Itse kommenttien syöttökenttähän on ihan normaali html form, mutta ongelma tulee siitä, että ne kommentit pitäisi tallentaa johonkin. Tarvitset siis esim. jonkin tietokannan tallennuspaikaksi ja serveripuolen scriptin jolla se lähetetty form käsitellään ja tallennetaan sinne tietokantaan. Tämän lisäksi se sivu jossa kommentit näytetään, pitää tuottaa serveripuolella, koska ne aikaisemmat kommentit pitää myös hakea sieltä tietokannasta.
Se mitä tietokantaa ja serveripuolen scriptikieltä voit käyttää, riippuu paljolti siitä missä kotisivusi on. Kotisivutilan tarjoajalla voi olla myös valmiita scriptejä tuon toteuttamiseen.
Yksi vaihtoehto on käyttää jotain valmista blog palvelua, kuten blogger tai WordPress.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hmmmh: Itse kommenttien syöttökenttähän on ihan normaali html form, mutta ongelma tulee siitä, että ne kommentit pitäisi tallentaa johonkin. Tarvitset siis esim. jonkin tietokannan tallennuspaikaksi ja serveripuolen scriptin jolla se lähetetty form käsitellään ja tallennetaan sinne tietokantaan. Tämän lisäksi se sivu jossa kommentit näytetään, pitää tuottaa serveripuolella, koska ne aikaisemmat kommentit pitää myös hakea sieltä tietokannasta.
Se mitä tietokantaa ja serveripuolen scriptikieltä voit käyttää, riippuu paljolti siitä missä kotisivusi on. Kotisivutilan tarjoajalla voi olla myös valmiita scriptejä tuon toteuttamiseen.
Yksi vaihtoehto on käyttää jotain valmista blog palvelua, kuten blogger tai WordPress.
No mulla on sivusto tuolla freehostia.comissa että.. onko sinne sitten mahdollista tehdä tuollaista ?
Joku MJGUEST installeri ilmeisesti löytyy. Kannattaa tutustua freehostian ohjeisiin. En itse ala luomaan sinne tunnareita, että pääsisin niihin ohjeisiin käsiksi...