Olen ulkosuomalainen ja käytän aika ahkerasti VPN-palveluja, pääasiassa ruotsalaisia, päästäkseni eri maiden "vain sisämaan käyttöön"-sivuille, esim. Suomessa Ylen ohjelmat, englannissa BBC:n iPlayer, USA:ssa Netflix ym.
Suomesta en ole julkisesti saatavilla olevaa VPN-palvelua löytänyt. Olisiko kysyntää? Käytän tällä hetkellä pääasiassa ruotsalaista privatvpn.se-palvelua, joka näyttäisi hinta-laatusuhteeltaan olevan parhaiden joukossa (olen kokeillut m.m. StrongVPN:ää, Anoninea, Ipredatoria ja paria-kolmea muuta, en nyt muista nimiä). PrivatVPN:llä on palvelimet Ruotsissa, Isossa-Britanniassa, USA:ssa, Saksassa, Ranskassa, Hollannissa ja Sveitsissä, ja haluamansa palvelimen voi valita näppärästi PrivatVPN:n ohjelmalla, jonka kautta yhteys otetaan. Nopeudet eivät näytä kärsivän (10/2 ADSL), ohjelman voi säätää automaattisesti sulkemaan esim. torrent-ohjelman jos yhteys katkeaa ja haluamansa palvelimen voi valita joka yhteydenottokerralla näppärästi PrivatVPN:n ohjelman kautta (toisin kuin esim. StrongVPN:llä).
Kysyin, voisiko PrivatVPN laittaa Suomeen VPN-palvelimen ja sain tietää, että jos kysyntää olisi 40-80:n hengen verran niin voisi. Tällä hetkellä palvelu maksaa 49 SEK eli n. 5,70 ? / kk tai 129 SEK eli n. 15 ? / 3 kk tai 449 SEK eli n. 53 ? / 12 kk, mikä minusta on kilpailukykyinen hinta.
Joten jos olisit kiinnostunut ko. palvelusta, laita viestiä PrivatVPN:lle:
support [at] privatvpn [piste] se
Kerro olevasi Suomesta ja haluavasi suomeen VPN-palvelimen. Viestin voi kirjoittaa englanniksi.
Olisi hienoa saada VPN-palvelin Suomeen, voisi seurata Yleä yms. ulkomailta käsin. PrivatVPN:ää nyt suosittelen lähinnä siksi, koska itse satun pitämään siitä eniten :-) Muuten ei ole minkäänlaisia bisneksiä tai muita yhteyksiä sinnepäin.
PrivatVPN ei tallenna mitään lokitietoja, joten surffailemaan pääsee varsin anonyymisti. Maksutiedot tallentuvat, mutta niitä ei voi yhdistää mihinkään IP-osoitteeseen, joten niidenkään kautta ei voi nähdä muuta kuin sen, että tämänniminen kaveri on tilannut palvelun, kuitenkaan ilman, että voisi tietää, mitä kaveri palvelulla on tehnyt.
|