohjelmissa, joten eikö nekin ole samalla tavalla haitallisia ton väitteen mukaan?

Ja kyllä niitä salasanoja koitetaan urkkia mistä vaan ja mihin vaan!

Tervehdys

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. syyskuuta 2009 @ 17:54

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > turvallinen sähköposti

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy